Gå til innhold

Faktiske mål...

Ranger emnet

nuddi

Anbefalte innlegg

Originally posted by ALJ_GSi

er selve monterings diametern, det står som oftest i manualen: monterings diameter og element diameter. altså hullet til høytalern.

Dette stemmer vel ikke!? 6,5 tommer er 16,51 cm. og det er utvendig mål på elementet. Vanligvis monteres de i hull som er mellom 14cm. og 14,5cm.

"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Dag-Johansen

Dette stemmer vel ikke!? 6,5 tommer er 16,51 cm. og det er utvendig mål på elementet. Vanligvis monteres de i hull som er mellom 14cm. og 14,5cm.

Dette varierer fra merke til merke.

Nøyaktige mål finner man kun ved å måle høyttaleren man faktisk skal benytte.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Zetec

Dette varierer fra merke til merke.

Nøyaktige mål finner man kun ved å måle høyttaleren man faktisk skal benytte.

Trust me, det tror jeg Dag vet. Han har holdt på med lyd i ca 20 år.

mvh

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mr. SQ

Trust me, det tror jeg Dag vet. Han har holdt på med lyd i ca 20 år.

mvh

Glenn

Spiller ingen rolle hva han vet eller ikke vet, jeg jobber jo med den faktiske monteringen og vet at dette er noe som varierer fra merke til merke, ikke nødvendigvis mye, men det varierer.

Ikke alle chassie som har samme oppbygning.

Jo større elementer jo større forskjeller.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller ingen rolle hva han vet eller ikke vet, jeg jobber jo med den faktiske monteringen og vet at dette er noe som varierer fra merke til merke, ikke nødvendigvis mye, men det varierer.

Kan vel skrive under på at dette stemmer. Mitt gamle 6.5" sett er en smule større enn Alpine-settet jeg har nå. En 6.5" har derfor ingen fast ytre diameter. Det kan som sagt variere fra produsent til produsent. Har også vært borti endel sub'er i "samme størrelse" hvor fysisk størrelse har variert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bli sint nå:D ;)

Har nok vært borte i nok elementer opp igjennom til å vite at dette varierer. Kjenner nok til de fleste chassis typer som er på markedet, så jeg kjenner til det du skriver.

Det Dag siktet til var det faktiske målet 6.5". Og hvordan dette i så fall kunne forholde seg til utsagnene personen han refererte til kom med.

Ta et par dype innhaleringer nå, så blir alt mye bedre:D ;)

mvh

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider