Polo Classic Skrevet Desember 12, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2002 Originally posted by ottar Drit i å trimme. Først skal ein kjøpe den utgaven som har størst motor orginalt. Går ikkje det godt nok kan ein begynne å trimme. Godt poeng, men da blir et bøtta full med avgifter først.... Cupra R hadde sitti fint det...... Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
le0n Skrevet Desember 13, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2002 Joda, klart størst motor i utgangspunktet er best men så er det disse små problemene som kommer da som mangen ikke tenker igjennom før det poster.... Penger!! Til bilen (Cupra R kan du jo plusse på over hundre tusen for og kjøpe) , avgifter, forsikring ikke minst osv osv... Det er jo ikke akuratt lett og få lån på 250000 kr når du leier leilighet, og har 50000 fra før. Banken er ikke så snill :) Han lever på lærlinglønn, og det er en 1.4 Stella han HAR skrevet kontrakt på! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ottar Skrevet Desember 13, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2002 Originally posted by le0n Joda, klart størst motor i utgangspunktet er best men så er det disse små problemene som kommer da som mangen ikke tenker igjennom før det poster.... Penger!! Til bilen (Cupra R kan du jo plusse på over hundre tusen for og kjøpe) , avgifter, forsikring ikke minst osv osv... Det er jo ikke akuratt lett og få lån på 250000 kr når du leier leilighet, og har 50000 fra før. Banken er ikke så snill :) Han lever på lærlinglønn, og det er en 1.4 Stella han HAR skrevet kontrakt på! Så drit i å trimme. Det vil koste akkurat det samme, om ikkje meir, å få den opp eit nivå i ytelse/ køyreegenskaper som å kjøpe den som er hakket sprekere. Sjå heilheiten: kjøpe trimdeler/større motor, oppgradere chassie og bremser. Og likevel får han ikkje meir att for bilen når han selger den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Loppa Skrevet Desember 13, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2002 Enig med ottar. Dropp trimming, spar heller pengene til neste bil :) Siter 2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ 1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt x-'95 Audi S6 4,2 V8 x-'94 AudiCab 2,8 x-'99 Golf GTI 1,8T x-'98 Renault Megane Coupè Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magzmod Skrevet Desember 13, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2002 Originally posted by ottar Så drit i å trimme. Det vil koste akkurat det samme, om ikkje meir, å få den opp eit nivå i ytelse/ køyreegenskaper som å kjøpe den som er hakket sprekere. Sjå heilheiten: kjøpe trimdeler/større motor, oppgradere chassie og bremser. Og likevel får han ikkje meir att for bilen når han selger den. Et av problemene med Seat Ibiza og VW Polo (som man kan se på som ganske like), er at det finnes få biler med spreke motorer pga. nybilprisen. Polo er antakelig enda verre for der er rundt 90 % av bilene 1,1 eller 1,0 uten abs/servo osv. Det var iallefall det jeg konkluderte med da jeg tittet etter det for to år siden. Polo var ment som en billig småbil, kostet vel 125000 eller.no ny. Skulle du ha den med sprekere motor, kunne man likesågodt kjøpe den minste golfen, og det var det mange som gjorde. Men det er sant som du sier: det er mye som må gjøres om man skal ha i større motor (iallefall hvis den er større enn det modellen ble levert med som max), og man får ikke noe særlig igjen for det. Siter - magz - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LupoB0Y Skrevet Desember 13, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2002 Originally posted by magzmod Men det er sant som du sier: det er mye som må gjøres om man skal ha i større motor (iallefall hvis den er større enn det modellen ble levert med som max), og man får ikke noe særlig igjen for det. Trenger ikke mer enn motor/girkasse og ledningsnett.. kanskje litt større bremser.. no problemo Siter Man kann ein Auto nicht wie ein menschliches Wesen behandeln - ein Auto braucht Liebe (Walter Röhrl) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Team2Fast Skrevet Desember 13, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2002 Enkleste,mest effektive og billigste er å montere lystgass på den. Siter you dont go fast without gass Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El-LoCo Skrevet Desember 14, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2002 Må si meg enig med de fleste andre her. Gi faen i det, ha bilen som bruksbil og heller spare opp til en morsom bil som man kan kjøpe om noen år. Kjøper man kjip bil så kjøper man kjip bil. Skal det trimmes må man kjøpe noe som er et godt utgangspunkt.. For den pengesummen der får man jo faktisk ganske så finfin bruktbil, sjekker man litt rundt kan man finne en grombil som er mulig å forsikre på mor eller far... Heller det enn en 1.4 liters motor er jeg redd ;) Siter -'97 Audi A4 1.8 TQ Avant [Bilstereo!] -'91 Ford Sierra 2.0i CL [Drept!] -'96 mazda 626 2.0i GLX [solgt] Spiller selges Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.