Gå til innhold

Koble lyd fra dvd spilleren til anlegget...?

Ranger emnet

Mr. Ellingsen

Anbefalte innlegg

Heisann!!

Har nå kjøpt meg NextBase sin DVD\Skjerm... Tenkte jeg skulle sette den i bilen etterhvert, men jeg har ikke spesielt lyst til å sitte å høre på de utrolig bra 1x1watt's :rolleyes: innebygde høyttalerne som er i den spilleren.

Da er problemet; hvordan koble lyden på resten av anlegget i bilen?!?! Har en 5 kanals Planet Audio P600.5s forsterker og en Clarion DRX960RZ spiller.

Noe mer dere trenger å vite, så for all del si ifra!! ;)

Litt info om spilleren HER!

DRX960.jpg

p600_5s.jpg

SDV17A_2_b.jpg

Owner of:

-93 Audi S2 2.2

-85 Opel Rekord 2.0S LS (Står og støver nedl)

-83 Golf Rabbit 1.8 GTi. (Står og støver ned)

-83 Golf 1.8 GTi (står og støver ned)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har en ingang på clarion spilleren kan du vel kople den dit... Ellers så må du vel kople den på forsterkeren din, hvis den ikke bare blir brukt til bass da ;)

Edit: Hvis det er noen utganger på DVD spilleren da... Tenkte meg at det var en vanlig AUX utgang på den...

"Gott schuf Adam, und Adam den Opel"

-79 Opel Ascona 2,2i TIL SALGS!

-00 Yamaha XVS 125 TIL SALGS!

-79 Opel Kadett C City 1,2N

-95 Opel Vectra 2,0i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 2 innganger til CD\MD vekslere (tror jeg??) og en annen inngang jeg ikke aner hva er! Vet heller ikke hvem av de to som er hva, vet bare at det ER der... :rolleyes:

Men hvordan skal det kobles rett på forsterkeren? Får jo bare koblet på en inngang på forsterker, og da må jeg velge mellom foran, bak eller bass....??

Se bilder!

Dette er på siden av dvdspilleren, er en liten sånn "mini-jack" eller hva det heter som er lyd inn\utgang og en til bilde inn\ut-gang. Står at det er "optical out" under utgangen også...?

ATT00019.jpg

Den store hvit kontakten helt til høyre er der jeg plugger inn ISO'n. Det er de to til høyre som er innganger, men vet ikke hvem som er til hva...

ATT00021.jpg

Owner of:

-93 Audi S2 2.2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant en slik en på Strømmen Bilradio:

cubefmmod.jpg

CUBE FM-MODULATOR, brukes for å koble lyd fra ekstern kilde (feks. DVD-spiller), til eksisterende spiller som ikke har en audio (AUX) inngang.

Pris: kr 325,00

Må vel nesten være noe sånnt jeg må ha da!?!? Hørtes veldig sånn ut! Har du noe lignende sånnt, ALJ_GSi?

Owner of:

-93 Audi S2 2.2

Lenke til kommentar
Del på andre sider