UltraComp Skrevet Oktober 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2004 Jeg har et problem, når jeg bremser er det mere bremseeffekt bak en framme. dette kan jo bli meget intressant i vinter, så er det noen justering for dette eller må man til og kjøpe nye skiver,klosser osv? Siter Broooom! See you when you get there.. Det er ikke farten som dreper, det er bråstoppen! http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=73092 90 BMW 320i (x) 89 VW Corrado G60 (x) 88 Golf mk2 GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet Oktober 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2004 Er bilen senka? Isåfall kan det være pga av bremseavlastningventilen ikke er justert etterpå. Den justerer bremsekraften bak etter hvor lav bilen er, mye vekt bak så blir bilen lavere, men når du senker så blir det mye mer bremsekraft bak uten mer vekt. Den kan justeres ved å løsne på en skru, ventilen sitter på feste til bakstillinga på førersiden. Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.jenssen Skrevet Oktober 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2004 er det lett å justere denne? kommer man til hvis man kjører bilen inn over ei smøregrav? regner med at bilen må stå på hjulene når man justerer den:o Siter 01 Passat 1,9tdi Variant 94 Golf 3 1,8CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet Oktober 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2004 Trenger ikke å stå på hjul for å justere den ventilen, men er jo mye lettere å komme til hvis man står på en smøregrav. Er en fjær mellom bakstillinga og ventilen, du justerer med den skruen som fjæra er festa til i bakstillingen. Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet Oktober 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2004 Den må stå på hjulene, ellers vet du ikke om du justerer den riktig. Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.jenssen Skrevet Oktober 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2004 Originally posted by SpeedWell Den må stå på hjulene, ellers vet du ikke om du justerer den riktig. My point exactly. Må få gjort dette i år. I fjor vinter hadde jeg ekstremt dårlige dekk foran og gode bak. Da hadde jeg jevn bremseeffekt. Prøvde å bytte hjula. Da kom jeg på tverra bare jeg slakket såvidt på gassen.:( Får vel stikke innom noe sånn "gjør-det-selv"-sted. Hvordan vet jeg den er justert riktig? Siter 01 Passat 1,9tdi Variant 94 Golf 3 1,8CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet Oktober 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2004 Uten passasjerer/mye last skal fjøra være ubelastet. Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg