turbo tobben Skrevet Oktober 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2004 eg har ein 240 med b23 e motor men skal bytte til b21 et motor kan d bli et problem? noen lure tips? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Oktober 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2004 Tror ikke det skal være så vanskelig. Jeg har ikke gjort det for å si det sånn, men da jeg kjøpte bilen min var det allerede gjort. Det har stått en b23e i min, nå er det b21et. Det jeg la merke til på min, er at dem som har bytta motor må ha bytta bremsekraftforsterker, for jeg har en sånn stoor boks... + at bremseskivene forran er ventilerte... Ellers tror jeg ikke dem som har bytta motor har gjort noe spesielt annet enn de to tinga med selve bilen.;) Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo tobben Skrevet Oktober 24, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2004 ja eg har san stor boks og ventilerte skiver eg veit ikkje men eg trur d e orginalt på glt. så så e d vel bare å bytte då og børne i vei Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Oktober 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2004 jepp, lykke til :) Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvovassdal Skrevet Oktober 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2004 skal ikke være så vanskelig å bytte nei... du har jo tank med retur fra før så, og ellers så er det jo ikke noe spess ledningsnett som må medføre B21et siden det er mekanisk innsprøytning.. så bare skru i vei Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvovassdal Skrevet Oktober 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2004 glemte å si at d lønner seg med en oljekjøler.. og med en intercooler kan du jo også øke effekten en del, og samtidlig gå ned i bensinforbruk! lekende lett å montere (forran radiator) bruk gjerne en intercooler fra en middels stor lastebil eller noe.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Oktober 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2004 Enig! De volvo-intercoolerne fra 740 er elendige.. Ta å få tak i en lastebilintercooler og kapp den ned slik at den passer inn forran radiatoren, og sveis igjen det du har kappa, bruker bare noen alu-plater og vips har du en myye bedre interccoler. Men husk, jo større jo bedre! Lønner seg å ha den like stor som radiatoren og kanskje la den gå litt lengre ned enn det radiatoren gjør :) Oljekjøler MÅ man har hvis en har turbo, der en selvfølge! ;) Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvovassdal Skrevet Oktober 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2004 lurer på om B21et ble levert standard med oljekjøler? hørt den ikke ble det, men rart det også.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
parelius Skrevet Oktober 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2004 Tankarmatur Bensinpumpe Hjerner hvis de ikke er med Passer ledningsnettet over fra E til ET? Sveise litt potte Siter -Volvo 240 AT -Golf II 84 mod. (Til salgs) -Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing) x Mazda 626 1.8i 91 mod. x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JEPS Skrevet Oktober 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2004 det kan jo legges til at hvist den b23e`en din er fra... ja 83 eller no sånt, så har du antakeligvis en 405 topp, som igjen vil gi mer power, og der er jo ferdige dysehull oxo, (men du må/bør flytte over ventilene fra den andre toppen, å kanskje få de slipt...) Siter 240 75mod V8 245 76mod TIC B21ET 63 Cadillac deville step in and sitt down, shut up and hold on! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo tobben Skrevet Oktober 26, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2004 eg har 405 topp på den gamle motoren men den sprakk. ingen av motorene e nyere enn 83 så alt e mekanisk så ledningsnettet bør jo passe. d blir vel bare plug and play håper eg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvovassdal Skrevet Oktober 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2004 hmmmm... bør ikke være noe mer ledningsnett nei... kansje noen ekstra følere. tror det skal være en på turboen, men er ikke sikker Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Oktober 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2004 Er ikke noe ledningsnett til turboen. Det eneste jeg vet er at det er noen "følere" / ledninger til innsuget, er 3stk "følere".. En av dem er til kaldstartsventilen! + at det er en føler på bensin-regulatoren/eller hva den nå heter, sånn liten box som sitter under innsuget som det går en 2stk bensinrør til... Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo tobben Skrevet Oktober 26, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2004 motoren e 77 model følere var sikkert ikkje oppfunnet på den tiden Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo tobben Skrevet Oktober 26, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2004 men de står vel på motoren fra før vel Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.