Gå til innhold

Hvordan jeg mistet lappen og spm rundt straff

Ranger emnet


Jonte

Anbefalte innlegg

Førerkort beslag er en administrativ avgjørelse og ikke en del av straffen.

 

Derfor kan Politiet selv bestemme hvor lenge du skal "miste lappen". Det står også at "de har til hensikt å treffe vedtaket" Hvis det er slik at du har det skriftlig at de bare skulle ta det i 7 måneder, er det bare å sende inn en kopi av det sammen med en klage.

 

Du var egentlig heldig 2 km/t til og det hadde blitt ubetinget for deg.....................

 

Du burde kansje editere vekk hele personnummeret ditt fra tråden?

Det tok før mye plass med allt man har eid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 74
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jonte: Skaff deg en advokat! Ble du ikke dømt i retten til 7 mnd? Hvor i helvete får de 8 fra? Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt meg tid på dagtid og oppsøkt politiadvokat Astrid Elisabeth Nilsen! Ring og avtal tid,møt opp og spør hva slags argumenter de har! Det er faktisk regler for politifolk også og du er i din fulle rett til og si meninga di! Hjelper ikke dette kontakter du advokat med politiets telefon der og da! Det er lov og bli hissig og av og til hjelper det også! Ikke finn deg i hva som helst;)

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Poli9

TTT = ting tar tid

 

Hei mr.jonte,

kan godt forstå at du er litt frustrert at det går litt treigt,

men det er ikke akkurat pri1 folk som kjører for fort i trafikken,

er alltid ett el anet som kommer opp hos politet som må gå

først før folk som har kjørt for fort kommer til,

beklagelig men sånn er det!

 

lykke til...

Ikke pri 1 nei! Det har pri 1 hos politiet i Norge INNTIL man er tatt! Da treneres sakene lengst mulig for at folk ikke skal få igjen lappen for fort! Den som påstår noe annet LYVER!:mad: :mad: Gassalarm på et diskotek lørdag kveld 500 meter unna politistasjonen! Politet brukte 20 MINUTTER på å komme fordi de var ute på annet oppdrag! En uke senere, samme tid på døgnet! En mann melder om at et par biler sladder rundt omkring på et industriområde 2-3 km unna politistasj.! Full utrykning med to politibiler og de brukte 8 min fra meldingen kom til de var på stedet! (men der var det jo ingen:D :D :D :D )Prioritering, hva er det?

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jonte:

 

Ble førerkortbeslag bestemt i retten, sammen resten av dommen? og du fikk senere et brev som sa noe annet?

 

eller hvordan er det?

Dersom førerkortbeslag IKKE ble bestemt av retten må du sende en klage, og henvise til EMK, den europeiske menneskerettighetskonvensjonen, som sier at man ikke kan straffes to ganger for samme forhold, og på det grunnlag forlange å få tilbake førerkortet ditt med øyeblikkelig virkning, da du ellers vil forfølge saken videre i EØS domstolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ascona

Jonte:

 

Ble førerkortbeslag bestemt i retten, sammen resten av dommen? og du fikk senere et brev som sa noe annet?

 

eller hvordan er det?

Dersom førerkortbeslag IKKE ble bestemt av retten må du sende en klage, og henvise til EMK, den europeiske menneskerettighetskonvensjonen, som sier at man ikke kan straffes to ganger for samme forhold, og på det grunnlag forlange å få tilbake førerkortet ditt med øyeblikkelig virkning, da du ellers vil forfølge saken videre i EØS domstolen.

 

Det med EMK, der har det vært en sak oppe i Høyesterett ang dobbeltstraff som påtalemyndigheten vant. Denne saken gjald en som hadde kjørt i påvirket tillstand. Tviler på at noe annet vil skje selv om dommen ikke innebere tiltalte har kjørt i fylla men kun for fort. Uansett vil detta bli svindyrt. Må igjennom herredssetten,lagmansretten å til sist Høyesterett.. For så å dra det til salen i Hag...

S2 coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ascona

Jonte:

 

Ble førerkortbeslag bestemt i retten, sammen resten av dommen? og du fikk senere et brev som sa noe annet?

 

eller hvordan er det?

Dersom førerkortbeslag IKKE ble bestemt av retten må du sende en klage, og henvise til EMK, den europeiske menneskerettighetskonvensjonen, som sier at man ikke kan straffes to ganger for samme forhold, og på det grunnlag forlange å få tilbake førerkortet ditt med øyeblikkelig virkning, da du ellers vil forfølge saken videre i EØS domstolen.

 

Først blei førerkort beslag satt til 6 mnd i forhørsretten. Så hadde politiet kontaktet dommeren for å få det til 7 mnd, pga at de måtte ha 1 mnd til å etterforske. De fikk mehold, for han mente det ikke ville gjøre noen harm mot meg. Egentlig skulle jeg klaget, men jeg godtok, for jeg er drittlei av styret rundt alt og vil bli ferdig med det. Var så i lagmannsretten og fikk bot og fengsel straff. Hele straffen min lød som følger: 7mnd uten sertifikatet, 6000 i bot, og 18 dager betinget fengsel. Jeg godtok.

 

For 14-15 dager siden sendte jeg inn søknad om tilbakelevering av sertifikat. Den må jo godkjennes av politiet, i dag når jeg kom hjem så var det brev fra politiet. Jeg tenkte, okei, flott, da er den vel godkjent og jeg kan ta eksamen på Mandag.. så leste jeg det, og jeg ble helt fra meg. Faens dritt.

 

Det virker jo som om dem vil ha 8 NYE måneder?! Det har dem vel uansett ikke lov til? Det er jo uhørt, 15 mnd uten lappen for å kjøre i 128 i 80 sona.

 

Om det er 8 måneder tilsammen, så er det jo bare 2 uker igjen da, så det er liksom ikke så ille det, MEN det er faen meg prinsippet, at politet driver på å trakasserer meg på den måten, tar seg rettigheter til å gjøre som dem vil. 1 måned her og 1 måned der. Jeg har for faen godtatt min straff og gjort opp for meg, kan dem faen ikke la det være da? Faen meg så mye maktsyke idioter i politiet!!

 

Ja, jeg har advokat, og jeg sendte en kjapp mail til han med info før jeg dro på jobb i dag, antar jeg får svar i løpet av morgendagen, om hva han mener jeg skal gjøre. Jeg skal hvertfall ringe biltilsynet å høre om jeg kan ta eksamen etc.. Kanskje det er en feil i systemet og det går ;) Jeg vil ha sertfikatet tilbake fort som faen!

 

Ticket2fly: Les hele posten så forstår du. Ja, den setningen der var litt dårlig, det var hele brevet også. Analfabetiske maktsyke tosker, det er det dem er.

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sendte brev foregårs... søknad om lapppen..

 

fikk i dag brev.. Vi har n sendt din søknad videre til politiet i sandvika (dem som tokk lappen min), Tar ca 4 uker før du får svar!...

 

HVORFOR??.... dette skjedde ikke sist gang... sist jeg mista lappen fikk jeg bare brev tilbake etter 4 dager fra biltilsynet med. HEI. lykketil med lappen ha en fin dag!--

 

i morgen ringer jeg han jævla jurist tøsa og ber han om å få ut finger'n...

 

jævla shlasker....

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mondeo

Jonte: Skaff deg en advokat! Ble du ikke dømt i retten til 7 mnd? Hvor i helvete får de 8 fra? Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt meg tid på dagtid og oppsøkt politiadvokat Astrid Elisabeth Nilsen! Ring og avtal tid,møt opp og spør hva slags argumenter de har! Det er faktisk regler for politifolk også og du er i din fulle rett til og si meninga di! Hjelper ikke dette kontakter du advokat med politiets telefon der og da! Det er lov og bli hissig og av og til hjelper det også! Ikke finn deg i hva som helst;)

 

 

altså. e rjo ikke polti jævlene som bestemmer hvor lenge han miste rlappen. purken tar deg og sender raport.. han MÅ ta kontakt med juristen som har hele saken og høre med han...

 

men faen. skal du SERIØST i jail?.... haha... det slap jeg:)

klarte å fise meg unna 15.000kr BOT, 2år uten lappen , og 20 dager fengsel.... men 7500kr bopt og 6mnd uten lappen.. da jeg nå sist ble tatt.... klarte å lyve på meg litt ogsto for det jeg sa!

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by nitewlkr

 

Hvorfor kun to år? :rolleyes: kanskje like greit å gjøre det resten av livet... fyllekjøring er ikke noe å satse på spør du meg

 

prøvetid på 2 kommer enten du vi leller ikke. samma gjelder fra FØRSTE dagen du får lappen din. du har 2 år prøve tid. har du lappen din i 1 år og 350dager.. og mister lappen... må du ta lappen på nytt og du får 2 nye år med prøvetid... hadde du derimot mistet lappen din ETTER 2 år.. og fått en straff mindre enn 6mnd utsettelse.. så hadde du bare fått den eventuelle utsettelsen, boten. og fått lappen tilbake. Tut å kjør..

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Cozzie

Politi har et rykte på seg om å være nettopp dette:

 

Trrrrrrreeeee-eeeeeeg

 

Er bare å stramme dine muskler å gå ned på stasjonen og lenke deg fast utenfor i protest.

 

som jeg tidligere sa.... er IKKE poltitet som har en dritt med dette å gjøre..... FRA dem tar deg til dem leverer rapporten er en ting.. ETTER det er det optil juristen og domer jævlene .... hvor lang tid dem bruker. så lenge skal du vente.. MEN.. skjønner ikke hvorfor han får 6 så 7. så PLUTSELIG 8mnd. så litt over 8mnd må han få utsettelse. dete r jo bullshit....

 

FRA den dagen han mista lappen og så mye som dem har skrevet på brevet skal utsettelse virke.... ikke en dag mer og ikke en dag mindre... men husk å sende søknad om lappen i god tid. TIL biltilsynet altså.....

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by audi_s4

 

Det med EMK, der har det vært en sak oppe i Høyesterett ang dobbeltstraff som påtalemyndigheten vant. Denne saken gjald en som hadde kjørt i påvirket tillstand. Tviler på at noe annet vil skje selv om dommen ikke innebere tiltalte har kjørt i fylla men kun for fort. Uansett vil detta bli svindyrt. Må igjennom herredssetten,lagmansretten å til sist Høyesterett.. For så å dra det til salen i Hag...

 

Diverse rettsinstanser har snudd tvert om, og har faktisk for noen få dager siden gjort en oppsiktsvekkende dom..

Ei dame som var tiltalt for å snyte Aetat for penger, og derfor mistet retten til dagpenger ble ikke dømt for underslag, som hun beviselig hadde gjort, da dette ville være dobbeltstraff, som ikke er lov.

 

Jeg husker ikke hvor, og hvilken rettinstans det var desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by rdl

 

 

altså. e rjo ikke polti jævlene som bestemmer hvor lenge han miste rlappen. purken tar deg og sender raport.. han MÅ ta kontakt med juristen som har hele saken og høre med han...

 

men faen. skal du SERIØST i jail?.... haha... det slap jeg:)

klarte å fise meg unna 15.000kr BOT, 2år uten lappen , og 20 dager fengsel.... men 7500kr bopt og 6mnd uten lappen.. da jeg nå sist ble tatt.... klarte å lyve på meg litt ogsto for det jeg sa!

Jurist ja! I dette tilfellet er det politiadvokaten! Det er jo hun som har skrevet under brevet! Jo mer bråk du lager, jo raskere går det! Det vet jeg av erfaring!!!;)

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mondeo

Jurist ja! I dette tilfellet er det politiadvokaten! Det er jo hun som har skrevet under brevet! Jo mer bråk du lager, jo raskere går det! Det vet jeg av erfaring!!!;)

 

jaha?... da skjønner IKKE jeg hvordan jeg fikk halvert straffen min med å kverulere meg til det og stå fast på at jeg IKKE gjorde noe så alvorlig som det var snakk om..?

 

Det feteste av alt. rett etter at poltiet tokk lappen og vi fikk ordnet det meste. så ser du snute jævlen krysser doble gule linjer på veien og snur bilen i en buss lomme i motsatt kjørefelt og criuser tilbake hvor han kom fra!..... Jævla dritten!. da jeg sa det til juristen. så forventa jeg meg ikkeno mere å høre enn.. "han hadde sikkert noe han skulle gjøre"..

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by rdl

 

jaha?... da skjønner IKKE jeg hvordan jeg fikk halvert straffen min med å kverulere meg til det og stå fast på at jeg IKKE gjorde noe så alvorlig som det var snakk om..?

 

Det feteste av alt. rett etter at poltiet tokk lappen og vi fikk ordnet det meste. så ser du snute jævlen krysser doble gule linjer på veien og snur bilen i en buss lomme i motsatt kjørefelt og criuser tilbake hvor han kom fra!..... Jævla dritten!. da jeg sa det til juristen. så forventa jeg meg ikkeno mere å høre enn.. "han hadde sikkert noe han skulle gjøre"..

Var vel det jeg mente! Finner man seg i alt fra politiet så går alt tregt! Man må si i fra og fortelle sin versjon!

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår