lady in red Skrevet Oktober 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2004 Nå trenger jeg noen gode tips! Tirsdag kveld kjørte jeg min kjære primera inn i garasjen og jeg merket ikke noe uvanlig. Onsdag morgen var det ikke sjans for at bilen ville starte. Batteriet er nok greit. Har prøvd med startkabler og lada batteriet uten at den starter. Dessuten går startmotoren rundt uten problemer, så jeg mener helt bestemt at det ikke er noe med batteriet. Tennpluggene har gnist og bensintilførselen ok. Fordelerlokk er greit. Alle sikringer Har kjørt feilsøking på bilen og den viste at alt var i skjønneste orden. Har fått et hint om at det kan være tenningsmodulen og et annet hint om at det bare er kondens. Noen som har gode forslag? :rolleyes: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sony606 Skrevet Oktober 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2004 når du prøver å starte, går startmotoren rundt? og, når du skrur på tenningen, ikke start motoren, hører du at bensinpumpa går? du sier at bensintilførselen er ok, så da regner jeg med at det ikke er den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lady in red Skrevet Oktober 22, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2004 Startmotoren går. jeg ser at pluggene har vært i kontakt med bensin når jeg har skrudd de opp. Det som er litt rart er at ved første startforsøk (etter at den har stått en stund) er det som den mangler et siste "skyv" for å starte. Altså det mangler det høres ut som om den starter normalt, men motoren drar ikke i gang. Lurer på om jeg skal låne tenningsmodulen av en annen primeraeier på jobben og teste om det er den. (Men ville ikke en feil på tenningsmodul gjort utslag på en feilsøkingen?) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Oktober 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2004 Mål spenninga på coilen (-1 og +15 ) med tenning på mot gods, pleier og skulle være 12 volt på begge, hvis ikke er det sannsynlighvis modulen, kan seff være det ellers og, men kanskje ett skritt videre hvis det er den. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Skrevet Oktober 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2004 Du er sikker på at bensinpumpa går? Det er et ikke ukjent problem.... Siter Bilforumet.noIrc Admin- 2011 Volvo V60 R-Design- 2003 Toyota Rav4- 1998 Mitsubishi Eclipse GSX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dulle Skrevet Oktober 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2004 Hvis pluggene gnistrer, og det er bensin og luft for dem å tenne, da skal jo bilen starte. Så det må jo være en feil med a) Plugger, fordeler, coil, batteri, pluggkabler,eller annet som har med tenninga å gjøre, sånn at det ikke gnistrer. b) Bensintilførsel. eller c) Lufttilførsel. Kanskje den ikke suger ikke nok luft? Sånn at det bare er bensina som tyter rundt nedi der. Da vil det så vidt jeg kan skjønne ikke tenne.. Siter Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling] Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død] http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lady in red Skrevet Oktober 25, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2004 Lørdag kveld startet bilen på mystisk vis.. Da har den jo stått siden onsdag morgen. Mine teorier er som følger: 1) Kondens (høres rart ut, men...) Jeg fylte på kondensfjerner på fredagen så kanskje dette gjorde noe.. 2) Bilen har rett og slett vært "sur". Men dette gir egentlig ikke noe mening heller, rett og slett fordi det er ikke noen grunn til at den skal stå i mange dager før den starter. (Så fremt jeg ikke har en ordentlig "kjerring-bil" da, da kan den fort være sur i mange dager i strekk :op ) Ikke vet jeg, men bilen fungerer godt nå. Blir spennende å se om det blir noe mer trøbbel! Takk for gode tips! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eGtTurbo Skrevet Oktober 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2004 du får passe på å kjøre bilen hardt innimellom da.. en standard se20de koser seg med litt turtallskutt innimellom ;) Siter - Nissan Primera eGT - 180SX TimeAttack x WRX x Carlos Sainz x Turbo Primera osv osv osv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg