eko004 Skrevet November 2, 2004 Rapporter Share Skrevet November 2, 2004 Kjøpte meg et shift kit fra Transgo som blir litt overkill på astroen min i følge Rats i Trøgstad. Kittet hetter 700R4 2&3 reprograming kit. Jeg skal ha et såkalt junior shift kit, og trenger derfor ikke dette lengre. Interesserte kan ta kontakt på mail eller tlf. Tenkte meg 700,- for det. Ga selv 950,-. For de som lurer så koster dette kittet litt mere enn vanlige shifkt kit. eivi-ko@frisurf.no eller 47400304 Siter Eiko Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CamaroCab Skrevet November 2, 2004 Rapporter Share Skrevet November 2, 2004 Husker ikke hvorfor jeg skal ha shift kit, hva gjør det egentelig. høres spenedende ut Siter http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet November 2, 2004 Rapporter Share Skrevet November 2, 2004 Originally posted by CamaroCab Husker ikke hvorfor jeg skal ha shift kit, hva gjør det egentelig. høres spenedende ut for å "shifte" fortere ;) Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CamaroCab Skrevet November 2, 2004 Rapporter Share Skrevet November 2, 2004 gire mener du??:rolleyes: Siter http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet November 2, 2004 Rapporter Share Skrevet November 2, 2004 jupp...Shift kit er et omkalibreringssett som sørger for bedre gearinger, riktig trykkøkning og lengre levetid....;) Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevy350 Skrevet November 2, 2004 Rapporter Share Skrevet November 2, 2004 Originally posted by eko004 Jeg skal ha et såkalt junior shift kit Slik mener du? ;) Siter Christian '77 Caprice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CamaroCab Skrevet November 3, 2004 Rapporter Share Skrevet November 3, 2004 Hva skjer med muligheten til å ha lookup på 2-3-4 gir når man instalerer et slikt kit. Nå har jeg muligheten til å "kortslutte" kassa og det er vannvittig gøy og bare dytte gir opp og ned. Siter http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eko004 Skrevet November 3, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 3, 2004 På dette kittet kan du velge om du vil ha automat eller manuelt, såkalt stick shift. Dette gjøres ved montering. Hvordan dette blir hvis du velger automat, om du da kan gire som du vil, det er jeg ikke helt sikker på. Prøv å ring RATS å spørre de. Monteringsanvisning følger selvsagt med. Chevy 350: Ja, et slikt kit passer nok bedre til en astro. Men jeg skal bruke kit fra Transgo da jeg har hørt fra en del folk i statene at de er de beste. RATS bruker vist også kit fra Transgo. Siter Eiko Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevy350 Skrevet November 3, 2004 Rapporter Share Skrevet November 3, 2004 eko004: Med Transgo-kit'et kan du gire "manuelt" med spaken som vanlig hvis du vil det, også om du monterer det shift-kit'et. Min oppfatning av "junior-settene" er at de er jevnt over like gode, såfremt de er av kjent merke (som ditt Transgo, og mitt B&M). Noen "super"-sett til en slikk og ingenting, som gir "strip"-giring er trolig tull, som man jo skulle forvente. Jeg har hvertfall gode erfaringer med B&M-settene, og anbefaller de til folk som vil ha et sett som er "enkelt" å montere, og gir litt fastere girskift. CamaroCab: Lockup virker akkurat som før, ingen forskjell der. Med "kortslutte", mener du da å jorde "tan-black" ledningen til ECM'en, for å få fulltids-lockup? På min gamle bil koblet jeg opp lockup'en over en vakuumbryter (Som på 80-tallsbilene med Quadrajet og 200 4R/700 R4 kassene), for å løse ut ved "bånn-gass"-kjøring - ettersom den lille (og svake) clutchen i converteren ikke tåler så veldig høy belastning og vil slure. Mulig man ikke merker det i starten, men små spon VIL bli ført rundt med olja, med de følgene det har. Ellers er spaken bare å dytte forover/bakover og more seg :) Etter å ha hatt etpar shift-kit, kan jeg ikke tenke meg en automat uten... (Men vil heller ha manuellgir istedenfor invalidegir da) Mye bedre å "kjenne kassa gire", enn å sitte med angst når kassa bruker 3 sek på et girskift på WOT... Siter Christian '77 Caprice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eko004 Skrevet November 8, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 8, 2004 Ingen som vil ha? Kan ta innbytte i noe kult, som f.eks en tbi-spacer hvis noen har en liggende. Siter Eiko Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CamaroCab Skrevet November 8, 2004 Rapporter Share Skrevet November 8, 2004 en bil liggende. Det er en 88 Buick ParkAuenue, som jeg må bli kvitt før vinteren, noe er galt med motor/gir og det er noe rust, resten er skinn og plyss, selges med tap!! Siter http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eko004 Skrevet November 8, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 8, 2004 Nå er jeg ikke helt med. Bytte shift kit mot en bil? Er det det du sier? Siter Eiko Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CamaroCab Skrevet November 9, 2004 Rapporter Share Skrevet November 9, 2004 Nei, jeg tenke vel ikke det, litt feil sted å skrive om Buicken kanskje :rolleyes: Mem kjærring har sakt at hvis jeg skal kjøpe litt så må jeg selge litt:mad: Siter http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eko004 Skrevet November 14, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 14, 2004 Prøver igjen. Ingen som vil ha et shift kit? Siter Eiko Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg