Gå til innhold

Da var det skjedd igjen!! (Barn påkjørt)

Ranger emnet

The cowboy

syns dere at foreldre bør "passe" på ungen bedre og lære de opp innen trafikken?  

42 stemmer

1. 1. syns dere at foreldre bør "passe" på ungen bedre og lære de opp innen trafikken?

• Ja seff.. deres unge..deres ansvar!
      15
    • Nei, overlat det til staten..er jo de som ska ta vare på oss!!
      2
    • Nei.. er "dere" som kjører som skal være påpasselig 24/7
      25

Anbefalte innlegg

denne gangen er det en 7 år gammel gutt som ligger skadet på sykehuset!

og jeg bare lurer.. hvem er det som kommer til å få al skyld her??

jo, han som kjørte!!

er det ingen her som har lurte på når foreldrane skal få noe å si i saken?? hadde de lært opp ungen fra dag en at trafikken er noe han skal passe seg for.. så har jeg en stør tro på at dette ikke nødvendigvist hadde skjedd!

nå skal ikke jeg "fri kjenne" fyren helt her azza!! hadde han gjort som folk med logisk tanke slakket av ved overgangen.. så hadde han nok muligens oxo klart å stoppe (vet jo ikke om han gjorde dette men!!)

men jeg syns faktisk at foreldre bør gå litt etter egne sømmer her og.. ikke bare skylde på oss i bilen hver eneste gang!!

VG - Gutt (7år) påkjørt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja..er jo enig med deg der azza!! vi bilister bør og skal følge godt med.. men av og til skjer ting som vi rett og slett ikke kan gjøre noe med!!

og det er der ting pleier å gå galt.. for selv om det ikke var at hav av muligehter til å unngå det...så er det alltid den som kjørte sin feil..selv om han lå 30 UNDER grensa..og noe skjer..så er det hans feil!!

og selv om han blir fri kjent i retten..så har jo allerede media og halve norge dømt den stakkars jævelen!

og ord de alltid kommer med er: uvettig kjøring, hensynsløs kjøring, uaktsom kjøring.. bla bla fuckin bla osv osv!!

er ikke rart man kan gå bananas av å lese VG i dette landet av og til..hehe

nei.. legg mere (ikke alt) ansvar over på foreldre.. vis og lær..ikke bare pek og si!!

skulle hatt gratis turer til lik huset for barne foreldre.. (ta med barna og seff) og vist barna hvordan en gutt på 5-10 år ser ut etter at han har blitt "tatt" av bilen.. tipper de ikke beveger seg mye ute i traikken før de er 18 da nei...hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant at skylden blir lagt på billisten med en gang etter ulykken, men det er veldig lett for foreldere å være veldig dømmene etter no sånt har skjedd. Det er jo tros alt det kjæreste di eier som er død eller skadet.

Men det er sant at foreldere burde ta seg i nakken å lære barna sine ordentlig hvordan man ska oppføre seg i trafikk.....både når de er små å store....!!!

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

står jo her at ungen LØP ut i veien...så hvordan i helvete skal en bililst klare å stoppe for alt og alle når ting plutselig skjer?

i dette tilfelle synes jeg dem bør se etter om han kjørte fort fort/ hvordan det ser ut i området om det er oversiktelig osv osv.

en 7 åring har INGENTING alene ute på veien å gjøre uansett!!

Forbanna tragisk at ALT skal falle på dem som har noe med motor... :mad:

Verdensmester'n ©

• EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Tape-R

i dette tilfelle synes jeg dem bør se etter om han kjørte fort fort/ hvordan det ser ut i området om det er oversiktelig osv osv.

der er jeg 100% enig med deg.. (tenkte jeg sku skrive det i forrige post..men glemte det!!

men jeg har ikke den store troen på at bilen kjørte for fort (selv om media sikkert kommer til å hyle ut om det..og skogholmen kommer til å hyle ut om å sette ned farten osv osv osv..)

Volvo-Lars: Sant at skylden blir lagt på billisten med en gang etter ulykken, men det er veldig lett for foreldere å være veldig dømmene etter no sånt har skjedd. Det er jo tros alt det kjæreste di eier som er død eller skadet.

joda.. skjønner hva du mener..men om jeg hadde mistet min egen unge i trafikken.. grunnet at han var så "dum" og løp rett ut.. så hadde ikke jeg saksøk føreren av bilen for det!! ikke om jeg så at han hadde sitt på det tørre og at han faktisk prøde å unngå det!

jeg ville ha takket han for at han gjorde sitt beste.. og beklaget til han for at ting gikk som det gikk (joo..jeg hadde hvert knust innvendig..men man kan da tenke logisk for det)

men hadde føreren heller da hatt 70 i 50 sona.. da hadde det blitt sak av det!og vel så det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by The cowboy

hvem er det som kommer til å få al skyld her??

jo, han som kjørte!!

VG - Gutt (7år) påkjørt!

Er ikke alltid fører som Får skylden. En kamerat kjørte på en gutt i 11-12 års alderen som syklet over et overgangsfelt. Ungen laget bulk i panseret og knuste ruten. Der fikk ungen skylden. Han brakk kragebeinet eller halebeinet. Foreldrene betalte skaldene på bilen. For noen uker siden ble en unge påkjørt i et overgangsfelt ved en skole. Fartsgrensen ble satt ned til 30 når skolen begynte ugjen. I følge vitner løp ungen over veien. Ungen fikk skyld. Ingen av de to fikk beslagelagt førerkortet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Cathan

Er ikke alltid fører som Får skylden. En kamerat kjørte på en gutt i 11-12 års alderen som syklet over et overgangsfelt. Ungen laget bulk i panseret og knuste ruten. Der fikk ungen skylden. Han brakk kragebeinet eller halebeinet. Foreldrene betalte skaldene på bilen. For noen uker siden ble en unge påkjørt i et overgangsfelt ved en skole. Fartsgrensen ble satt ned til 30 når skolen begynte ugjen. I følge vitner løp ungen over veien. Ungen fikk skyld. Ingen av de to fikk beslagelagt førerkortet.

da bøyer jeg med fint i støvet og beklager.. staten er ikke 100% ute etter å ta oss selv om!! (men hva med media?? hva sa de om saken..både før,mens og etter)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synst eg hørte noko ein gong:

Sjåfør held fartsgrensa i 80 sona.

Og frå ei sann overgangsbru, hopper ein person som vil ta sjølvmord.

Han treff bilen.

Sjåføren blir dømt for uaktsomt drap.

Vi kan ikkje slakke ned for kvar gang vi skal kjøre under ei overgangsbru.

Dei er der faktisk for å ikkje hindre trafikken.

Men: vær forsiktig i boligfelt i dei tidene på døgnet at barn leikar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en del år tilbake. Så var fadern på kjøretur, kom til sinsen-krysset. Han ser det står en litt eldre mann på siden av veien (ikke på veien). Fadern aner fred og ingen fare, og i det han skal passere denne eldre mannen labber han ut i veien. Han går rett i sida på bilen. Mannen dør senere av skadene, og fadern slapp unna. Skal også sies at det da ikke var noe som helst fortau eller fotgjenger felt der det skjedde.

Så er ikke ALLTID de tar billistene. Heldigvis.

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere bør få med dere at det er ikke lengre noe som heter "hendelig uhell" i Norsk trafikk..

Om du drar til skogs på glatta, eller om en unge på tråsykkel

skader seg på bilen din som var parkert og låst blir du likevel

dømt og straffeansvarlig... (Har nettopp vært i retten pga en kollega som fikk bilen sin påsyklet av en mindreårig)

han tapte...

Proff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Chevy

Dere bør få med dere at det er ikke lengre noe som heter "hendelig uhell" i Norsk trafikk..

Om du drar til skogs på glatta, eller om en unge på tråsykkel

skader seg på bilen din som var parkert og låst blir du likevel

dømt og straffeansvarlig... (Har nettopp vært i retten pga en kollega som fikk bilen sin påsyklet av en mindreårig)

han tapte...

Så om jeg løper på en lovlig parkert bil og slår hue mitt og får legepapirer på at ryggen min ble skjeiv osv. så kan jeg gå til sak mot bileier og kreve erstatning for dette osv?.. det kan ikke stemme... bilen står jo bare der.. på en LOVLIG plass..

Hvis dette stemmer vet jeg hvor lavt jeg skal synke hvis jeg trenger penger eller felle noen jeg ikke liker;)

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by The cowboy

da bøyer jeg med fint i støvet og beklager.. staten er ikke 100% ute etter å ta oss selv om!! (men hva med media?? hva sa de om saken..både før,mens og etter)

Var en journalist som fikk gjennomgå. Nesten ingenting av det som sto i BA var riktig. Hun hadde vært på stedet og hadde fått vite hvor ungen med sykkelen var og hvor bilen kom fra så skrev hun det hun mente måtte ha skjedd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider