Gå til innhold

150 hk bare.

Ranger emnet


Per-Henrik

Anbefalte innlegg

Hvis du skal ha en 150 billige hk i bilen din så er den enkleste løsningen som det har vært nevnt før her. Et r-sport turbokit på en b21a eller en b23a motor. Dette vil gi deg mye moro for penga (rundt 5 lapper). vesentlig billigere enn en gasser motor med 150 hk vil koste deg. jeg har faktisk alt du trenger liggende for no sånt.

 

Skal du ha en 200 hk synes jeg en b230fk/ft motor er det beste alternativet. Vil koste deg en 10-20 tusen. Da regner jeg med at du gjør jobben sjøl;)

 

Gasser motor vil også her bli vesentlig dyrere...

Det er hvertfall min personlige mening:D

`09 Ford Mondeo Titanium S (venter utålmodig på den nye bilen :)

`91 BMW 318 (midlertidig bil, restaureres)

`08 Ford Kuga 4x4 (solgt)

`07 Ford Mondeo 5-dørs (James Bond, solgt)

`91 Volvo 240 stv (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Breisladdern

 

 

Skal være flink til å avbalansere og lette svinghjul hvis du skal øke fra 112 til 170hk..

 

Blir jo akkurat som dissa golf folka det

"fy flate fikk meg K&N filter i går, så nå har jeg sikkert 10hk ekstra"

 

 

ikke glem de 50hk ekstra for effektpotte

 

 

HAHAHA

 

Såsant Vag boys:D

Vag???HAHA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Turbo SlayeR

Hvis du skal ha en 150 billige hk i bilen din så er den enkleste løsningen som det har vært nevnt før her. Et r-sport turbokit på en b21a eller en b23a motor. Dette vil gi deg mye moro for penga (rundt 5 lapper). vesentlig billigere enn en gasser motor med 150 hk vil koste deg. jeg har faktisk alt du trenger liggende for no sånt.

 

Skal du ha en 200 hk synes jeg en b230fk/ft motor er det beste alternativet. Vil koste deg en 10-20 tusen. Da regner jeg med at du gjør jobben sjøl;)

 

Gasser motor vil også her bli vesentlig dyrere...

Det er hvertfall min personlige mening:D

 

Kompresjon forholdet i motoren min er 10:1. Det er alt for høyt til å sette på r-sport turbo sett. så da må jeg senke den i så fall. Å da er spørsmålet åssen jeg skal gjøre det.

Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alternativ1:

 

Dobble toppakninger:

8.9:1 komp. 2.4 mm vendhøyde.

Dårligste løsning

 

Alternativ2:

Lavkompstempler.

Så lav komp du måtte ønske (mer elle mindre)

Mye jobb, dyrt.

 

Alternativ3:

Slipe ut forbrenningsrommet fra 54 cc til ca 60 cc

9:1 i komp

 

Dette ville jeg gjort. Klarer du å montere turbokitet, så klarer du dette også. Du vil kunne kjøre med høyere ladetrykk enn om du bruker 2 toppakninger.

1991 940 GL B230FB 340.000 km

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Per-Henrik

Hva om jeg tar toppen fra en turbo motor da?

530 topp sitter på motoren min nå.

 

Hvis du høvler din 530 topp så holder det i masse vis......

 

 

Texascom: Du lurer på hav som slår en godt bygd gasser motor......en godt bygd turbo motor!!!!

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Volvo-Lars

Lavere...

 

 

Eh, nei... Nå tror jeg du tenker litt feil her, høvler du stemplene får du lavere.. Tar du toppen, så blir forbrenningskammeret mindre, da må luft\bensin blandingen samles på et mindre område, altså komprimeres mer for å få plass, konklusjon høyere kompresjon ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry...my bad....driver å lager middag,ser på tv å svarer på poster her....blir litt mye for meg....hehe....når jeg tenker meg om så har du rett....

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I september på gatebil var det en 78" 242 med b19 grenrør å weber som kjørte på banen.....gikk ikke så fælt,men det slapp i svingene.......han hadde det sikkert drit kult!!!

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår