Gå til innhold

Langtids økonomiprosjekt

Ranger emnet


B.T.i

Anbefalte innlegg

Originally posted by prizma

 

her prøver du å si følgende?

 

- du har kjøpt nytt eff.anlegg?

- du skal bytte katalysator.

- du takker Blixern for bra priser

- du har kjøpt 4L med hvafornoe ?

 

Ikke eff.anlegg og ikke bytte katta. Men han skal bare ta vekk katalysatoren, og da trengs et 2" rør, for å settes inn istedet. Capiche? Og han har kjøpt 4 L olje :)

 

Btw.. er det no særlig effektøkning ved å ta vekk kata? Lurt på å gjøre det selv, men usikker på om det blir bråkete. For den funker vel som en slags lyddemper gjør den ikke? :confused:

[ ] 1995 VW Golf GL

[ ] 1985 VW Golf CL (delebil)

[ ] 1983 VW Golf GTI [Prosjekt Tråd]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 144
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Litt ny olje blir nok "hissige blå" glad får, eller hva B-T ? :D

 

Tipper kat.erstatninga blir bedre enn org. væfall :)

 

Kommer vel litt bilder når du får fiksa dataen din eller nå ??

 

Brom brom!

 

prizma: han sier han har kjøpt 4l Castrol GTX Lightech, en del syntetisk olje.

1x Audi A4 TQ (blod senka å små tuna)

1x Raddo prosjekt

1x Polo 1977 (retro bilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det stemmer nok at jeg bare skal fjerne katalysatoren, fordi den er tett, regner ikke med noen spesiel effektøkning akkurat, men litt mindre motstand er bra det:)

Vil heller ikke ha resonanslyd, som en ofte får ved å f, eks tømme kat`en.. så når muligheten byr seg skal jeg sveise på rørbiten og sveise fast bakpotta, da jeg bare bruker en eksosklemme nå..

 

Tror det blir bra med oljeskift ja Blix;)

Den har jo fått olje med litt suspekt kvalitet det siste halve året:D

Ja, skal få tatt noen bilder underveis..Har vært sløv med bildene idet siste:rolleyes:, skal skjerpe meg:D

Hvordan går det med old school planene dine?

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by B.T.i

Joda, det stemmer nok at jeg bare skal fjerne katalysatoren, fordi den er tett, regner ikke med noen spesiel effektøkning akkurat, men litt mindre motstand er bra det:)

Vil heller ikke ha resonanslyd, som en ofte får ved å f, eks tømme kat`en.. så når muligheten byr seg skal jeg sveise på rørbiten og sveise fast bakpotta, da jeg bare bruker en eksosklemme nå..

 

Tror det blir bra med oljeskift ja Blix;)

Den har jo fått olje med litt suspekt kvalitet det siste halve året:D

Ja, skal få tatt noen bilder underveis..Har vært sløv med bildene idet siste:rolleyes:, skal skjerpe meg:D

Hvordan går det med old school planene dine?

 

 

 

 

arti arti :P

Sitter å leser tråden din å får masse ideer selv ! TAKK! :P hehe

Vurderer å kjøpe en 93/96 mod vr6 automat ( av alle ting ), klin orginalt utseende, så har fått noen ideer her nuh!

Hva passer best på 3 golf egentlig? 9*16 cup felg eller 17 " ?

-- 99`200sx S14A Racing Edition
-- 93 200sx S13 - Solgt
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by olehenri

arti arti :P

Sitter å leser tråden din å får masse ideer selv ! TAKK! :P hehe

Vurderer å kjøpe en 93/96 mod vr6 automat ( av alle ting ), klin orginalt utseende, så har fått noen ideer her nuh!

Hva passer best på 3 golf egentlig? 9*16 cup felg eller 17 " ?

 

Takk takk:)

 

Hva mener du med 93/96 Vr6? aut. er ikke dårlig, bare så det er sagt.. Husk at bykjøring/småkjøring blir MYE enklere med automat, og den er bare litt tregere på 0-100 enn manuell:)

 

Felgdim. er en personlig smak, jeg synes jeg får mest igjen for 16', men er ikke store forskjellen opp til 17' da:)

Her velger du bare det som passer deg best, hva du liker osv.. Your car, your rules;)

 

 

"Monterte" forøvrig chromelistene idag, skal ta et bilde imorgen..

Ble ganske bra, til tross for at jeg bommet på lengden på et par lister, men det skal fikses så straks jeg gidder:)

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by B.T.i

 

Takk takk:)

 

Hva mener du med 93/96 Vr6? aut. er ikke dårlig, bare så det er sagt.. Husk at bykjøring/småkjøring blir MYE enklere med automat, og den er bare litt tregere på 0-100 enn manuell:)

 

Felgdim. er en personlig smak, jeg synes jeg får mest igjen for 16', men er ikke store forskjellen opp til 17' da:)

Her velger du bare det som passer deg best, hva du liker osv.. Your car, your rules;)

 

 

"Monterte" forøvrig chromelistene idag, skal ta et bilde imorgen..

Ble ganske bra, til tross for at jeg bommet på lengden på et par lister, men det skal fikses så straks jeg gidder:)

 

Er en 93 mod 1,8 gl som har blitt totaltrenovert og ombygd til 96 VR6, automat, uten 4x4 da.. går for rundt 80 lapper har jeg fått antyda. Kjører mest bykjøring så aut er digg, men,. er en 2,8 liter da.. hehe :P

Sett på en del styling på powerzone til den, så får se hva det blir til, om jeg kjøper bilen.. Er godkjent ombygd også.. Virke shiiit strøken og, så er den slik jeg har fått opplyst og banken er litt snille så erre ny bil.. Lei den føkkings 2rn nå, orkernte å byne å mekke ting som ikke stemmer :P

 

Hm.. Chrome list? smell ut bilder a, hørtes fristende ut..

 

btw, her er linken til bilen

Golf VR6

-- 99`200sx S14A Racing Edition
-- 93 200sx S13 - Solgt
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide med en liten oppdatering:

 

Bilen er nå godkjent senket:)

Jeg har montert chromelistene:

b.jpgc.jpgd.jpg

 

Passformen på listene var egentlig veldig bra, skal bytte et par jeg ikke ble fornøyd med.. Legg også merke til orange blinklys og at lexus lyktene er tilbake, siden Biltilsynet ikke likte hjemmemekka blinklys og lakkerte baklys:mad:

Finner ikke datakabelen til digicam så jeg måtte bruke mobiltlf cam :rolleyes:

 

 

Og så har jeg lagt ut en tråd om motor ønske:

http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=61783

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BTI: Angående Old School så driver jeg å forhandler litt pris, hehe. Liker ikke å betale for mye vettu.

Men HÅPER jeg får den.

 

Så jo tøft ut med chrome lister, regner med det ser ennå bedre ut in real! Liker litt uvanlige løsninger ! :D

 

Stå på , Dette kan du! :D

1x Audi A4 TQ (blod senka å små tuna)

1x Raddo prosjekt

1x Polo 1977 (retro bilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Jaaa B.T.i - hvordan går det om dagen? ;) Updates?

 

Tja.. Si det:D Ingen updates egentlig, bortsett fra at jeg har lagt opp helt nytt ledningsnett til alle lyktene foran og brukt 1,2Mill på leilighet, så er litt tynt i kassen for å bruke på bil:D Meeeen, jeg har noen planer for den nærmeste fremtid.. Stay tuned;)

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår