Gå til innhold

Headunit (Hvordan sjekke jordingsbaner)

Ranger emnet

Canepa

Anbefalte innlegg

Hmm.. ok.. Merkelig allså.. Har hatt god jording på forsterkerne!

Eneste jeg kan erklære meg skyldig i er jordingen på spilleren..Siden jeg ikke var klar over jordings mulighetene som lå i den før nylig..

Mercedes Vito 110 CDI

Bilen

Crossern Suzuki 250 RMZ

Hvis en jente skal vise seg fra sin beste side, må hun ikke sitte på den..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by matador

Slå av spilleren og bruk en ledning mellom + på forsterkeren og inn i remote på nevte, fremdles støy? (husk å ikke ha signal kabelen inn på forsterkeren))

Ehm skjønte ikke helt dette matador.. ?? hva er nevnte forresten hehe ?

Mercedes Vito 110 CDI

Bilen

Crossern Suzuki 250 RMZ

Hvis en jente skal vise seg fra sin beste side, må hun ikke sitte på den..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Canepa

Hmm.. ok.. Merkelig allså.. Har hatt god jording på forsterkerne!

Eneste jeg kan erklære meg skyldig i er jordingen på spilleren..Siden jeg ikke var klar over jordings mulighetene som lå i den før nylig..

Da er det nok for seint, har lest litt i dine tidligere poster her og det ser ut som du muligens har brent jordbanene i spilleren din..

Har du for dårlig jording på spilleren vil spilleren dra strøm gjennom skjermen til signalkabelen fra forsterkeren, og vips, så er det gjort..

Så da kan det være like greit/billig å kjøpe ny spiller om den ikke koster over 1500kr.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Canepa

Ehm skjønte ikke helt dette matador.. ?? hva er nevnte forresten hehe ?

altså:

-du kobler av signal kablen som kommer fra spilleren og remote.

-du får forsterkeren til å slå seg på uten at HU blir slått på, for å få det til så må du tilkoble +12v inn på "remote" til forsterkeren.

-start opp bilen og hør om støyen kommer samtidig, sett på full lys eller alt som bruker mye strøm og hør etter støy.

-er det støy der så kan du begynne å "koble av" en høytaler av gangen og lytt helle tiden.

-skulle støyen forsvinne når en av høytalerne blir koble av så kan være en av "lederne" til høytaleren som er kortslutet mot chasisset eller defekt i høytaleren (flere punkter der og)

-HVIS ingen støy finnes når du slår forsterkeren på den måtte så er feilen en annet sted enn forsterkeren,

-HU:

-verd å prøve å "jorde" (ja, faktisk) skjarmen på RCA plugene og lytt hele tiden etter støyen. men da er det viktig at det punktet på chasiset som er jordet også blir punktet hvor du henter til RCA, (en felles jordings punkt for signalet)

Alt i alt så ville jeg prøvd alt dette her i omvendt rekefelle, altså HU først og så videre....

lykke til!!

- ;)

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider