Canepa Skrevet November 4, 2004 Rapporter Share Skrevet November 4, 2004 Hei.. Bare lurte på hvordan man egentlig på lettest mulig måte ladet opp en kodensator. Har lest at man skal koble det opp mot batteriet men med en form for motstand..! Er det mulig å bruke en vanlig 12Volts lader feks ? "The only way to have a friend is to be one." - Ralph Waldo Emerson Siter Mercedes Vito 110 CDI Bilen Crossern Suzuki 250 RMZ Hvis en jente skal vise seg fra sin beste side, må hun ikke sitte på den..! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Canepa Skrevet November 4, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 4, 2004 Ingen som vet dette ?? Siter Mercedes Vito 110 CDI Bilen Crossern Suzuki 250 RMZ Hvis en jente skal vise seg fra sin beste side, må hun ikke sitte på den..! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet November 4, 2004 Rapporter Share Skrevet November 4, 2004 Originally posted by Canepa Ingen som vet dette ?? Om du bruker batteri eller lader spiller forsåvidt ikke så stor rolle, men motstanden bør du ha for at kondensatoren ikke skal få sjokk.. Noe du sikkert kan få lånt på en lokal bilstereosjappe eller noe :) Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacSi Skrevet November 4, 2004 Rapporter Share Skrevet November 4, 2004 Du kan vell også bruke for eksempel en park-lys pære.. istedet for motstanden.. når denne slutter å lyse så er kondisen ferdig ladet.. :) Siter BMW E46 Coupe Toyota Corolla KE70 2-dørs The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet November 4, 2004 Rapporter Share Skrevet November 4, 2004 Originally posted by MacSi Du kan vell også bruke for eksempel en park-lys pære.. istedet for motstanden.. når denne slutter å lyse så er kondisen ferdig ladet.. :) Smart løsning ;) Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacSi Skrevet November 4, 2004 Rapporter Share Skrevet November 4, 2004 Originally posted by Zetec Smart løsning ;) Var en annen smart kar på forumet som fåreslo det samme for et halvt år siden eller no :rolleyes: Da syns jeg det var lurt.. derfor fåreslo jeg det nå :D Siter BMW E46 Coupe Toyota Corolla KE70 2-dørs The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Canepa Skrevet November 4, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 4, 2004 Kan noen tegne denne kretsen for meg ?? Strøm er skummelt.. vil ikke at det skal gnistre å lukte svidd hehe :) Siter Mercedes Vito 110 CDI Bilen Crossern Suzuki 250 RMZ Hvis en jente skal vise seg fra sin beste side, må hun ikke sitte på den..! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacSi Skrevet November 4, 2004 Rapporter Share Skrevet November 4, 2004 Originally posted by Canepa Kan noen tegne denne kretsen for meg ?? Strøm er skummelt.. vil ikke at det skal gnistre å lukte svidd hehe :) Bilde her Der.. kansje ikke verdens beste tegning.. men bør være forståelig :) Men strøm er no ikke skummelt.. Med den holdningen kommer du ikke langt! :) Spenningsnivået som er i biler er ikke nok til å gi deg en karamell uansett.. men det er dumt å kortslutte ting.. da ryker det sikringer :D Siter BMW E46 Coupe Toyota Corolla KE70 2-dørs The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jalla Skrevet November 5, 2004 Rapporter Share Skrevet November 5, 2004 Nåh.. Ville ikke slikka på batterpolene uansett jeg da, da skal jeg love deg at du får en hel liten karamellfabrikk i hodet ;) Men det er riktig at en ikke skal være redd for strøm, men ha respekt og tilegne seg kunnskap, slik ungår en at ting går i stykker :) Siter Ut på tur - signatur... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacSi Skrevet November 5, 2004 Rapporter Share Skrevet November 5, 2004 Originally posted by jalla Nåh.. Ville ikke slikka på batterpolene uansett jeg da, da skal jeg love deg at du får en hel liten karamellfabrikk i hodet ;) Men det er riktig at en ikke skal være redd for strøm, men ha respekt og tilegne seg kunnskap, slik ungår en at ting går i stykker :) Jeg husker jeg slikka på 9v batteri når jeg var veldig liten.. gjorde ikke det igjen for å si det sånn.. men der er det snakk om veldig kort avstand da.. og i tillegg en veldig fuktig overflate som er veldig følsom.. Du får ikke støt av 12v ellers, hud leder ikke så godt som tunge, ikke er den like følsom heller :) Men vis meg personen som klarer å slikke på pluss og minus polen på et vanelig bil batteri :D Men du har rett i at man skal ha respekt for elektrissiteten fordi om spenningen er så lav som 12v.. er ofte mye dyrt utstyr når mann kobler bil-stereo som mann helst ikke vil ødelegge.. Men litt gnistring må til :) Siter BMW E46 Coupe Toyota Corolla KE70 2-dørs The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cchris Skrevet November 5, 2004 Rapporter Share Skrevet November 5, 2004 HER er det noen tips som det kanskje er verdt å få med seg. Siter Tråden om bilen min: Golf GTI G60 VW AUDI CLUB NORWEGEN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BLACK.PEARL Skrevet November 5, 2004 Rapporter Share Skrevet November 5, 2004 Originally posted by MacSi Jeg husker jeg slikka på 9v batteri når jeg var veldig liten.. gjorde ikke det igjen for å si det sånn.. Ca. 3000 mennesker dør hvert år pga. slikking av batteri ved ren nysjerrighet..!! PS. Slikket som liten jeg og :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rockford Seat Skrevet November 5, 2004 Rapporter Share Skrevet November 5, 2004 Originally posted by MacSi Men vis meg personen som klarer å slikke på pluss og minus polen på et vanelig bil batteri :D Du kan komme til meg så kan du få slikke på pluss og minus skinna mi samtidig... det går fint men jeg tviler på om jeg vil anbefale det :D Siter Mvh Lars Engen lars76@online.no http://members.cardomain.com/arosa Team Bling Bling: Pioneer P9+P9 DSP Pioneer DVD+DAB Soundstream TR forsterkere Soundstream Van Gogh subbere Soundstream kondensator Eton Midbass/Mellomtone MT diskant Monster Cable Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacSi Skrevet November 5, 2004 Rapporter Share Skrevet November 5, 2004 Originally posted by Soundstream Arosa Du kan komme til meg så kan du få slikke på pluss og minus skinna mi samtidig... det går fint men jeg tviler på om jeg vil anbefale det :D Jeg har sett bilder av de skinnene der.. de står skummelt nære hverandre! :eek: Med den muligheten for strømleveranse som det systemet der har, så trur jeg at jeg ville holdt metall gjenstander langt unna :D Men det er vell ikke direkte farlig å slikke på de? I og med at spennings nivået er så lavt... Ikke missforstå meg.. jeg ville ikke ha prøvd :D Siter BMW E46 Coupe Toyota Corolla KE70 2-dørs The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jalla Skrevet November 5, 2004 Rapporter Share Skrevet November 5, 2004 Om du kunne slikka på et vanlig bilbatteri ville du kanskje ha blitt poppis hos damene, hehehe :D Tror jeg ville ha isolert de strømskinnene i Arosaen noe aldeles grusomt jeg iallefall. En klæbb med skrujern, binders eller whatever og så er det sikringsbytte.... Siter Ut på tur - signatur... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg