Kurtemann Skrevet April 1, 2005 Rapporter Share Skrevet April 1, 2005 VR6 er gromt, men tørst også :) jeg leste noen litt eldre innlegg her hvor en eller annen spurte om hva som kunne gjøres bak. Siter [ ] 98' BMW E46 M-Optic [x] 90' VW Passat GL 1,8i [x] 88' VW Passat CL 1,8i (Vrak) [x] 87' VW Golf GL 1,8i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aka_stian Skrevet April 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 2, 2005 Den skal heller få lov til å være litt tørst. Kommer nok til å parkere bilen om vinteren når den er ferdig. Dette blir en sommerbil. Siter Prosjekt Passat VR6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet April 2, 2005 Rapporter Share Skrevet April 2, 2005 Hva er btw kravet på bremser på en VR6. På min 2.0i Arriva så er det skiver hele veien (ventilerte forran), holder dette eller må det merer til ? Siter Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges! AutoDB AD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aka_stian Skrevet April 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 2, 2005 Hva er btw kravet på bremser på en VR6. På min 2.0i Arriva så er det skiver hele veien (ventilerte forran), holder dette eller må det merer til ? Har samme bremser som deg på min, men skal du opp til vr6 må du ha større bremser. Du kan lese mer om det i en annen tråd jeg laget Link Siter Prosjekt Passat VR6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aka_stian Skrevet Juli 5, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2005 En liten oppdatering her. Skjer ikke så mye siden jeg ikke gjør noe med bilen for tiden. Siste tiden har bilen vært unormalt varm. Fylte på kjøleveske og vann og trodde det skulle bedre seg, men det hjalp ikke. Så, igår, var ute en liten tur. Bilen varmet seg utrolig fort opp, begynte å koke så plutselig velter røyk/damp ut av dashbordet og gulvet blir søkk vått. Trodde jo bilen brant så jeg hev den opp på fortauet og slo av motoren før jeg kom meg ut. Heldigvis var det ikke noe brann men radiatoren i dashbordet til varmeapparatet som var røket. Så slik ser bilen ut for øyeblikket: Delesalg? Synderen :fuckme2: Så i morgen er det tur til møller, med bussen :(, for å finne ut hva denne jævelskapen kan koste. Mulig å få tak i noen andre steder kanskje? Må også finne ut om radiatoren var opphavet til varmeproblemene eller om den røk på grunn av varmen. I så fall må jeg finne ut hva som står bak varmen. Siter Prosjekt Passat VR6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
speedfile Skrevet Juli 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2005 hha, skjedde akkurat det samme med meg, begynte å dugge blått på vinduene, ryke ut av varmeanlegget osv.. Den jeg tok ut så faktisk helt lik ut som din, plass hvor skadene var osv.. Du hadde ikke trengt å ta ut hele dashbordet da..må bare løsne det, så får du ut den "blokka" med radiatoren og alt oppi. Lite tips, du kunne kjørt bilen selv om registeret var lekk, jeg gjorde det i 2 måneder, kobla sammen slangene med en rørstump. Radiatoren min kjøpte jeg på mekonomen for 700kr. Forresten, siden du prata om opphavet til problemet. TROR grunnen til at min røyk var at motoren gikk ekstremt varm da en slange som gikk inn til radiatoren revna. temp målern sto godt over 110grader. Skifta slangen, så en ukes tid senere røyk radiatoren, sikkert hatt en mindre lekkasje etter det og til slutt sprukket helt. Så om motoren din har gått spesielt varm eller noe i den duren siste tida har du nok grunnen der. Men når du først er av med dashbordet, vask skikkelig der det kom kjøleveske, jeg måtte ty til wunderbaum her om dagen fordi det lukta så jævli.. Kom skikkelig lukt fram når bilen sto i sola og det var 27 grader ute.. Siter 1996 BMW 520i x 1992 VW Passat stv x 1984 Opel Senator 3.0E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.