Gå til innhold

Frontsett i golf II

Ranger emnet

stayreon

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har titta litt rundt og det virker som det er mye kunnskap samla her.

Jeg har lyst til å fikse litt på lyden i min gamle golf. Har allerede pioneer 3.5" mellomtone / diskant ettermontert i dashboard, men har lyst på bittelitt bass også, uten å sette no i bagasjerom eller hattehylle.

Tipset jeg har fått er å sette inn 6.5" i dørene. Veit dere om dette passer uten modifikasjoner? Det sitter noen "skuffer" i døra som må bort. Jeg tenkte å ta disse ut, skjære til ei plate for å bygge ut litt og evt forsøke å lage ei lita kasse til høyttalerne.

Evt går det an å fjerne hele nederste biten av døra og bygge den på ny, det blir jo litt jobb men da kan jeg kanskje bruke hele biten til kasse, og få litt mer trøkk?

Begrensa budsjett siden jeg er student. Tips her mottas med takk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, ingen svar, men jeg har klart å finne ut at original-hullene er beregna på 4.5" så det blir helt klart ombygging.

Noen som har tanker om hva slags materiale jeg burde bruke, er det MDF som gjelder uansett? 12 mm holder kanskje her. Hadde vært fint om noen hadde en link eller noe til hvordan man kan løse dette med panelet som må kuttes litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by stayreon

OK, ingen svar, men jeg har klart å finne ut at original-hullene er beregna på 4.5" så det blir helt klart ombygging.

Noen som har tanker om hva slags materiale jeg burde bruke, er det MDF som gjelder uansett? 12 mm holder kanskje her. Hadde vært fint om noen hadde en link eller noe til hvordan man kan løse dette med panelet som må kuttes litt...

Jeg ville satsa på å få plasser en 5,25" mellomtone i fordørene vha en liten modifikasjon av døra og bruk av MDF-plater. Jeg ville brukt et påkostet frontsystem med 1" diskant, separat delefilter og nevnte mellomtone og fjernet evt andre høyttalere foran.

Sammen med en sub i kasse bak blir dette godlyd :)

Vennlig hilsen RK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville satsa på å bygd i glassfiber kombinert med MDF. Baffelen bør være i MDF iallefall, likeledes med alle rette flater. 19mm vil greie seg for din del. Demping av døra er vel også litt greit her og behøver ikke å koste allverden. Napp av lommene nederst og bygg der. Du kan jo få på plass 8" der også med litt kreativitet og tålmodghet. Snakk med sjappa du handler elementene av, der får du sikkert mange gode råd på veien :)

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider