RotaryTina Skrevet Oktober 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2004 Hallais folkens! Kjøpte meg en '91 T2 fra Tyskland her i vår og trenger nå sårt noe oppdatering på motoren. " Den har begynnt å bli tungstartet og ryker konstant blått" Planen er en komplett overhaling + litt trim. dvs større turbo, porting osv. Håper å få ut ca 400hk Så til det store spørsmålet Hvor skal jeg henvende meg? Har ikke peil på hva som foregår inni disse motorene, så må nok ha noen som er proffe til å gjøre arbeidet for meg. Har hørt om et firma i Trondheim "Simtech" som vistnok driver med Wankel, noen som har noe erfaringer med de? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegard-SK Skrevet Oktober 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2004 http://www.simtechracing.no/ Tror det er det eneste som driver verksted i Norge, men det er mange privatpersoner også, som sikkert er likeså dyktige?!... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fc3s Skrevet Oktober 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2004 Simtech gjør meget bra arbeid.. Er super på wankeltrimm.. roger i simtech har nettop bygget opp en 91 turbo 2 til ca 400 hk tror eg. står info på siden om den. Mindor Nerbøvik er vell den i norge som har mest erfarig og kunskap om wankel.. han driver et firma som heter aukra biloppretting..http://www.aukrabiloppretting.com/AukraBiloppretting.htm :) Siter suzuki swift 06 4x4 sports edition x Rx7 Turbo 2 x mazda 1300 76mod x mitsu lancerius x rx7 na Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RotaryTina Skrevet Oktober 19, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2004 Ble nok Simtech ja, var der i dag og prata med han og ble mektig overbevist. Foresten, den der RX2'ern han hadde der er jo helt sinnsyk. Takker for svar.. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rxsju Skrevet Oktober 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2004 Har ikke god erfaring med simtech!! Bruk heller mindor(aukra biloppretting) eller Totte i mosjøen.. Siter 95 Chrysler Neon cup 98 Mercedes C200 83 Volvo 242 Rallycross 68 Volvo B57 Racingbuss Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RotaryTina Skrevet Oktober 20, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2004 Originally posted by rxsju Har ikke god erfaring med simtech!! Forklar. Dårlig sevice eller dårlig jobb? De er jo billigere enn både Mindor og Totte. Og skal man gå ut i fra de bilene som sto i verkstedet så vet de vist hva de driver med også... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mortenf Skrevet Oktober 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2004 Så lite som wankelmiljøet er i Norge er det vel nesten slik at alle kjenner alle og de som holder på med oppbygging av motorer er det ikke mange av! Det hadde derfor vært greit at du ikke bare slenger ut slike meldinger uten at du kan komme med noe mer enn bare "har hatt dårlige erfaringer med ham". Du kan jo for eksempel forklare hva du skulle ha gjort, eller hva du fikk gjort hos Roger og hva du nøyaktig er misfornøyd med. At mannen har peil på wankel, er det vel ingen som tviler på... Derfor kan det være greit at du forteller litt mer før du begynner å dra firmaet han har slitt og jobbet for ned i søla.. No hard feelings, det er et fritt land og alle får ha sine egne meninger, men å sverte andre hvis du bare ikke liker fyren er helt unødvendig. Siter 83 RX7 12A Turbo 89 Ford F-250 XLT Lariat x80 RX7 13B x82 929 HT Coupe x89 929 2.2i GLX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AJ82 Skrevet Oktober 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2004 Noen som har erfaring med Blennow i Sverige??? Og en liten ting til, hvor mye kan man trimme en FD før det er nødvendig med porting?? Andre Siter - 1973 Porsche 911 RSR - 1990 Mazda 626 GLX Plus - 1985 VW Polo Coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mortenf Skrevet Oktober 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2004 Blennow er etter det jeg har forstått den som er best til motorbygging i Sverige. Håvard Hofmann på canalmotor har visst fått satt sammen en motor der, og nesten alle svenskene bruker ham. Ta en titt på forumet til det Svenske Wankelregisteret, du finner linken på det Norske wankelregisteret. I teorien skal det gå ann å ta ut nesten 500-600 hundre hester ifølge de som selger turbokit ( GReddy, eller HKS), men jeg har mine store tvil til at det holder spesielt lenge. Det går en RX7 med et slikt kit her i Trondheim, er visst en av gutta på Carpoint som har den. Du kan jo ringe og spørre ham. Er forresten Simtech som har montert den motoren, han bør vel vite hva som må gjøres... Siter 83 RX7 12A Turbo 89 Ford F-250 XLT Lariat x80 RX7 13B x82 929 HT Coupe x89 929 2.2i GLX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jantore Skrevet Oktober 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2004 Når man begynner å nærme seg 400hk med en singelturbo så bør man begynne å porte motoren. En streetport holder til 6-700hk med en stooor turbo. Men man får som sagt mere ut av en stoor port. Roger skal få bygge min neste motor. Har bukt Totte, og han bruker for lang tid. Selv om han er flink. Mindor synes jeg er for dyr. Overhaler selv motorer. Men holder meg forløpig til overhaling av standard motorer. Min nest motor skal ha en extended street port. 12.7mm bolter 3mm hurley race apexer. Og den skal tåle 800hk i effekt. Og rxsju hvorfor er Roger ikke å anbefale. Hva slags problemer har du? Siter -98 Suzuki Jimny 4x4 -92 Mazda RX7 1.3L Singel Turbo Garret T04E 60 trim x85 Suzuki SJ413 4x4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mortenf Skrevet Oktober 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2004 Helt enig i Jan Tores uttallelser der, når effekten kryper over 400 gamp, bør det begynne å portes. Jeg mente som sagt at du KAN presse ut 500-600 hundre gamp av en standard motor, men husk da at det er stor forskjell på 600 gamp fra 7800 til 7850 rpm og effekt som ligger jevnt over hele registeret og starter lenger ned i turtall. Dessuten tror jeg ikke at en slik løsning vil vare stort mer en et par måneder! Som tidligere sagt, vi vil gjerne vite hva du ikke var fornøyd med, kjenner selv Roger og har ingenting å utsette på det han har hjulpet meg med! Siter 83 RX7 12A Turbo 89 Ford F-250 XLT Lariat x80 RX7 13B x82 929 HT Coupe x89 929 2.2i GLX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cartman Skrevet Oktober 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2004 Originally posted by jantore Min nest motor skal ha en extended street port. 12.7mm bolter 33mm hurley race apexer. Og den skal tåle 800hk i effekt. WOW! 33 mm apex'er..!!! Spesielle rotorer da, eller? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.