El_diablo Skrevet Oktober 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2004 Er det noen som har noe peil på hva dette er for noe tull? http://www.turbonator.com/ Siter EL DIABLO Alias Italiano Power Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KingCamel Skrevet Oktober 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2004 Jeg tror jeg veit hva det er.. Det er nok helt sikkert bullshit :D More Power: Are you looking for more power from your wheels? Whether you have a stock or aftermarket intake system, the Turbonator will add up to 35 horsepower to your vehicle. - Yeah right! Hvordan kan et luftinntak skaffe 35hk lissom? Siter 1994 VW Golf TDK 2000 Yamaha Dragstar 1100 x 2006 Bombardier Outlander 800 x 2006 Bombardier Rally x 1982 "Chewy" Corolla DX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Oktober 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2004 Er vel som du skriver, Tull. Tror dette har vært diskutert på forumet før også..... :-) Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The cowboy Skrevet Oktober 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2004 vel..tyder på at det skal være noen form for turbo for alle typer biler og motorer (oxo båter og slikt sto det) så om du har en liten lada fra 1904 så kan du få turbo på den orginale motoren om du kjøper en slik en..hehe har ikke helt 100% troen på det..men kan godt hende at det funker! men jeg bestiller ikke en..hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håkon A Skrevet Oktober 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2004 :D bullshit Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eye Candy Skrevet Oktober 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2004 Er ikke noe nyhet å sette inn vifte i inntaket men problemet er at du har mer effekttap på å drive vifta enn det du får ut av den Siter :pimp EYE CANDY :pimp :titties: RACING :titties: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Oktober 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2004 Tror en får like mye pulver ved å sette denne vifta på taket av bilen:D Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wiktory Skrevet Oktober 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2004 Så jo litt "kul" ut da, nye typen emblem trimming? Siter - 1986 Opel Ascona 1,8 Sorry får alle skrive feilene, dysleksi er noe dritt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moldvarp Skrevet Oktober 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2004 Du kan jo bruke den til og trimme lufte anlegget til bilen... Tipper det er bitte litt mere luft fortrengning i den vifta en i orginal kupe vifte..! Kan vere greit om sommeren for kjøling, og om vinteren for å smelte isen litt fortere! ;) Men tipper den funker like godt som ein vanlig turbo for d... (der akslingen er rustet fast på vel og merke) Edit: The Turbonator is much less expensive and more efficient than any turbocharger, supercharger, blower, or intercooler. Ska sei....!! Den er til og med mer effektiv enn ein intercooler..! Siter NCCN (Nissan Car Club Norway) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thunder Skrevet Oktober 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2004 Er ingen vifte. Det er en aluplate som er laget "tenner" i og rund så den passer inni rør eller slangen som går inn i luftspjeldet. Den er utformet slik at den skaper en virvelvind i luftspjeldet og dermed litt kaldere luft. Men den kan dere lage selv på ca. 30 minutter. Om den faktisk virker vet jeg ikke. Har kjøpt den selv og synes jeg merket en liten forbedring men langt i fra mye pulver ihvertfall. Får en liten suselyd i alurøret jeg har. Sammen med luftfilteret kan det være at det blir 2% effektøkning men det er bare spekulasjoner. Er ikke verdt pengene de skal ha for den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eye Candy Skrevet Oktober 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2004 Da har dem utviklet seg litt......i gamle dager var det slik at man satt inn en vifte........ Siter :pimp EYE CANDY :pimp :titties: RACING :titties: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thunder Skrevet Oktober 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2004 Vil ikke akkurat kalle det for utvikling men heller lureri. Du tar en 10*5 cm aluplate, lager tenner i den og bøyer den så den passer inn i røret. Vips så har du Turbonator. Kunne lett ha laget mange sånne uten problem men det er vel muligens patent på dritten om jeg ikke tar feil. Skal få knipset et bilde i morgen så jeg kan legge inn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mistercartman Skrevet Oktober 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2004 Har du virkelig kjøpt en sånn? Du har ikke kjøpt sånne magneter man setter rundt bensinslange også da.... Ikke kjøp...... Siter x Audi 90 -84 2.2E x Vw Golf 2 -87 1.6 Audi 80 1.8cc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Överladdaren Skrevet Oktober 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2004 Originally posted by Thunder Er ingen vifte. Det er en aluplate som er laget "tenner" i og rund så den passer inni rør eller slangen som går inn i luftspjeldet. Den er utformet slik at den skaper en virvelvind i luftspjeldet og dermed litt kaldere luft. Men den kan dere lage selv på ca. 30 minutter. Om den faktisk virker vet jeg ikke. Har kjøpt den selv og synes jeg merket en liten forbedring men langt i fra mye pulver ihvertfall. Får en liten suselyd i alurøret jeg har. Sammen med luftfilteret kan det være at det blir 2% effektøkning men det er bare spekulasjoner. Er ikke verdt pengene de skal ha for den. Hvordan skal en rotasjon av luften i innsugsrøret kunne senke temperaturen??? Dette er kun laget for å lure godtroende fjols... Siter 1992 Golf 2 Pasadena 1983 Alpina B9 3,5 1987 Suzuki TSX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thunder Skrevet Oktober 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2004 Jeg kjøpte for nyssgjerrighetens skyld ikke i troen på å få mer gamp i bilen. Poenget med saken er at den liksom skal fungere som en turbo, noe den ikke gjør. Bare tull er det ja. Men jeg vil ikke kalle meg selv for fjols for å ha ønske å prøve den. Ikke akkurat sånn at jeg gikk konkurs av å kjøpe den, men jeg vil nå advare dere andre som tror at den fungerer. Noe vidunderverk er den så langt ifra. PS. jeg har ikke kjøpt de magnetene nei. Har du??? He he...lol Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg