Gå til innhold

Hvilken cd-spiller skal jeg velge?

Ranger emnet

danielroising

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en mazda mx5 1991 MODELL med nesten originalt anlegg, som jeg skal sette i ny spiller i.

I dørene har jeg nå nye cadence zx 651 (2-veis coxial), ellers er det noen høyttalere i nakkestøttene på denne bilen. Jeg Ønsker mulighet for å montere sub/aktiv sub senere. Saken er at jeg har 5 forskjellige cd/radio’spillere å velge mellom (alle er noen år gamle). Jeg er ganske grønn på området stereo og ønsker deres hjelp, eller eventuellt om dere kan tipse meg om andre personer/bedrifter jeg kan høre med dette om.

Hvilke av følgende modeller er totalt best med tanke på lyd-kvalitet, kvalitet, forsterker, utgang til sub osv.?. Er ute etter god-grei lyd og ønsker deres mening om hvilke av disse spillerne som er best for meg (si gjerne litt om de – displaylysfarge, spesielle funskjoner/utstyr, sub-utgang, positivt og negativt om spillerne!):

Pioneer DEH-3100R - http://old.pioneer.no/tester/besttest31.htm

Alpine CDE-7825R

Blaupunkt MUNCHEN RDM 126

Pioneer DEH-1400R

Clarion CDC 6000 (ganske gammel?)

PS: Har ikke tenkt å montere ekstern forsterker i tillegg til den som er i spilleren enda, så det er bra om spilleren har godt nok med effekt.

Tipper de to øverste spillerne i lista mi er best, men det blir gøy å se om jeg tipper riktig da.

-HÅPER NOEN GIDDER Å SVARE!

Hilsen han som er helt lost innen bilstereo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke si jeg er noe særli mer bevandra innen bilstereo enn deg. Så jeg ville sendt en PM til zetec her på forumet. Virker som har har ganske bra roen når det kommer til bilstereo. Mener også at han er forhandler av kjente kvalitetsmerkevarer. Ellers vet jeg at pioneer har kommt med en spiller med innebygget forsterker på 4x60W. Kanskje noe å satse på?? lykke til i din jakt på ny spiller:)

Fiesta to the people

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville valgt pioneer spiller..

Flere grunner til dette, men kan nevne følgende, av disse spillerene vil du nok ikke merke så stor forskjell i lyden, men den gangen du skal kjøpe ny spiller bør du kjøpe en pioneer, og da kan det være greit å vært innom en pioneer spiller fra før, mye er likt fra de gamle til de nye..

Blir som å gå fra ett mobilmerke til ett annet..

Skulle du være interessert i å kjøpe noe nytt anlegg etterhvert så kan du jo bare ta kontakt, så kan du få en prøvelytting i flere av mine demobiler :)

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At trådstarter "bør" velge Pioneer er vel en personlig mening. Å anbefale bilstereo (og annen hi-fi for den saks skyld) er ikke lett, da mange oppfatter lyd forskjellig. Det beste er å lytte til forskjellige spillere. Ingen tvil om at Pioneer lager bra spillere, men vil ikke si at feks. Alpine og Clarion er helt på tur heller. Spesifikasjoner er vel ikke mer enn en pekepinn - Det viktigste er at du selv liker lyden. Dessuten avhenger også lyden mye av høyttalere og forsterker(e). Men, et godt anlegg starter alltid med en god headunit.

Vil på ingen måte fraråde trådstarter fra å velge Pioneer, men viktig å sjekke ut andre merker i samme prisklasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Takk for sorsåvidt gode svar, men fikk ikke noen god pekepinn på hjvilken spiller jeg bør kaste inn i bilen min...jeg har tenkt ltt og lurer nå på:

-Hva er best (dyrest) av Pioneer DEH-1400R

og Pioneer DEH-3100R (http://old.pioneer.no/tester/besttest31.htm)?

-Og den beste pioneer spillerene er bedre/dyrere enn Alpine CDE-7825R, eller ikke??

Hilsen Daniel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by rracing

-Og den beste pioneer spillerene er bedre/dyrere enn Alpine CDE-7825R, eller ikke??

Hilsen Daniel [/b]

Hei!

Jeg kan garantere deg at du får mer for pengene om du går for Alpine, både kvalitetsmessig og i lydkvalitet i forhold til pris. Tidskorrigering f.eks. det får du på en Ålpine spiller til 4000, mens med pioneer må du betale dobbelt så mye elns. Alpine har 4V ren linje-utganger, samme som pioneer, bortsett fra ar de skriver 6/6,5V (dette er da ikke rent) (4V unclipped). 4x60 møka-Watt har Alpine laget for lenge siden, pioneer henger litt etter der. Men egen forsterker er uansett et must. Dessuten syns jeg lyden i pioneer er litt mer falsk enn Alpine. Virker sem en falsk dynamisk lyd. Men Pioneer er fortsatt et bra merke, men bare ikke like bra som Alpine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pioneer. Enkle og greie spillere, både i bruk, og når du evt skal koble på forsterker(e).

Har både Blaupunkt og pioneer spillere liggende. Da jeg skulle koble på forsterker, så brukte jeg Blaupunkten, siden den har fjernstyring, og er nyest. Men den måtte ha ett mellomstykke for å kople på signalkablene. Det trengte ikke pioneer spilleren.

Derfor råder jeg deg til å velge pioneer.

Fiesta to the people

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by rracing

hjelp!

blir dratt i alle retninger, men jeg tor jeg går for pioneerspilleren min (DEH-3100R) DA jeg blir veldig usikker nå.....noen flere som vil stemme....pioneer eller alpine..eller en av de andre??

Helt klart Alpine, du vil ikke få renere lyd fra noen spiller til en pris du har råd til uansett.

Virker som om fler og fler vil ha Alpine etter å ha hørt på spillerene. Bare de som bryr seg om utseende som går for noe annet :p Teit, men sant:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal nok endel år tilbake for å finne alpine-spillere som er bedre enn pioneer..

At det er forskjellig lyd i spillerene er nok mye mulig, men at den er renere i alpine, så må jeg nok si nei..

Hvilken spiller som har "riktig" lyd er jo opp til øret som skal høre..

Pr dags dato har jeg alltid fått mest for pengene når jeg har kjøpt en pioneer spiller, så jeg anbefaler den..

Clarion er heller ikke noe dumt valg om man har nyere modeller å velge i, men siden du skriver at den er ganske gammel ville jeg gått for pioneerspilleren, som nevnt.

2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Zetec

Vi skal nok endel år tilbake for å finne alpine-spillere som er bedre enn pioneer..

At det er forskjellig lyd i spillerene er nok mye mulig, men at den er renere i alpine, så må jeg nok si nei..

Hvilken spiller som har "riktig" lyd er jo opp til øret som skal høre..

Pr dags dato har jeg alltid fått mest for pengene når jeg har kjøpt en pioneer spiller, så jeg anbefaler den..

Clarion er heller ikke noe dumt valg om man har nyere modeller å velge i, men siden du skriver at den er ganske gammel ville jeg gått for pioneerspilleren, som nevnt.

Rett å slett helt uenig, jeg sier dermed ikke at pioneer er dårlige, men dårligere. Men du selger vel pioneer også vel? :p Og derfor skryter veldig av det:p Men uansett, Pioneer gir deg lite i forhold til pengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by oleoleole

Rett å slett helt uenig, jeg sier dermed ikke at pioneer er dårlige, men dårligere. Men du selger vel pioneer også vel? :p Og derfor skryter veldig av det:p Men uansett, Pioneer gir deg lite i forhold til pengene.

Ja jeg selger pioneer, men jeg skrøt av disse spillerene lenge før jeg ble forhandler, men jeg selger ikke for å leve av det og gidder av samme grunn derfor ikke prakke spillere på folk, men snakker av erfaring og mening. Jeg er jo forhandler for mange andre merker også, men selger de ikke fordi jeg ikke synes de er bra nok..

2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pioneer er jo kjent å være enkle i bruk i hvert fall, og at de gir mye for pengene.

hva med en sånn en som dette da? http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=824

vi har jo også f.eks. denne billigspilleren her:

http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=808

begge er et godt kjøp sett i forhold til pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider