Gå til innhold

Dodge Ram SRT-10 på autofil

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Jeg eier selv en SRT-10, og jeg må si at det er noe av det råeste jeg har kjørt...!!!

Du sitter utrolig godt, og bilen er en drøm å kjøre, fjæring og hjuloppheng er utrolig bra på denne bilen..

Så her har amerikanerne virkelig bygd en RÅ bil..

 

Eneste minus er bensinforbruket, jeg tanket full tank her om dagen, kom på 1050kr, og fikk kjørt ca 38 mil på 100l bensin..., dette var da kjøring i byen, og der jeg bor, så ved normal kjøring på e6, ca 90km/t sier forhandler at bensinforbruket vil ligge på ca 1,6-1,8l per mil...

 

Dette gjenstår bare å se da...:) Er ikke lett å ligge i 90km/t med 500hk under panseret...hehe

SILVIA S15 Drift/lek

02 MITZU EVO 6 TME

(x)02 BMW M3 SMG II

(x)04 Dodge SRT-10

(x)04 Ford Lightning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg eier selv en SRT-10, og jeg må si at det er noe av det råeste jeg har kjørt...!!!

Du sitter utrolig godt, og bilen er en drøm å kjøre, fjæring og hjuloppheng er utrolig bra på denne bilen..

Så her har amerikanerne virkelig bygd en RÅ bil..

 

Eneste minus er bensinforbruket, jeg tanket full tank her om dagen, kom på 1050kr, og fikk kjørt ca 38 mil på 100l bensin..., dette var da kjøring i byen, og der jeg bor, så ved normal kjøring på e6, ca 90km/t sier forhandler at bensinforbruket vil ligge på ca 1,6-1,8l per mil...

 

Dette gjenstår bare å se da...:) Er ikke lett å ligge i 90km/t med 500hk under panseret...hehe

 

hvor har du kjøpt den?

- Mazda Mx-5 '99 | Suzuki Swift GTi '87 |

[X] Volvo 360 GL x 2 | Nissan Bluebird 2.0 SLX | Opæl Kadett D (for Dritt) |

|TeamSideways|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg eier selv en SRT-10, og jeg må si at det er noe av det råeste jeg har kjørt...!!!

Du sitter utrolig godt, og bilen er en drøm å kjøre, fjæring og hjuloppheng er utrolig bra på denne bilen..

Så her har amerikanerne virkelig bygd en RÅ bil..

 

Eneste minus er bensinforbruket, jeg tanket full tank her om dagen, kom på 1050kr, og fikk kjørt ca 38 mil på 100l bensin..., dette var da kjøring i byen, og der jeg bor, så ved normal kjøring på e6, ca 90km/t sier forhandler at bensinforbruket vil ligge på ca 1,6-1,8l per mil...

 

Dette gjenstår bare å se da...:) Er ikke lett å ligge i 90km/t med 500hk under panseret...hehe

 

Du burde få den ombygd, slik at den kan gå på både bensin og propan. Da kan du få drivstoffutgifter på linje med en Ford Fiesta.

Sitat fra http://www.gastech.no:

"01.12.04 Dodge RAM SRT 10, trolig verdens raskeste gassbil

Gas Tech har bygget om en Dodge RAM SRT 10 til gassdrift. Dette er trolig noe av det heftigste man kan kjøre på gass idag. Bilen ble etter ombygging testet hos Turbo Teknikk i Mjøndalen. Test i benk viser at bilen taper bare ca 4% effekt på toppen av dreiemomentskurven ved gassdrift. Dette er så lite at man har vanskelig for og kjenne det på landeveien."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den lokale bilforretningen her på bondelandet har en inne, de har faktisk solgt to.

Det var en alt for god unnskyldning til å prøvekjøre til at jeg kan la sjansen gå forbi. Bilen er RÅ.

 

Hittil har jeg bare snakket med en eier og sittet på en kvarters tur, og for å si det sånn - å snakke negativt om veiholdningen til den bilen er tåpelig.

 

Den sitter søren meg mer bombet fast i veien enn GMC Syclone/Typhoon, og de var vesentlig lettere.

 

Amerikanerne har i alle fuckings år bygget helrå biler som jeg enda har til gode å finne noe asiatisk eller europeisk kan matche. Jeg innrømmer at mye av det praktiske er borte på mange Detroit-biler, men å påstå at de mangler bunndrag er det samme som å si at Blomster-Finn er macho.

Den som sier at størrelsen ikke teller, har ikke hatt sex eller kjørt Cadillac.

1987 Mazda 929 V6 3.0 GLX(restaureres)

1987 Mazda 929 2.2i GLX (donorbil)

1978 Dodge Ramcharger 318

1996 Chevrolet Corvette GS (vurderes solgt, kom med bud)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde få den ombygd, slik at den kan gå på både bensin og propan. Da kan du få drivstoffutgifter på linje med en Ford Fiesta.

Sitat fra http://www.gastech.no:

"01.12.04 Dodge RAM SRT 10, trolig verdens raskeste gassbil

Gas Tech har bygget om en Dodge RAM SRT 10 til gassdrift. Dette er trolig noe av det heftigste man kan kjøre på gass idag. Bilen ble etter ombygging testet hos Turbo Teknikk i Mjøndalen. Test i benk viser at bilen taper bare ca 4% effekt på toppen av dreiemomentskurven ved gassdrift. Dette er så lite at man har vanskelig for og kjenne det på landeveien."

 

veit du hva det vil komme på i kroner...??

SILVIA S15 Drift/lek

02 MITZU EVO 6 TME

(x)02 BMW M3 SMG II

(x)04 Dodge SRT-10

(x)04 Ford Lightning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veit du hva det vil komme på i kroner...??

 

Det står 20 - 37 000 kr, avhengig av antall sylindre. Men 37 000 tror jeg er prisen for en V8er. Du har jo 10 sylindre, og får sikkert en noe høyere pris. Det er jo bare å sende en mail, så får du garantert svar. Du kan også be om tilbud hos konkurrenten til http://www.gastech.no, nemlig http://www.gaspro.no.

 

Jeg vet ikke hvor langt du kjører i året, men med en kjørelengde på 30 000 km, 1,7 liter per mil og dagens bensinpriser, vil du glatt tjene inn

25 000 kr per år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt! Det er bare folk som skifter bil veldig ofte, eller har veldig lav kjørelengde kombinert med lavt forbruk, som ikke vil tjene på en slik konvertering.

 

Pumpeprisen på gass ligger stort sett mellom kr 4,30 og 4,80 per liter. Det er noen som fyller til kr 3,70 også, men jeg har ikke funnet ut hvor prisen er så lav.

 

Når det gjelder biler med såpass høyt forbruk som Ford F-150 Lightning og Dodge SRT-10 Ram, vil jeg si at bensinprisen må ligge stabilt under

8 kr før jeg ville vurdert å ikke konvertere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står 20 - 37 000 kr, avhengig av antall sylindre. Men 37 000 tror jeg er prisen for en V8er. Du har jo 10 sylindre, og får sikkert en noe høyere pris. Det er jo bare å sende en mail, så får du garantert svar. Du kan også be om tilbud hos konkurrenten til http://www.gastech.no, nemlig http://www.gaspro.no.

 

Jeg vet ikke hvor langt du kjører i året, men med en kjørelengde på 30 000 km, 1,7 liter per mil og dagens bensinpriser, vil du glatt tjene inn

25 000 kr per år.

 

 

ta en titt her gutta!!!

 

http://alfasetauto.no/index_flash.htm

 

svar på det meste, ta gjerne en tur innom og..... :)

- Mazda Mx-5 '99 | Suzuki Swift GTi '87 |

[X] Volvo 360 GL x 2 | Nissan Bluebird 2.0 SLX | Opæl Kadett D (for Dritt) |

|TeamSideways|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jamen faen, greit den har viper sin motor og litt macho utseende.. men hvem vil ha den bensinslukern i garasjen sin?

Må jo inngå sammarbeid med den lokale bensinstasjonen om og få fylle samme dag som tankbilen kommer, ellers så får man jo ikke tak i nok bensin :)

 

Greit, folk sier: "There is no replacement for displacement" men det er da faen meg grenser at de må lage en 8.2 l v10 for og dra ut 500hk.. isj..

 

Det er så typisk amerikansk.. "Ey gutta, hent et større borr, vi trenger mer hester!"

 

Greit, japanerne er like ille, bare på den andre enden av skalaen.. "Ey gutta la oss tweake 150 hk ut av denne 1.3l med 4 pcer, 5 innsprut og en neger som fungerer som turbo!! ohhh!"

 

Her vil jeg si at begge parter har noe og lære av Tyskerne.. de klarer faktisk dra mye hester av moderate motorer..

 

Greit, det er heftig med svæææær motor, men det er ikke fett når bensinregnina dukker opp..

 

Og ja, det er fett med liten motor og mye effekt.. men faen.. hvor ble det av bunndraget?

 

Nei, huff amerikanerne har fortsatt mye og lære.. bilene deres er fortsatt sofaer med hjul..

 

Men det er vel kanskje bare min mening? :eek:

 

Man kjøper seg vel ikke sånn bil for å spare penger???

2006 VW Touran Exclusive

x 94 Audi 80 Competition(Møkka bil)

x 01 Passat TDI Highline 130hk

x 95 Golf Cab

x 83 Golf

x 86 Mazda 323(jaggu meg go bil det)

 

Div deler til Golf3 selges...

Interessert?? send PM...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Fadern min jobber på http://www.alfasetauto.no, verkstedgutta fikk et oppdrag for noen uker siden, sette inn en kompressor i srt-10 motoren. Kompressoren skulle ifølge eksportøren fra statene gi en effekt fra "normale" 500 hk til litt over 700 hk. Bensinforbruket kommer sikkert ikke til å gå opp, de måtte bare installere to nye bensinpumper..Folk er kresne om dagen gitt...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fadern min jobber på http://www.alfasetauto.no, verkstedgutta fikk et oppdrag for noen uker siden, sette inn en kompressor i srt-10 motoren. Kompressoren skulle ifølge eksportøren fra statene gi en effekt fra "normale" 500 hk til litt over 700 hk. Bensinforbruket kommer sikkert ikke til å gå opp, de måtte bare installere to nye bensinpumper..Folk er kresne om dagen gitt...:)

 

 

Ja har har vurdert dette selv..men det er mye penger ekstra, som jeg ikke tror jeg får igjen, og ikke minst blir det nok vanskeligere å selge bilen igjen, da de fleste vil ha bilene orginale, med tanke på garanti etc.

 

Men fy faen, det må funke med 700hk altså...;)

SILVIA S15 Drift/lek

02 MITZU EVO 6 TME

(x)02 BMW M3 SMG II

(x)04 Dodge SRT-10

(x)04 Ford Lightning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår