Gå til innhold

Batteri problemer


KA_Thorsen

Anbefalte innlegg

Nå er det noe gale med bilen til muttern igjen:mad:

 

Det som er problemet er at den rett og slett går tomt for batteri, eg må ta av +polen når eg parkerer den, for så å ta den på igjen når eg skal ut å kjøre igjen :(

Eg har bytta dynamo, batteri og startmotor, for det har vore problemer før.

Det gnistrer veldig når eg kommer borti polen(har hørt at dette er eit tegn på at noe er galt).

Det gjelder ein 88mod galant 2l.

Noen som har peiling!!!!! vil helst ikkje ha den på verksted dersom det bare er noe enkelt.

1994 mod 405 pug, 17" tsw zenon, stort stereo, reactive filter, effektanlegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Hørtes ikke bra ut.. Nå er ikke jeg noen bilelektrikker, men en vanlig elektrikker ( Lærling ).. Men jeg har kanskje et par gode forslag du kan prøve/sjekke opp :

 

1. Sjekke laderegulatoren, den som styrer ladingen til batteriet. Ikke sikkert den lader optimalt.

 

2. Sjekke jordinger, og passe på at det ikke er noe som stjeler strøm når bilen står stille, tenker på radio/cd-spiller o.l.

 

Lykke til !

'93 Audi S2 Hybrid ! sZwei

'86 Fiat Uno Turbo I.E "FerrUNO"

'87 Audi 100 quattro - Banerigget Isbil !

[x2] Type 44 quattro avant + sedan

[x]'91 Audi Coupe quattro20v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at det gnistrer når du setter på polen indikerer at det er et eller annet som trekker strøm/kortslutning. Hva med å ta ut en og en sikring, sett på polen og se om det gnistrer. Om du finner en der det ikke gnistrer har du snevret inn søksområdet.

64 Thunderbird ht 390/C4

99 V70 2,0 propan

92 Space Wagon 7s 1,8 + delebil

x-66 Mustang ht 289/C4

2* 91 Galant Gli 2,4/1,8 rip

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår