ziegler Skrevet September 29, 2004 Rapporter Share Skrevet September 29, 2004 Jeg har højtalerne men ved ikke hilken forstærker som kan klare disse, så plz hjælp mig!:) Her er de enheder som forstærkeren skal kunne klare: 2 Stk. Audiobahn AWT15X 15" 3000 RMS 250oz Double Stacked Strontium Magnets Power Handling: 3000 watts R.M.S. Frequency Response: 18Hz ? 500Hz Efficiency: 87.3dB Bolt Tight Motor Structure PHAT 2" Foam Surround Titanium/Aluminum Cone 4" 4-Layer AVS Voice Coil Dual 2 Ohm Voice Coils 1 Ohm or 4 Ohm Operation Mounting Dimensions: Depth; 8" Diameter; 15 1/2" Multi-connect Lug Lock Terminals og 2 stk. SONY XS-HD690G 230 WATT 3-Way 6"x9" 6 x 9" Aluminum Woofer Cone Metal Midrange Balanced Drive Tweeter Built-in 2-way Passive Crossover New Xplod® design 230W max input power (60W RMS) Gold-plated Binding Posts Die-cast Aluminum Chassis 4 ohm Sensitivity -- 90 dB/W/m Frequency Response -- 28 - 28,000 Hz Mounting Dimensions -- 220 x 151 x 87 mm (8-3/4 x 6 x 3-1/2") (w/h/d) og SONY XS-V1333 170 WATT 3-Way 5.25" SPECIFICATIONS: 5 1/4" H.O.P. woofer cone 1-7/16" Balanced Drive Mid 7/16" Balanced Drive tweeter New Xplõd® design Flexible Mounting Options 4O Voice Coil 170W max input power (40W RMS) Håber nogle vil hjælpe mig med en god løsning! På forhånd tak:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terminator Skrevet September 29, 2004 Rapporter Share Skrevet September 29, 2004 Originally posted by ziegler Jeg har højtalerne men ved ikke hilken forstærker som kan klare disse, så plz hjælp mig!:) Her er de enheder som forstærkeren skal kunne klare: Audiobahn AWT15X 15" 3000 RMS[/url] SONY XS-HD690G 230 WATT 3-Way 6"x9" SONY XS-V1333 170 WATT 3-Way 5.25" Håber nogle vil hjælpe mig med en god løsning! På forhånd tak:D Jeg håper du vet hva du gjør når du har plukket ut disse komponentene, 3 veis-høyttalere og noen fryktelig svære og tungdrevne subber... Kjenner ikke produktene spesielt, men utfra min erfaring så mener jeg et slikt oppsett stort sett kun er egnet hvis målet er å spille høyt uten tanke på lydkvalitet... Men hvis du absolutt skal ha dette, så ville jeg drevet det med en 4 kanals forsterker til front og rear også kjøpe en svær digital forsterker til subbene... Lykke til :) Siter Vennlig hilsen RK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ziegler Skrevet September 30, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 30, 2004 Tak for hjælpen, men du har fuldstendig ret i at jeg ikke har vildt meget forstand på de forskællige enheder og hvad de skal kunne og hvad de helt ikke må! Men jeg vil gerne have noget som kan sparke røv og derfor faldt jeg straks for de 3000RMS som Audiobahns subber har, hvis hvis du kunne linke mig til et set som ville være perfekt i dine øjne, ville jeg blive rigtig glad! Har Ca. 1500 USD og købe for på eksempelvis http://www.indoaudio.com. Hvis nogle har andre ideer, vil jeg med glæde tage mig det til lære :D håber i vil hjælpe mig... På forhånd tak! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet September 30, 2004 Rapporter Share Skrevet September 30, 2004 Ikke noe problem, men jeg tror desverre du har valgt feile subber... Hva med å ikke handle fra eBay? Den butikken var faktisk ikke noe billig... Har handlet mye fra Onlinecarstereo.com. De har meget gode priser på varene de har. Forslag: 2 stk. Alphasonik 2900W RMS 1 Ohm og Alphasonic 4*160W 4 Ohm Det burde bli ca $1500. Utenom dette må du fort ut med $1000 bare for en forsterker på 3000W. Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terminator Skrevet September 30, 2004 Rapporter Share Skrevet September 30, 2004 Originally posted by ziegler Tak for hjælpen, men du har fuldstendig ret i at jeg ikke har vildt meget forstand på de forskællige enheder og hvad de skal kunne og hvad de helt ikke må! Men jeg vil gerne have noget som kan sparke røv og derfor faldt jeg straks for de 3000RMS som Audiobahns subber har, hvis hvis du kunne linke mig til et set som ville være perfekt i dine øjne, ville jeg blive rigtig glad! Har Ca. 1500 USD og købe for på eksempelvis http://www.indoaudio.com. Hvis nogle har andre ideer, vil jeg med glæde tage mig det til lære :D håber i vil hjælpe mig... På forhånd tak! Med budsjett på ca 12.000 kr ville jeg kjøpt følgende: 1 stk frontsett (diskant + mellomtone til fordørene): ca 3000 kr 2 stk. 12" subwoofere (fra kjent leverandør): ca 4000 kr 1 stk. stereoforsterker (2x50W eller mer): ca 2000 kr 1 stk. monoforsterker (1x800W e.l.): ca 3000 kr Aktiv frekvensdeling (HP/LP) mellom mellomtone og sub, ca 80 hz, 18 db/oktav eller mer gir god lyd. Jeg ville ikke kjøpt subber med 3000W rms hvis du ikke vet hva dette innebærer av behov for strøm og hvordan lyd dette gir. 2 "vanlige" subber på 6-800W rms dunker også skikkelig bra med rett kasse og rett forsterker. Lykke til :) Siter Vennlig hilsen RK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ziegler Skrevet Oktober 2, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2004 kan en 1 channel (1*800) kører 2 800 RMS højtalere, vil du ikke være sød at finde en forstærker og 2 stk Sub som passer godt sammen?:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joker70 Skrevet Oktober 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2004 Har selv tenkt å handle ifra Onlinecarstereo. Er de grei å handle med? ser at prisene er vesentlig lavere enn her hjemme. Bruker du Magnum som befrakter? Originally posted by BeemerZ1 Ikke noe problem, men jeg tror desverre du har valgt feile subber... Hva med å ikke handle fra eBay? Den butikken var faktisk ikke noe billig... Har handlet mye fra Onlinecarstereo.com. De har meget gode priser på varene de har. Forslag: 2 stk. Alphasonik 2900W RMS 1 Ohm og Alphasonic 4*160W 4 Ohm Det burde bli ca $1500. Utenom dette må du fort ut med $1000 bare for en forsterker på 3000W. Siter ¤Corsa A 1,3i¤ Megane 1,5 dci -10 mod kangoo 1,9dci -05 mod e.tec 150 HO ¤Renault 19 td¤ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet Oktober 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2004 Bruker ikke Magnum, nei. La oss bare si det sånn at jeg utnytter familien... Og til deg ziegler: Jeg var helt sikker på at du mente at du allerede hadde disse Audiobahn subbene...? Men har noen gode forslag på lur hvis ikke: 1: 2 stk. Infinity PERFECT12DVQ $364 Hifonics BX 1500D $299 Tot: $663 Dersom du går inn på CarDomian og benytter deres 105% garanti, vil du få begge disse prouktene til en meget bra pris! Bedre enn dette får du vel neppe til prisen... Subbene vil spille virkelig høyt uten mye effekt! De ligger forresten i klasse med (rett under) JL 12W7, Focal Utopia 33WX og rett over Rockford RFR 3115 i følge AutoHifi sine tester. Disse subbene er dessuten MYE dyrere enn Infinity'ene. Forsterkeren er desidert mest kraft for pengene, gir 500W RMS til hver av subbene i 2 Ohm. 2: Sliter faktisk med å finne noen subber som kan matche følsomheten på Infinty'ene... 96dB 1W 1m er sykt høyt! Min JL 12W3v2 har en følsomhet på 86.4dB, og spiller egentlig høyt nok med 500W i lukket kasse. 10dB er forresten en enorm forskjell, oppfattes som dobbelt så høyt for oss mennesker. Det er forresten veldig populært med kombinasjonen BX 1500D og Kicker Solo-Baric 12 og 15. Du finner dem nederst på siden med forsterkeren. 2 12L7 dual 4 ohm og en BX 1500D hadde sikkert vært en knallkombinasjon som smeller... Med subbene koblet i 1 ohm, ville de fått 750W hver. Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ziegler Skrevet Oktober 4, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2004 Mange tak for hjælpen BeemerZ1, jeg har nemlig ikke købt nogle af delene endnu! Hvis jeg køber 2. Stk. Infinity PERFECT12DVQ $364 skal jeg så ikke også have 2 forstærkere (Hifonics BX 1500D $299 ) eller kan den godt køre bægge subs? --------->der står nemlig bare at det er en 1 Channel Amplifier Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet Oktober 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2004 En kanal, ja... Men du kan ha så mange høyttalere på denne ene kanalen som du vil, så lenge det er nok effekt! Jeg vil tro du skal klare deg fint med bare en forsterker. Det du gjør er å parallellkoble spolene på subbene, slik at de blir 2 ohm hver. Så parallellkobler du de to subbene, og du har en 1 ohm last. Da vil denne forsterkeren levere 1500W. Derimot kunne du sikkert ha spilt ennå høyere/bedre med en forsterker på hver av subbene. Da har du en 2 ohm last på hver, og forsterkerne gir dem 1000W hver. Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg