drturbo Skrevet Oktober 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2004 Noen som vet om dette er mulig? Blir takhellinga helt feil? Lettere å få tak i rustfrie dører til manta enn ascona, dessuten er jo manta dører litt "sporty" uten ramme... Tommy Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet Oktober 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2004 da må du ha custom vinduer i allefall. vet om flere som har prøvd dette, begge ga opp. har ikke sett så veldig mye på det selv. Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
drturbo Skrevet Oktober 20, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2004 Så du mener stålet passer, men ikke ruta? Plexiglass, lexan hehehe! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KviljoRacing Skrevet Oktober 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2004 Stålet passer ganske sikkert, men vinduene er jo ikke samme. Dessuten er somregelt de fleste mantavinduene løse, på grunn av en liten plastbit som ikke er mulig å få tak i lenger :( Får jo kjøpt dør-bunner til å sveise på rustne ascona-dører :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
drturbo Skrevet Oktober 21, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2004 Må nok ha mer en dørbunner på bilen min.....Plastdeler kan lages nytt. Hadde bare vært kult å ha manta dører, det er detaljene som gjør det, ikke sant. Vel, blir vel en tur til tyskland fo å hente en rustfri Ascona derfra, spørs bare om jeg har hjerte til å slakte en strøken b-modell.... Låner du bort frontspoileren din, så jeg kan lage en i carconfiber? driver med dørsiden og sparkepanel nå. Blir deilig! Mvh. Tommy Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KviljoRacing Skrevet Oktober 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2004 Er vel ikke så mye rust?:eek: Hadde vært stilig med mantadører, men hvorfor ikke gjøre det enkelt å bare ta en manta med mantadører og lage Ascona av den? hehe: Sikkert enklere det :D Ikke dumt å hente tysklandsbil, om man finner en rustfri. Tror kanskje de ruster like mye i tyskland, hehe... Men det er jo flere biler å velge mellom, så sånn sett er det jo større fare for å komme over en "rustfri". Men uff, ikke bra for sjelen å bygge om noe som er gått 50tusen eller mindre :rolleyes: Draperer du eller lager du dørpanelene i solid karbon? Ikke spesielt villig til å låne bort frontspoileren ;) Men det ligger en annonse på Ascona.tk som kanskje kan interessere :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
drturbo Skrevet Oktober 22, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2004 Joa, sikkert enklere å bygge om en manta til ascona en et par dører... :) Jeg skal prøve å lage skikkelige dørtrekk, som går helt fra vinduet og nedover, slik at lista inntil vinduet kan brukes, og låsepinnen sitter der den skal. Skal bare ha igjen døråpneren og ei reim til å lokke døra med( Skikkelig ræserbil må vite). Deretter hattehylle, midtkonsol, og bakre "dør"panel. Leter nå etter noen som har et par strøkne donordeler, da mine er helt strøkne svarte, og de vil jeg ikke ødelegge. Blir nok mye grunning og sparkel, men jeg har god tid.... Mvh. Tommy Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KviljoRacing Skrevet Oktober 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2004 Hehe, kommer an på hvor lett det er å tilpasse vinduene :D Høres bra ut med dørpanelene :cool: Har lagd nye fra scratch til Asconaen, men må finne noen solide stifter sånn at pakningslista mot vinduet blir hengende. Og den lista bør du nok også ha, for ellers blir vinduet lett liggende og klirre, mens man ikke får nok press på pakningen på andre sida, slik at det lekker inn i dørene, og da ruster det:mad: Har studert litt på hvordan man kan lage nye paneler i sidene til baksetet, men klarer ikke helt å bli enig i hva som er greiest. Har lurt litt på å ta avstøp av noen originale i glassfiber. Men det blir noe veldig tidkrevende. Men ser ikke helt hvordan man ellers skal få til ei grei utforming på "armlenet". Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
drturbo Skrevet Oktober 23, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2004 Det beste er nok å ta at avstøp av de bakre platene. Jeg skal sprøyte dem med fyller grunning, bare for å fylle porene, og deretter bruke god tid på våtsliping. Jeg tror det er beste måten å få skikkelige former på. Jeg har også vurdert å lage noen uten armlene, og lage feste til høytalere istedenfor. Hattehylla må ihvertfall sprøytes med noe, den er jo mer skrukkete en bestemor...... Jeg har trua på carbon interiør, det må jo bli heftig! Eller kanskje kevlar...... Tommy Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet November 14, 2004 Rapporter Share Skrevet November 14, 2004 I bilcross sveiser man på dør bøylen fra ascona b dører på manta dørene. Veit ikke om de bruker Ascona B vinduer eller om de er like på asc/man. Det er jo en grei løsning på å få tak i rustfrie dører. Hvis man kan sveise litt da... Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg