Gå til innhold

Klakkelyd fra girkasse. Xr4x4


Norsmurf

Anbefalte innlegg

Noen som vet hva det kan være?

 

Hvis jeg gir på på 1. og 2. gir, kommer det en slaks klakk-klakk-klakk lyd, først en-to ganger etterhverandre... værre på 1. enn 2. gir.. noen som vet hva det kan være, og hva det kan koste å fikse?

 

EDIT:

 

Fattern hørte såvidt på bilen i dag, og sa at det kunne høres ut som en lyd fra forstillinga... noen som veit hva dette kan være?

Ford Sierra 2.0CL '88

 

X - BMW 320i 86' "Stovner Edition"

X - Peugeot 605 Sli 2.0i '90

X - Ford Sierra XR4x4 2,8i '86

X - Ford Sierra sedan 2.0i '89

X - Ford Granada 2.3L '83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Norsmurf

hmmm.. ok.. hva er forholdsvis dyrt?

 

og, hvor lenge kan jeg kjøre før hele kassa går til helvete om jeg kjører pent?

 

tror det var enten 3 eller 4 000 for bare kjedet. Men kan jo og være de 2 dreva som er slitt i tillegg og de koster omtrent det samme. fæle priser..

 

Brodern kjørte i 1 år med lyden, men tilslutt måtte han planlegge kjøringa så nøye at han ikke kunne få stopp i motbakke eller være "rask" ut av lyskryss pga klakking...

 

Så det ble utrivelig mot slutten.. hehe..

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. jeg kan ikke gi på noe i det hele tatt nå, så er ganske slitsomt å kjøre med.. nå står jo bilen uten skilter også uansett, men..

 

skader det noe annet å kjøre med? eller blir det bare værre til det ikke går mer, så må det byttes? eller raser hele kassa til slutt? :P

Ford Sierra 2.0CL '88

 

X - BMW 320i 86' "Stovner Edition"

X - Peugeot 605 Sli 2.0i '90

X - Ford Sierra XR4x4 2,8i '86

X - Ford Sierra sedan 2.0i '89

X - Ford Granada 2.3L '83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Norsmurf

hehe.. jeg kan ikke gi på noe i det hele tatt nå, så er ganske slitsomt å kjøre med.. nå står jo bilen uten skilter også uansett, men..

 

skader det noe annet å kjøre med? eller blir det bare værre til det ikke går mer, så må det byttes? eller raser hele kassa til slutt? :P

blir bare værre og værre til det kammer over hele tiden. Du kan jo eventuelt koble fra drivakselen som går frem og kjøre med rwd...

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kjetilr

blir bare værre og værre til det kammer over hele tiden. Du kan jo eventuelt koble fra drivakselen som går frem og kjøre med rwd...

 

Vi får se hva det blir til.. jeg har jo kjøpt 4wd for å teste det i vinter, så.. blir litt dumt å koble ut fwd'en da.. :P menmen..

om det er rådyrt å fikse, spørs det vel om ikke det blir en løsning i vinter iom at økonomien er rimli trang, ja..

Ford Sierra 2.0CL '88

 

X - BMW 320i 86' "Stovner Edition"

X - Peugeot 605 Sli 2.0i '90

X - Ford Sierra XR4x4 2,8i '86

X - Ford Sierra sedan 2.0i '89

X - Ford Granada 2.3L '83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by MR_Simba

hvem sier bakhjuls i seg selv ikke er tøft om vinter a?:cool:

 

Hehe.. det har jeg da aldri sagt.. :P men, jeg kjørte rwd sierra i fjor, og fikk tilbud om billig 4x4 i år, så... må jo teste det ut.. og, etter det lille jeg har testa på regnværet, virker det MORRO.. :D så.. vi får se.. :P

Ford Sierra 2.0CL '88

 

X - BMW 320i 86' "Stovner Edition"

X - Peugeot 605 Sli 2.0i '90

X - Ford Sierra XR4x4 2,8i '86

X - Ford Sierra sedan 2.0i '89

X - Ford Granada 2.3L '83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår