Gå til innhold

3 stk 8" mot 2 stk 10"

Ranger emnet

Volvo-Lars

Anbefalte innlegg

Hvilke er best?

Hvilke slår kjappest?

Har musikk typen mye å si på hvilken størrelse på elementet som er best?

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke er best?

umulig å si uten å vite parametre på elementet

Hvilke slår kjappest?

I utgangspunktet skal alle elementer slå like kjapt. Nemlig frekvensen dem spiller. Det som er viktig er hvordan elementet starter og stopper.

Nope i utgangspunktet ikke. Elementenes begrensninger, og styrker, vil komme frem uansett musikk som oftest.

mvh

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by nissan s13

Er vel uansett et større utvalg i elementer fra 10" og opp, større sjans for å finne noe du liker da.

Det er et viktig poeng.

Utvalget av 8" har falt drastisk siste årene.

mvh

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kamerat har en blanding, han kjører 2x10" Vibe black air, og 2 8" av samme merke, slik at han får Rocken til å spille slik han liker det. men noe større en 12" vil ikke jeg anbefalle å ha i bil uten strøm agregat ;)

Men personlig liker jeg 2x10" i bil, får de "trash" dunka bra ut da. og med riktig kasse så får du de laveste frekvensene bra ut.

Lykke til :=)

Mvh Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ealoken

En kamerat har en blanding, han kjører 2x10" Vibe black air, og 2 8" av samme merke, slik at han får Rocken til å spille slik han liker det.

Mvh Erik

Med mindre 8" benyttes som midbass, høres dette ut som en skikkelig dårlig og unødvendig løsning akustisk.

men noe større en 12" vil ikke jeg anbefalle å ha i bil uten strøm agregat

Denne skulle være morro å få en forklaring på:D ;)

mvh

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt blank når det gjelder stereo i bil...null,niks!!!

Det der med strøm agregat på 12" opp hørtes litt muffins ut...når kompisen min har en 18" uten no extra batteri eller liggnene!!hehe

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Volvo-Lars

Hvilke er best?

Hvilke slår kjappest?

Mitt råd er å kjøpe 2 stk 10 tommere, da er mest sannsynlig at du får godlyd. 10 tommere er også lettere å få solgt senere (mer kurrant for den generelle kjøper) og 3 stk 8 tommere er "ugunstig" mht motstanden dette medfører på forsterkeren (1,33 ohm mono med 3 stk 4 ohms elementer brokoplet er en tung last...)

Lykke til :)

Vennlig hilsen RK

Lenke til kommentar
Del på andre sider