Gå til innhold

Opel vinterbil?

Ranger emnet


Precious

Anbefalte innlegg

Hey!

 

Jeg har kommet i et lite dilemma når det gjelder å kjøpe vinterbil, jeg vet ikke 100% hvilken opel jeg vil satse på.

 

Det må selvfølgelig være RWD og Record blir for stort.

 

Står vel igrunn mellom Kadett C sedan og Ascona B.

 

Kan dere hjelpe meg med fordeler og ulempe/ for og imot disse to bilene? Eventuelt andre gode kandidater, som infrir mine krav.

 

Mvh

En liten unge som venter på vintern :D

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ascona b er en genial vinterbil, kadett c (1,2) er litt vel dau for min del, men er de glatt nok så spinner den og :op

 

Et minus med desse bilene er at varmeapparatet er elendig, så de må nok påregnes termodress, lue og hansker om de er kaldt ute :cool:

Seat Leon cupra tdi4

Accord 2,0 exi

Vectra 2,0 16v -95 (Solgt)

Manta GSI -86 (Prosjekt)

Vectra 2000 4x4 -89 (Solgt)

Ascona A -72 (vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ascona b`en går jo klart bedre, men til gjengjeld får du jo en bil som i allefall jeg synes er litt mer "harry" enn Kadett c`en.

 

Mulig du vil få det artigere på glattholka med Asconaen men selv synes jeg Kadetten er så fin atte;)

Men blir du lei av 1200`en så kan det fort bli vanskelig, og dyrt å få tak i alt av deler for å bygge om til noe større motor med mer fart i.

Det er i allefall det jeg har erfart til nå.

Tenker at 1200`en får holde nå på vinteren i allefall da. Blir vel gjerne litt verre til sommeren da. :o

 

Du skriver at du kan tenke deg en Kadett C sedan, men kommer du over en fin Cupe og du ikke vil ha den, så må du nesten si ifra til meg!

 

Ellers så er jo Opel GT et alternativ da ;) eller Manta og Monza...

 

Lykke til med vinterbil innkjøpet da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by skyy

Et minus med desse bilene er at varmeapparatet er elendig, så de må nok påregnes termodress, lue og hansker om de er kaldt ute :cool:

 

Kan godt hende at min var litt spesiell på dette området isåfall, for jeg måtte nesten ta på meg shortsen i vinter for varmeanlegget var litt vel varmt til tider :)

88 Golf 2 Syncro

72 Opel Manta A (laangtids prosjekt)

[x] 77 Opel Kadett C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men blir du lei av 1200`en så kan det fort bli vanskelig, og dyrt å få tak i alt av deler for å bygge om til noe større motor med mer fart i. [/b]

 

Stemmer ikek helt nei, ny motor florrere det av, som går rett nedi med lite modding, billige motorer er det også, omega, rekord, monza, kadett, ascona osv..osv..

06 Toyota Hiace 2.5 D4D RWD

96 Bmw 523iA E39

 

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom endelig over den rette Opel Kadett C'en som nå står i garasjen min og venter på at skilter skal bli sendt imårra, mandag.

 

Jeg for original skiltene som den kom med i 1976 :D

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår