Gå til innhold

Bytte pære i panel.

Ranger emnet


kzn

Anbefalte innlegg

pæren innom der man justerer varmen har gått og lurer på hvordan jeg skal gå frem for å bytte den.

 

har hørt at det er en ganske arbeidssom jobb...

 

hvor mye må fjernes for å komme til?

 

se på bilde:

vectraint.jpg

det ser ut som om det er et deksel der jeg har tegnet med blå farge.. mulig å bare fjærne det?

 

nb. ikke min bil, fant bilde på internett. helt likt bortsett fra at jeg har analog klokke ;)

- 1990 Nissan Sunny N13 1.6 SLX

x 1992 Opel Vectra A 1.8i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har rett i at der er litt jobb, iallefall på den måten jeg kan det.. Det dekslet du har markert er festen med iallefall en skrue til venstre bak "ramma" til instrumentpanelet. Dvs at du må ut med den. Kan prøve å gi deg ei smørbrød liste, men du må nok prøve å spørre igjen om du ikke får det til....?

 

Løstne skruene til dekslet rundt rattstammen. Tre sitter på undersiden og to "bak" rattet vis du vrir på det. Trur det var alle skruene, men du ser vist det er flere. Så må du prøve å lure det av. Det sitter litt "klipsa" sammen + at du må få det over nøkkelhullet. Så må du fjerne ramma under instrumentene. Den trur jeg bare sitter "klipsa". Er litt hard å få av... Det samme gjelder ramma rundt instrumentene. Når du får av dette skal du klare å finne de skruene som du må løstne for å skifte pæra.

Hvis du må ut med klokka, er det bare å pirke av deksle rundt den og skru ut.

 

Jeg trur dette skulle være det, men er som sagt ikke 100% sikker. Du kan no prøve..

 

Se også på linken under som omhandler lys til instrumentene. Der ligger det en link med en del bilder..

 

mvh

Golf 2,0tdi sportline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan legge ut noen linker her og...

 

Begynner med denne og får av listen under instrumentpanelet slik som sorrymack beskrev:

http://www.blauetachos.de/doc/opel/cal/tacho/tacho.htm

 

Deretter går du over på denne for å løsne varmeapparat panelet.

Husker ikke i farta helt om du måtte helt ut med det (av med vaiere og kontakter) eller om du klarer å bare løsne det og dra det frem og dermed når pæra (som er ganske godt skjult inni der)

http://www.blauetachos.de/doc/opel/cal/heizung/heizung.htm

 

Men uansett bare å prøve seg litt frem så finner en ut av det etterhvert.

 

Ett stort minus med vectra/calibra er at det bare er en lyspære for hele varmeapparatet, altså er det dårlig med lys her

-91 Opel Calibra 16v

-89 Opel Vectra 2000 (under construction)

-90 Opel Vectra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår