HP-Invent Skrevet Oktober 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2004 Min mor har en eldre lancer med ABS bremser. I det siste har jeg merket at da jeg har bremset vanlig når jeg skal stoppe så kjennes det ut som ABSèn slår inn. Hvis jeg kjører "fort" og jeg bremser hard uten å bremse så hardt at ABSèn slår inn, er det nesten en slags skrapelyd. Når jeg kjører så kommer det også en hvinelyd fra hjulene. Hadde samme problemet på mopeden da bremsene var slitt. da var de slitt så mye at bremsene trakk seg ikke skikkelig tilbake. da kom det en slik hvine lyd. At absèn slår seg inn kan det være at de er slitt så mye at føleren tror at du bremser hardt? Siter I am a fucking streetracer, you know! :p Mine biler... :P *Toyota Supra *Nissan 300 ZX *Porsche 911 GT2 Eller, nei... :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peri Skrevet Oktober 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2004 hei! første bud, hiv av felgen og sjekk at det er bremsebelegg igjenn på klossen! =) når bremsene nesten er helt nedslitt skal de lage en hyle/pipelyd, dette skal være et tegn på at du bør skifte bremseklosser... mvh peri Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MR_Simba Skrevet Oktober 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2004 pipelyden er først ut trur jeg og ja..så kommer "skrapelyden"..den bør du unngå..ellers risikerer du å måtte skifte skiver og..beste er vel å hive av felgen å kikke på saken? er ikke verre? Siter VW Polo 1996 1.4SOLGT Audi A6 2001 2,5QTDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mats`ern Skrevet Oktober 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2004 hva med å bytte bremse veske? hvis pedalen må langt inn før det skjer noe så kanskje veska er dårlig ? Siter Forskrift om kjørende og gående trafikk (trafikkregler). §15.5: "Kurve-/tåkelys kan ikke nyttes sammen med nærlys. " Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moldvarp Skrevet Oktober 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2004 Originally posted by Mats`ern hva med å bytte bremse veske? hvis pedalen må langt inn før det skjer noe så kanskje veska er dårlig ? Du skal jo ikkje få sånn sympton selv om bremseveska er dårlig.. (vist du ikkje kjører på bane eller nettopp har hatt av ein caliper eller 2 uten og luftet systemet.) Men det kan jo godt hende det er lite bremseveske igjen? Vist alle klossene er slitt godt ned, så må det jo litt bremseveske til for å fylle opp "tomrommet"..! Eg ville nok gjort som dei over har skrevet.. (og sjekke bremseveska i tillegg da) :D Siter NCCN (Nissan Car Club Norway) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mentos Skrevet Oktober 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2004 Kan pipinga være en indikasjon på at skivene er slitte? Etter at jeg bytta klosser på frambremsene mine piper de ved visse hastigheter. Siter - 2004 Nissan Almera 1.8 Tekna x 1992 Nissan Sunny 1.6 SLX (Vraket) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moldvarp Skrevet Oktober 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2004 Originally posted by Mentos Kan pipinga være en indikasjon på at skivene er slitte? Etter at jeg bytta klosser på frambremsene mine piper de ved visse hastigheter. Hvilke klosser bytte du til??? (fra bilxtra eller no, eller fekk du deg OEM klosser? Altså klosser fra Nissan) Siter NCCN (Nissan Car Club Norway) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mentos Skrevet Oktober 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2004 kjøpte på Mekonomen, tror ikke de var originale. Syns kvaliteten er OK, bortsett fra pipinga. Siter - 2004 Nissan Almera 1.8 Tekna x 1992 Nissan Sunny 1.6 SLX (Vraket) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moldvarp Skrevet Oktober 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2004 Det kan ver det som gjør at dei "piper".. Du kan jo alltids ta av felgen og kikke litt oppi caliperen. Du bør se fort om dei er mye slitt eller ei.. Det er vel enkelt og greit mer irriterende en at det er noe galt.. Det er vel og sånne skimse plater du kan kjøpe og sette inn for å dempe bremsehyling.. Vet ikkje om det passer, eller hjelper for det!? Siter NCCN (Nissan Car Club Norway) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HP-Invent Skrevet Oktober 17, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2004 Dommen har falt... ! Det var bare skjoldet rundt ene bremseskiven som tok borti. Eneste er at ABS`n er overfølsom. Når jeg stopper f.esk rolig foran et lyskryss, så rett før bilen stopper helt opp, så kjenner du antydning til at abs`n slår inn. Er det dyrt å reparere hvis det bare er sensoren? Alt fungerer jo fint, bare at den er litt for følsom. Kan jo bare nappe ut sikringen også... Noen som vet hva det vil koste å reparere det? Siter I am a fucking streetracer, you know! :p Mine biler... :P *Toyota Supra *Nissan 300 ZX *Porsche 911 GT2 Eller, nei... :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg