Gå til innhold

Min første bil: Vw Golf 2 GTI 16v turbo

Ranger emnet


Danna

Anbefalte innlegg

Originally posted by NoLimit

TØFF bil du har kjøpt deg :D

 

Sier fra i vinter jeg da jeg trenger hjelp til å brøyte snø...

Som om jeg ikke skal brøyte nok snø selv... :rolleyes:

 

Tenkte jeg skulle ta en tur til Brandbu på søndag så da får jeg vel min aller første tur i en turbogolf? ;)

 

Hmm, vent til mandag ell tirsdag da, så jeg får fikset sprekken i ene slangen fra turbo'n.. :( Litt for høyt ladetrykk som gjorde det vil jeg tro ? Se om jeg ikke får kjøpt meg no Samco slanger som tåler litt mer.

 

Sonick: Vet ikke om kanskje endene på bakstillinga er Vr6 ?

For hvis hele bakstillinga og forstillinga hadde vært Vr6 hadde den blitt for lang. Så det er en "mix" av G60 og Vr6, da det er samme tykkelsen, tror jeg ? :)

 

Jonte: Har vurdert rallye-front, men må si jeg synes Jetta-fronten er nesten like pen. :) Men blir vel rallye etterhvert. Men det er ikke første-prioritet.

Er ikke igjen mye plass oppi hjulbuene slik det er nå. Får se hva jeg gjør med det.

 

Andre planer for bilen:

 

- Er noen små-bulker som skal "rettes/sparkles", og bilen skal få ny lakk før våren kommer. Har veldig lyst til å ha samme farge, eller en annen rødfarge, da jeg synes den passer på bilen :)

 

- Andre stempler og råder, fra s2/s4, skal inn. Altfor lavt komp. nå.

 

- Lader 1.5 bar nå, og det er for høyt. Skal ha den ned på 1 bar, da jeg har en følelse av at turboen ikke er så glad i dette ladetrykket. Så får man heller skru opp igjen når man får ordnet slik at ting tåler det. :D

 

- Effekt anslås til å være ca 250 hk @ 1.5 bar i følge noen som har veldig god greie på det her :)

Mer enn nok for meg :)

- 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 791
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by vwgolf2

grattis! pen bil, men var det ikke du som var så besatt av små fangere ? ;) riv av "styling fangerene" så er vi i mål Danna !

 

så bilen in action på årets VW/audi treff på rudskogen og vil påstå at den gikk ganske godt ja :)

 

Hehe, joda, liker små fangere bedre egentlig, men vil tro det vil se jalla ut med tanke på intercooleren foran..hehe :) Men man kan jo lage en clean bil selv med 90-fangere :)

 

Blir nok kanskje rallye-front etterhvert ja. Men kommer nok ikke til å cleane bakluken helt. Altfor mange som gjør det nå. Blir i såfall å fjerne alt av merker, og låsen til bakluka.

 

Skal holde tråden oppdatert med bilder :)

- 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg må si jeg misunner deg noe sykt!!

skal selv degradere meg ned til golf2 når snøen forsvinner, og bilen din hadde vært en drøm :D

har ikke grovlest alle postene før meg, men har du no grov antydning på hvor mange hester du har i den?

 

grattis med kjempebil!

vær snill med den :)

1994 mazda 323 gt-r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mandel

jeg må si jeg misunner deg noe sykt!!

skal selv degradere meg ned til golf2 når snøen forsvinner, og bilen din hadde vært en drøm :D

har ikke grovlest alle postene før meg, men har du no grov antydning på hvor mange hester du har i den?

 

grattis med kjempebil!

vær snill med den :)

 

- Effekt anslås til å være ca 250 hk @ 1.5 bar i følge noen som har veldig god greie på det her

1983 VW Golf I GTI 16v

1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6

2009 VW Scirocco III TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke bremset bilen, men kommer til å gjøre det kanskje til våren. :)

Men med det ladetrykket jeg kjører på nå, så anslås effekten til rundt 250 hk. Det flytter på seg i en liten golf ;)

Men som man sier, lyden er halve opplevelsen ;)

- 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Danna

Hehe, har spurt, men dom var ikke så villig til det :( Kjipt å måtte fylle 98..hehe :)

Fylt for 2000,- på 9 dager.. :(

 

Ikke klag. ;) Fler som bruker bensin. :D

 

Grunnen til at bilen min er på bildene er at jeg ikke gadd gå lenger når jeg sku ta de. ;)

 

Men sku sett bilen før vi polerte.... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår