Gå til innhold

Min tur til å miste lappen! Men har politiet nok til å holde på den?

Ranger emnet


Suveren

Anbefalte innlegg

Meg og en kompis ble stoppet til det de påstår er 123 i snittfart i 80 sone i Bergen, 00.30 om natten på tørre fine veier..

 

Han som tok oss var på sivil motorsykkel, jobbet i UP men hadde ikke video av oss, kun en måling i ett sånn type lite kalkulatordisplay på bmw sykkelen sin.. Han regnet ikke ned noe fra den farten som sto der og vi fikk ikke se noe dato og klokkeslett..

 

Vet noen her inne om dette er nok bevis for de? Jeg kan ikke skjønne at jeg kan ha kjørt så fort så noe må ha vært gjort feil fra de sin side.. Har advokat som får oversendt sakspapirene som vi skal gjennomgå..

 

Blir happy for svar!

- 1995 Bmw E36 325i coupe

X - 1995 VW Golf GTi - Solgt

X - 2000 Toyota Hiace - Gamle firmabilen

X 1995 Bmw E36 318is coupe - Solgt

X 1988 Mazda 626 2.0i coupe - Solgt

 

-------------Sev/Bergen--------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jeg kan ikke skjønne at det er nok... Politiet skal trekke fra % og utregne gjennomsnittsfart på avstanden du har kjørt..

 

Hørtes veldig suspekt ut for meg hvertfall

1991 Opel calibra (Solgt)

1985 Mercedes 190e 2.3 16v

2001 Peugeot 206 (Solgt)

1992 Bmw 318i Turbo (Eyecandy) (Solgt)

1991 Opel Calibra (Solgt)

1991 Toyota Mr2 (Solgt)

1991 Opel calibra (Solgt)

1990 Nissan 200sx s13 (Solgt)

2002 Opel Bertone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Suveren

Meg og en kompis ble stoppet til det de påstår er 123 i snittfart i 80 sone i Bergen, 00.30 om natten på tørre fine veier..

 

Han som tok oss var på sivil motorsykkel, jobbet i UP men hadde ikke video av oss, kun en måling i ett sånn type lite kalkulatordisplay på bmw sykkelen sin.. Han regnet ikke ned noe fra den farten som sto der og vi fikk ikke se noe dato og klokkeslett..

 

Vet noen her inne om dette er nok bevis for de? Jeg kan ikke skjønne at jeg kan ha kjørt så fort så noe må ha vært gjort feil fra de sin side.. Har advokat som får oversendt sakspapirene som vi skal gjennomgå..

 

Blir happy for svar!

 

 

Har du skrevet under på papirene? Du har ikke noe å tape på å klage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Cathan

 

 

Har du skrevet under på papirene? Du har ikke noe å tape på å klage.

 

Jo skrev under først, da vi ble feilinformert av han som stoppet oss, men trakk det tilbake via advokat dagen etterpå.

- 1995 Bmw E36 325i coupe

X - 1995 VW Golf GTi - Solgt

X - 2000 Toyota Hiace - Gamle firmabilen

X 1995 Bmw E36 318is coupe - Solgt

X 1988 Mazda 626 2.0i coupe - Solgt

 

-------------Sev/Bergen--------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by -BmW-CHRiS-

Jeg kan ikke skjønne at det er nok... Politiet skal trekke fra % og utregne gjennomsnittsfart på avstanden du har kjørt..

 

Hørtes veldig suspekt ut for meg hvertfall

 

Nei de skal ikke trekke i fra noe.. det gjøres i prosessen..

 

De bruker et sånnt system som heter "police pilot".. de ser seg ut et pungt langs veien.. Før du passerer det pungtet så aktiverer de tid-takeren i "police piloten".. Etter at de selv har passert det så aktiverer de distanse-måleren i "police pilot".. Så må de kjøre etter i minst 800 meter (trur det er 800) for at det skal være en gylig snitt-måling.. Deretter stopper de tid takningen på "police pilot" etter at du har passert et annet pungt (etter 800m en plass).. så stopper de distanse tagningen før de passerer samme pungtet... de vil si at de regner ut snittfarten din på politibilens strekning.. men du har kjørt lenger enn politibilen.. så du har egentlig hatt en høyere fart enn de de målte.. Forutsatt at denne prosessen er korrekt gjennomført..

 

Dårlig forklart kansje? menne.. jaja

BMW E46 Coupe

Toyota Corolla KE70 2-dørs

 

The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by MacSi

 

Nei de skal ikke trekke i fra noe.. det gjøres i prosessen..

 

De bruker et sånnt system som heter "police pilot".. de ser seg ut et pungt langs veien.. Før du passerer det pungtet så aktiverer de tid-takeren i "police piloten".. Etter at de selv har passert det så aktiverer de distanse-måleren i "police pilot".. Så må de kjøre etter i minst 800 meter (trur det er 800) for at det skal være en gylig snitt-måling.. Deretter stopper de tid takningen på "police pilot" etter at du har passert et annet pungt (etter 800m en plass).. så stopper de distanse tagningen før de passerer samme pungtet... de vil si at de regner ut snittfarten din på politibilens strekning.. men du har kjørt lenger enn politibilen.. så du har egentlig hatt en høyere fart enn de de målte.. Forutsatt at denne prosessen er korrekt gjennomført..

 

Dårlig forklart kansje? menne.. jaja

 

Hvis de er nødt å ha meg 800 meter, er jeg 99% sikker på at det var kortere, mener faktisk han sa han målte meg over 400m, da oppdaget jeg han i speilet..

 

var jo en grei forklaring ovenfor, men det må jo ha litt med avstand til bilen den de måler sin bil å gjøre hvis det måles fra hans hjul, og den var ikke jevn, det er helt sikkert. Dessuten var dette rundt 0.00 om natten og veien var mørk..hvordan kan man da være skråsikker på disse punktene da?

- 1995 Bmw E36 325i coupe

X - 1995 VW Golf GTi - Solgt

X - 2000 Toyota Hiace - Gamle firmabilen

X 1995 Bmw E36 318is coupe - Solgt

X 1988 Mazda 626 2.0i coupe - Solgt

 

-------------Sev/Bergen--------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by RSCoz

Det blir ofte brukt refleks av veipinner og skilt å forholde seg til på Police pilot.

 

Måling på 400meter er ikke nok.

 

Sjekket dette, står i instruksen at de trenger minst 100m ikke mer faktisk...desverre:( Hørtes dog veldig lite ut..

- 1995 Bmw E36 325i coupe

X - 1995 VW Golf GTi - Solgt

X - 2000 Toyota Hiace - Gamle firmabilen

X 1995 Bmw E36 318is coupe - Solgt

X 1988 Mazda 626 2.0i coupe - Solgt

 

-------------Sev/Bergen--------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har krav på å se dato og klokkeslett for det første.

Politiet må også være 2 stk for at det skal være "gyldig" eller så må de ha viseo av dere. har også hørt at det kan være gyldig måling hvis antall meter med måling, snittfart og lignende står på måleapperatet dems, nytter ikke bare med en måling. Dere er også 2 stk. Dere står sterkere enn det snuten gjør. Er bare å nekte.

 

har vært borti nesten det samme som du har opplevd men da ble vi målt av bil. vi nekta og godta siden det ikke var video og han var alene i bilen. han ga opp, skjønte at vi visste for mye om rutinene dems.'

 

Lykke til!!! håper du kommer ut av dette med lappen i behold!

 

ellers er bergen er kjipt sted å kjøre, altfor mange kontroller og bokser!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TheK

Du har krav på å se dato og klokkeslett for det første.

Politiet må også være 2 stk for at det skal være "gyldig" eller så må de ha viseo av dere. har også hørt at det kan være gyldig måling hvis antall meter med måling, snittfart og lignende står på måleapperatet dems, nytter ikke bare med en måling. Dere er også 2 stk. Dere står sterkere enn det snuten gjør. Er bare å nekte.

 

har vært borti nesten det samme som du har opplevd men da ble vi målt av bil. vi nekta og godta siden det ikke var video og han var alene i bilen. han ga opp, skjønte at vi visste for mye om rutinene dems.'

 

Lykke til!!! håper du kommer ut av dette med lappen i behold!

 

ellers er bergen er kjipt sted å kjøre, altfor mange kontroller og bokser!!!

 

 

Jo takk, ska prøve det vi kan med å få den igjen..

 

Og det e helt riktig som du sier, tror nesten ikke det finnes ett sted der det e like ofte kontroll som i Bergen, de er ute hver eneste dag..

- 1995 Bmw E36 325i coupe

X - 1995 VW Golf GTi - Solgt

X - 2000 Toyota Hiace - Gamle firmabilen

X 1995 Bmw E36 318is coupe - Solgt

X 1988 Mazda 626 2.0i coupe - Solgt

 

-------------Sev/Bergen--------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TheK

Du har krav på å se dato og klokkeslett for det første.

Politiet må også være 2 stk for at det skal være "gyldig" eller så må de ha viseo av dere. har også hørt at det kan være gyldig måling hvis antall meter med måling, snittfart og lignende står på måleapperatet dems, nytter ikke bare med en måling. Dere er også 2 stk. Dere står sterkere enn det snuten gjør. Er bare å nekte.

 

har vært borti nesten det samme som du har opplevd men da ble vi målt av bil. vi nekta og godta siden det ikke var video og han var alene i bilen. han ga opp, skjønte at vi visste for mye om rutinene dems.'

 

Lykke til!!! håper du kommer ut av dette med lappen i behold!

 

ellers er bergen er kjipt sted å kjøre, altfor mange kontroller og bokser!!!

 

Ord mot ord så står snuten sterkt! Trenger ikke å være 2 i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nekt så mye du bare klarer..de tok lappen min for uaktsom kjøring..eg sto på midt 110% og fikk den igjen etter en uke og der så hadde de maasssee bevis mot meg hvis de bare hadde vært klok nok...(vet ikke om du har sett bremsesporene når du kommer ut av damsgårdstunnellen her i dt siste :D? mine..hehe) kor var dt du ble målt da? men stå på ditt så er jeg sikker på at du får den igjen..men dt tar griselang tid i slike saker..en kompis av meg ble tatt i 113 i 60 sonen..han nektet...dette skjedde i slutten av mars..va i forhørsretten i begynnelsen av april og har ennå isje kommet opp til retten...så..men i min sak så va jo de ferdi innen dt va gått 2 uker...men da gjorde politiet dt ferdi oss seg uten at dt går til jurist..lykke til ihvertfall..

x Mazda Mx-3 1,8 V6

2006 Opel Astra GTC 2.0T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by algaman

nekt så mye du bare klarer..de tok lappen min for uaktsom kjøring..eg sto på midt 110% og fikk den igjen etter en uke og der så hadde de maasssee bevis mot meg hvis de bare hadde vært klok nok...(vet ikke om du har sett bremsesporene når du kommer ut av damsgårdstunnellen her i dt siste :D? mine..hehe) kor var dt du ble målt da? men stå på ditt så er jeg sikker på at du får den igjen..men dt tar griselang tid i slike saker..en kompis av meg ble tatt i 113 i 60 sonen..han nektet...dette skjedde i slutten av mars..va i forhørsretten i begynnelsen av april og har ennå isje kommet opp til retten...så..men i min sak så va jo de ferdi innen dt va gått 2 uker...men da gjorde politiet dt ferdi oss seg uten at dt går til jurist..lykke til ihvertfall..

 

Fritz riebers vei, sjøveien langs nordåsvannen der retning lagunen, fin 2 felts vei, var også tørt den dagen..

- 1995 Bmw E36 325i coupe

X - 1995 VW Golf GTi - Solgt

X - 2000 Toyota Hiace - Gamle firmabilen

X 1995 Bmw E36 318is coupe - Solgt

X 1988 Mazda 626 2.0i coupe - Solgt

 

-------------Sev/Bergen--------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår