Gå til innhold

Jeg vil vite masse om 323gt-R og gt-X

Ranger emnet


elvis

Anbefalte innlegg

Hallo mazda folket!!

 

Jeg har ordentlig lyst på en 323gt-r eller gt-x

Hva bøpr jeg passe på hvis jeg skal kjøpe en sånn?

 

Og hva forskjellen mellom gt-r og gt-x??

 

og Hvem har styling til disse bilene??

 

mvh en som virkelig har lyst på en 323..

If I can't take it with me to heaven,

I'm going drive it strait to HELL....

Nissan Cherry 1,3gl - 85 (bruksbil)

Kadett C -77 prosjekt

X-1/3 Volvo 360 WRC (slæddebil)

X-'75 volvo 240

 

->VOLVO<-

(verdens raskeste landbruks maskin!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Sett igang å les gjennom brosjyren på GT-R. Den ligger på mazdafun.com. Den er helt konge, og sammenligner GT-R med GTX gjennom hele brosjyren.

 

Styling? Disse bilene er jo konge-utseende på ...:rolleyes:

 

Det finnes linker med styling på siden oxo. Men etter å ha kjørt en GT-R med frontfanger type lav en stund nå, så er jeg ikke keen på en slik. Det er mye mer fett med den høye org. fangeren. Da er det bare å kveste over fartsdumper, skogsbilveier, etc. Med lav-fanger blir det bare skraping, og man må kjøre pent(-æsj!).

 

Dette er en "drivers-car". Man blir ikke akkurat lagt merke til (-før man stikker fra flatklemte bobler i bomringen);)

 

Send meg en PM etter du har lest gjennom brosjyren hvis det er noe du lurer på. Oxo hvis du skal ha deg en bil.

 

mvh

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er sånn jeg liker det..

 

Mmm.. jeg vil ha en sånn mmmm..

 

Er det noen her som har/har hatt en sånn enten gt-x eller gt-r..

Jeg vil gjerne ha noen personlige meninger!!

 

Hva er det som ryker først på disse bilene??

Evt brukt innport, er det noe? Hva må jeg passe på?

Hva koster det å imp. en??

 

Mvh en som er ordentlig keeen på mazda 323 turbo

If I can't take it with me to heaven,

I'm going drive it strait to HELL....

Nissan Cherry 1,3gl - 85 (bruksbil)

Kadett C -77 prosjekt

X-1/3 Volvo 360 WRC (slæddebil)

X-'75 volvo 240

 

->VOLVO<-

(verdens raskeste landbruks maskin!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by MrHappy

 

Det er bilen til Mazdafun det.

 

 

:)

 

Du må jo ikke si det:eek:

 

Nå er jo bilens verdi redusert til 1500,- hvis alle vet hva den har vært gjennom...:D

 

Men det kan være det samme. Den er ikke tilsalgs. Og dessuten blir den totaloverhalt i vinter. Og til våren skal vi "kick some skylight-butt".;)

 

Ønsker alle en rask vinter... (-ikke så rask da, må sladde litt på isen også).

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by elvis

Dette er sånn jeg liker det..

 

Mmm.. jeg vil ha en sånn mmmm..

 

Er det noen her som har/har hatt en sånn enten gt-x eller gt-r..

Jeg vil gjerne ha noen personlige meninger!!

 

Hva er det som ryker først på disse bilene??

Evt brukt innport, er det noe? Hva må jeg passe på?

Hva koster det å imp. en??

 

Mvh en som er ordentlig keeen på mazda 323 turbo

 

Hei.

 

Dette er ikke ett enkelt spm(-hvis du ikke er synsk da;) )

 

Noen har tatt transferkassa. Dette skjer mest sannsynlig pga. følgende "feil".

1. Ikke skiftet olje i tide. Olja ser ut som asfalt

2. Mutter som løsner (-holder kronhjulet). Starter som en liten ulyd og blir til ett stort smell etter rimelig lang tid.

3. 20'' hjul, varm sommerdag, 350 hk, 6758 rpm, 1'st gear og rett ut med clutchen - rett til smellet i pkt. 2

 

Noen renser dreva for tenner:

1. Oljeskift som ved transfer.

2. Masse trimm (over 250 hk) og høy belastning (80 km/t på 5'th og full gass. Trykket bygger seg opp, og "wham"!, der kom Mazda-momentet og reiv av tenna). Skjer etter relativt høy kilometer med trimmet bil.

 

Lager i diff. forran

Mellom 120-150k km så er det nesten normalt at difflager går. Starter som en liten lekkasje på V.drivaksel forran, og ender opp med ett smell og bakhjulstrekk. Tids-aspektet mellom de to ekstremiteter er lang. Regelen er: oljelekkasje og litt ulyd - bestill deler og time på verksted. Det lønner seg.

 

Ellers så er det mange folk som klarer det utroligste. Hvis du smeller inn i ett tre, så er det jo karroseriet som går istykker først

doh

 

Poenget mitt er at hva som kommer til å gå istykker først er ganske forskjellig fra gang til gang. Men de tre tingene ovenfor er de gjengangerene jeg har vært borti.

 

Mrk: Bare som en liten "slukker" til dere som kvesser bladene for å hogge Mazda'n ned pga. holbarhet. Farsans GTX har rulla 300 000 km nå . 2-lager i kassa er bytta nå for ca. 10 k km siden. Ellers er motor,turbo, bakaksel, etc... original. Og ja, den er blitt kjørt som den skal(-jeg hadde den selv ca 70K og låner den litt av og til + att fatter'n veit hvor gassen er han oxo). Så bare knip igjen dissinga, og bruk tia på å teste en slik bil. Så kan du jo bare lage en ny profil på forumet etter at "du bare måtte ha en"...:D

 

mvh

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mazdafun

Ellers så er det mange folk som klarer det utroligste. Hvis du smeller inn i ett tre, så er det jo karroseriet som går istykker først

doh

Tusen Tusen takk for al info, jeg har bare mer og mer lyst på en sånn bil, ellers henger sikle litt mot RX-7 også..

 

GOD JUL folkens...

 

Men bare fortsett med å pøse ut all info'n dere kan og egen erfaringer...

If I can't take it with me to heaven,

I'm going drive it strait to HELL....

Nissan Cherry 1,3gl - 85 (bruksbil)

Kadett C -77 prosjekt

X-1/3 Volvo 360 WRC (slæddebil)

X-'75 volvo 240

 

->VOLVO<-

(verdens raskeste landbruks maskin!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår