Gå til innhold

Lukter rart,,, Golf II problem

Ranger emnet


D-1

Anbefalte innlegg

Det lukter rart når jeg gasser litt, det lukter varmt vann, fra radiatoren mer..

det er en golf gti 16v.

i dag når jeg satte på varme inne i bilen, etter at jeg kjente denne lukta, kom det røyk ut av varmeapparatet...

noen som vet hva som er feil??

itj sant

Skrapbil med mange farger snart renovert til vidunder bil med samme farge! he he.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta å skru av nedre del av dashbordet på høyre side (pasasjerstolsiden) samt hanskerommet, slik at du kommer godt til.

Da ser du pumpen som filtrerer luft gjennom Klima/luftanlegget ditt.

Det er mulig du må skru av toppen på denne pumpen for å få sjekket filteret.

husker ikke helt.

Jeg byttet til nytt filter og da ble det bare ren og god lukt.

 

håper dette hjelper.

 

 

mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varmeregisteret er en slags "radiator sak som ligger midt på dashet, nede. Den får eg gjevn strøm vann fra motoren, som går igjennom denne radiator saken, og dermed overføres en del av varmen til lufta, som strømmer videre opp og ut luftekanalene. Du finner ca plasering ved å se i motorrommet, de to vannslangene som går igjennom torpedoveggen. For å få den ut og skifte den demonterer du nederste del av dashet, på midten, for så å demontere den boksen du kommer til bak der. Kan være litt trangt, men det går. Husk å løse de to skruene som du finner på motorromssiden. De går tvers igjennom torpedoveggen og holder ting på plass. Disse kan være MEGET rustne og vanskelige av seg.

En ny enhet koster 500 på Autospar eller Radiatorsevice. Tror vw forhandlerene tar rundt 1200 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår