Ayapuri Skrevet Oktober 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2004 Skulle til fattern i Son. Kjørte et stykke hvor jeg da la merke til at golfen begynte å nappe litt. pluss at om jeg da tok gassen i bånn, virket det som om den skulle dø ut enkelte ganger. Hadde jo lite bensin, og tenkte at det var sikkert problemet. Stoppet på Statoil E6 utenfor Moss for å fylle tanken. Hadde ikke mere problemer bort til fattern. Skulle hjem, og merket etterhvert det samme igjen. Litt smånapping, og den dro ikke som den skulle. Forsøkte å få "blåst" den ren med noe turtallsvillig kjøring. Merket da også at den ikke fikk dette rykket i bilen. (Vanligvis, får jeg rykk i bilen da speedoen kommer til 60km/t(2.gir), dette rykket dukket ikke opp før jeg nådde nærmere 80km/t(2.gir), men til gjengjeld fikk jeg et rykk utenom det vanlige, type voldsom aks(til golfen min å være :P) Kjørte videre, og da jeg kom innover mot Fredrikstad ble det veldig ille. Klarte så vidt å få bilen ut av rundkjøringene. golfen var overhodet ikke villig. Klarte å kave meg inn på Esso i Fredrikstad. Bilen på tomgang, og jeg hørte tydelig at motoren ikke gikk som den skulle. Skikkelig lavt turtall, og da jeg tråkket på gassen ble den så og si kvelt, noe som den også ble da jeg forsøkte 2 ganger. Det luktet også litt brent (bare bittelitt), pluss at det luktet bensin. Tok opp panseret for å få en rask oversikt, og alt virket som det skulle. Ettersom jeg ikke har mest kunnskaper om motor, gikk jeg inn på Essoen for å høre om det var en som hadde litt peil. En kom ut for å ta en titt, hva skjer? Joda, Golfen dura fint da jeg fyrte den opp. Gikk som en klokke som den vanligvis gjør (Noe som er faen meg så typisk da du endelig får hjelp. Virker mer som om Golfen bare kødder med meg til tider.hehe :D ) Kjørte hjem uten problemer. Forsøkte også å dra på litt for å se hvordan turtallet gikk..ikkeno problem..tilbake slik den var før. Ps. Noe alla det samme skjedde i fjor, bensinfilteret byttet, og den var fin igjen. Men synes det virker litt dumt å tro at det er det nå? Plugger er jo 4 år gamle, og har ihvertfall vært med på å kjøre GODT rundt 90k-100k km. Kan dette være problemet? ettersom det luktet bensin? Noen med no tips? Håper på svar MVH Ken Siter Chrysler Stratus 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet Oktober 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2004 Bytt plugger og kjøp noen av kjent merke, bosch, beru, NGK osv. Hadde samme problem, men pluggene mine var ikke et år gamle engang når det skjedde, men ble bra etter jeg bytta. Kanskje fått noe dårlig\feil plugger. Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AXi0N Skrevet Oktober 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2004 Det var vel ikke tilfeldigvis VÅTT eller fuktig vær ute? regn? Forgassern liker ikke fukt. Kjørte til Haugesund med golfen min, da var det fuktig ute + tynn luft på fjellet. da hadde golfen min samme symtomer som deg.. dro ikke spesielt bra og gikk veldig ustabilt. Jeg stoppet og lot den vile litt, så startet jeg den opp så fyrte den som vanlig, så etter en 30-45 min begynte den igjen.. da var det bare å få den til å slappe av. Når jeg kom ned fra fjellet og til tørre veier slutta det.. :) bytta plugger før jeg dro hjemover for å være sikker. Men det kan jo være noe annet du har... Siter -02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde -94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde -90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde -84 VW Golf II [solgt] Bilde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ayapuri Skrevet Oktober 10, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2004 det var tørre veier. vært fint vær på østlandet i helga. men det har jo vært kaldt. det er jo det eneste. men motoren er jo varm. men fattern tippa det var det elektriske..men han tipper jo alltid feil.hehe.så har mine tvil :P Siter Chrysler Stratus 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Opus Skrevet Oktober 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2004 Kan være kondens i bensinen. Det kan også være at en kopling en eller anne plass på bensinslangen mellom pumpa og gasseren ikke er tett, slik at pumpa drar inn luft. Det siste skjedde på gammelgolfen min, hadde samme symptomer som du har. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
licorice84 Skrevet Oktober 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2004 Originally posted by Golf T&Nos så klart! Skulle til fattern i Son. Kjørte et stykke hvor jeg da la merke til at golfen begynte å nappe litt. pluss at om jeg da tok gassen i bånn, virket det som om den skulle dø ut enkelte ganger. Hadde jo lite bensin, og tenkte at det var sikkert problemet. Stoppet på Statoil E6 utenfor Moss for å fylle tanken. Hadde ikke mere problemer bort til fattern. Skulle hjem, og merket etterhvert det samme igjen. Litt smånapping, og den dro ikke som den skulle. Forsøkte å få "blåst" den ren med noe turtallsvillig kjøring. Merket da også at den ikke fikk dette rykket i bilen. (Vanligvis, får jeg rykk i bilen da speedoen kommer til 60km/t(2.gir), dette rykket dukket ikke opp før jeg nådde nærmere 80km/t(2.gir), men til gjengjeld fikk jeg et rykk utenom det vanlige, type voldsom aks(til golfen min å være :P) Kjørte videre, og da jeg kom innover mot Fredrikstad ble det veldig ille. Klarte så vidt å få bilen ut av rundkjøringene. golfen var overhodet ikke villig. Klarte å kave meg inn på Esso i Fredrikstad. Bilen på tomgang, og jeg hørte tydelig at motoren ikke gikk som den skulle. Skikkelig lavt turtall, og da jeg tråkket på gassen ble den så og si kvelt, noe som den også ble da jeg forsøkte 2 ganger. Det luktet også litt brent (bare bittelitt), pluss at det luktet bensin. Tok opp panseret for å få en rask oversikt, og alt virket som det skulle. Ettersom jeg ikke har mest kunnskaper om motor, gikk jeg inn på Essoen for å høre om det var en som hadde litt peil. En kom ut for å ta en titt, hva skjer? Joda, Golfen dura fint da jeg fyrte den opp. Gikk som en klokke som den vanligvis gjør (Noe som er faen meg så typisk da du endelig får hjelp. Virker mer som om Golfen bare kødder med meg til tider.hehe :D ) Kjørte hjem uten problemer. Forsøkte også å dra på litt for å se hvordan turtallet gikk..ikkeno problem..tilbake slik den var før. Ps. Noe alla det samme skjedde i fjor, bensinfilteret byttet, og den var fin igjen. Men synes det virker litt dumt å tro at det er det nå? Plugger er jo 4 år gamle, og har ihvertfall vært med på å kjøre GODT rundt 90k-100k km. Kan dette være problemet? ettersom det luktet bensin? Noen med no tips? Håper på svar MVH Ken hørtes jævla kjent ut :rolleyes: Siter quattroholic! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tenic Skrevet Oktober 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2004 hadde noe lignendes på min bil.. sendte den på verksted og fekk nullstilt bensing tilførsel greia eller ettelleranna.... etter det gjekk den som ei klokke.. og det gjør den enda.... Men prøvde nesten alt før vi fann ut av det.. Siter Mvh Marius alias tenic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg