Gå til innhold

Galant GTI-16v DYNAMIC4 Spleiselag !!!!


v|ncenT^

Anbefalte innlegg

Nok en søndag brukt på kjøring med henger.

 

En hendelse som muligens fordyrer turen litt... et lite rødt *blink*.

Ellers så ble vi en times tid inne i Sverige forbikjørt av en ganske ny Corolla.. han passerte vel i en 170-180, tipper jeg. 2 mil senere kjørte vi forbi han igjen, og da hadde han korta inn bilen med en 40 cm foran og 10 cm bak, etter å ha mista kontrollen ut på en islagt bru...

 

Bilen (Galanten) var nok ikke fullt så strøken som jeg trodde, samt at den var litt tungstartet, men den hadde jo stått omtrent siden September.

men pen invendig, og hel utenpå, selv med litt "håndriper" rundt dørhåndtakene. og virket veldig "tight" å kjøre.

Største bekymring var at den virket litt "slapp", men det kan jo være at den har stått..

Nyanseforskjellen på døra skyldes at den er "feil" justert (låsen er for langt inn)

 

Hjemturen gikk rimelig greit, med Cruisecontrollen på 95 kmt store deler av veien :)

(Mercedes E-klasse er genial trekkbil!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 68
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fotobokser ja.. Kan bli dyrt hvis dem ser at du har henger.. Maks tilatt fart med henger er 80km/t...

 

Linken til den bilen du hentet funker ikke da...

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, vet at 80 er max med henger ;)

btw: og dette blir (hvis den kommer igjennom systemet) *første* fartsbot. (jepp, ingen bøter overhodet siden '88)

(Cruisecontrol er no drit i Fotoboks-land ;))

 

Hvis den er borte, så har han vel slettet annonsen.

Men det er en hvit D4 "HatchBack" (så her har du hele HB dører ;))

 

Skal prøve å få lagt ut noen bilder i løpet av dagen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig Jafo.. Får bare håpe du slipper unna fartsbot nå så...

 

Ikke demonter den a, vil prøve den en liten tur når jeg kommer for å hente eksteriøret, hvis alt går etter planen kommer jeg til helga !

 

Bilder ja, ikke å forakte =)

'93 Audi S2 Hybrid ! sZwei

'86 Fiat Uno Turbo I.E "FerrUNO"

'87 Audi 100 quattro - Banerigget Isbil !

[x2] Type 44 quattro avant + sedan

[x]'91 Audi Coupe quattro20v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvetur kan bli litt vanskelig, for det første er det ikke skilt på den og så står den på sommerdekk.

men har du prøveskilt og gidder å legge om, så er det sikkert muligheter ;)

 

Har ikke noe skikkelig digitalkamera med blitz, så siden jeg drar på jobb før det blir lyst og kjører hjem igjen omtrent i skumringen kan nok egne bilder bli litt "slappe" med mobilkamera i dårlig lys..

men kan jo legge ut noen av forrige eiers bilder:

 

forfra.jpg

hside.jpg

Motor.jpg

dash.jpg

 

Forsetene var hele og pene, samt at baksetet var med varme :)

*lurer på om de kan bygges inn i en sedan ;)

Litt slitent skinnratt, og skinngirkule, og politiradio (hehe)

Vinterdekk på orginale Mitsu-alu-felger, sommerdekk på de felgene som er på bildene. Utover det har jeg egentlig ikke rukket å sjekke mere..

"litt" sliten etter 100 mil, med stedvis tåke som frøs til is på frontruta, glatte broer, trekkbilen virket mere ustabil nå med vinterdekk, i en av bakkene opp mot svinesund, med cruisecontrollen på, tok plutselig begge bakhjula "løs" i en drøye 80.. litt spenning på turen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en tur ut i garasjen igår og sjekket litt nærmere..

Tror jeg begynner å bli gammel..

 

Ikke det at det spiller noen rolle, for vårt bruk.. men...

Aldri omlakkert sa selger.. vel.. høyre bakskjerm, C-stolpen og (sansynligvis) taket er hvertfall omlakkert, samt at A-stolpen på begge sider har begynnt å ruste, og er "fixet".. (pusset ned og "klattet over" med no hvitmaling)

 

Får skylde på at bilen var litt "nedfryst" når vi kom..

 

Utover det så virker bilen veldig fin, hele og pene seter, foran og bak, 99% rustfrie dører/forskjermer, hele lykter (bortsett fra ene blinklyset foran). Startet som en klokke inne i garasjen i går, selv om kupelyset hadde stått på hele natten, og "luktet" pent av eksosen, så en del bil, er det igjen fremdeles..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Den har jo en sånn pen liten vinge bak jo, regner ikke med at du skal ha den siden den sikkert ikke passer på sedan?

 

lager meg en liten ønskeliste jeg: :D

 

*Vinge

*Grill

*kalippere rundbaut

 

Gidder du komme med en ca pris på disse delene?

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lært at galant er dyr bil når det gjelder deler, men jeg trodde en kalipper ikke kostet mer enn 500kr ny...samme med grillen.

Så dette blir for dyrt til at jeg gidder å kjøpe det nå, venter til det blir absolutt nødvendig.

 

Så da står vi igjen med vingen :D

 

Bare send meg en pm med Veibeskrivelse du så henter jeg den så fort jeg har tid.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei... er ikke rasende billig nei..

 

Nye calipere fra Mekonomen koster:

Bremscaliper foran -05.1990 873:-

Bremscaliper foran 06.1990- 1538:-

Bremsecaliper bak -05.1990, 30mm kolv 1880:-

Bremsecaliper bak 06.1990-, 35mm kolv 2143:-

 

Den grillen ble KUN levert på 4x4 bilene, så derfor har jeg satt prisen såpass høy

 

Veibeskrivelse finner du her: http://www.foslund.no/janerik/herborvi.php

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jafo

 

Får ikke det helt til å bli "front" dah!

men det går nok bra, siden jeg har to! :D

en blå og en hvit!

 

:)

 

Skal lakkere den til sølvgrå uansett..

 

Fin veibeskrivelse Jan Erik, men hvor langt fra Oslo er avkjøringa til Langhus?

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, får se om det blir en tur nedover snart.

Var på biltema og svei av noen kroner i går, så har jeg bestilt in litt pyyyssh lyd til volvoen så kronene går fort for tida.. Men må jo gi galanten noen julegaver også..

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår