Gå til innhold

Eksos lekk!!


Opel-Erik

Anbefalte innlegg

Hei

 

 

På vei hjem igår fra Larvik... så skjedde det ett eller annet med eksos'en min...

 

Jeg har ikke rekke å sett på det enda... skal se på det etterpå... men før jeg setter igang, så lurte jeg på om dere kanskje vet hva det kan være...

 

 

Turbo'en min lader det den skal... og bilen går fortsatt helt fint... Eneste er at det lekker eksos ut fra en plass rett etter turbo'en eller no'...

 

Kan det være eksos'en som har løsna fra turbo'en eller no sånt?

 

 

Bare lurte på om noen har hvert borti det samme... kan ikke være veldig alvorlig, for alt går som det skal... men fy for en dritt lyd det er i bilen nå.. hehe.

 

-Erik-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok eksospakningen ut fra turboen og eksosanlegget. Det er en veldig vanlig feil. Ofte løsner skruene og da rykker pakningen etterhvert. Det er også vanlig at pakningen mellom manifold og turbo rykker også men siden du ikke har noen lade problemer så er det nok ut fra turboen. Det er flere grunner at de to pakningene rykker, Største problemet er at det er mye vibrasjoner så skruene løsner noe som er ett vanlig problem med turboene til nissan. En annen ting er at nissan bruker en jævli dårlige eksospakninger. Pakningene er laget av flere lag med stål noe som etter min mening er noe dritt. Jo tykkere pakning jo mer press får den. Og når skruene løsner så rykker pakningen mye fortere. Så min anbefalning er og kjøpe en pakning fra GIK i kongsberg. Den pakningen de selger består bare av ett lag med stål. Jeg bruker de på primeraen min og det har fungert uten no som helt problem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fant ut av det....

 

 

Manifold pakkning det har vi ikke sett. hehe

 

 

Var en av pakkningene ut til manifolden som har blåst gitt... Fant ut at det var ikke fult lade trykk allikavel serru... hehe

 

Så nå er det bare å bestille ny pakkning imorgen... å skru skru skru....

 

Men tror dere jeg må ha ut hele turbo'en for å få den på plass??

 

Må ihvertfall pelle ut luft filter og rør til det... så er det et rør til intercooler'en som må vekk.. så varmeskjoldet.... Men trengs turboen å ta ut...?? må vel kanskje det??

 

 

-Erik-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan sette den på verksted også da... men det koster meg 2500 kr... de sa de trodde de skulle klare det for det...

 

Frister veldig å gjøre det... Men da går det hele 2500 i lomma på verkstedet...istedet for meg...det er ikke bra...

 

Men er det mulig å klare det uten å ta ut turbo'en?? Er ikke mulig å bare bøye ting litt til siden heller vel?... Har aldri gjort noe sånt... har en god venn av meg som har jobbet for Opel merksted i mange år.. Han sa han kunne hjelpe meg... og at det skal gå på en kveld eller to... Men han er aldri villig til å skru selv da.. hehe, han vil bare peke og si ting... så jeg må gjøre ting mens han sier hva... men det skal vel gå... Han vil at jeg helst skal lære å skru selv, skjønner han egentlig veldig godt.

 

hehe

 

 

-Erik-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

!!!!

Opel-fyr på Nissan-motor? Høres ut som starten på en katastrofe dette her.

 

Jeg synes jeg hører han si noe sånt som "Jo, det er bare å bruke pakninger fra Cherry, og så bruker vi manifolden fra en Almera, og så, for å trimme, så har vi kammer fra en Primera Stasjonsvogn.." fordi han ikke vet at Nissan ikke er som Opel..alt passer ikke til hverandre :P

Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling]

Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død]

 

http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Dulle

!!!!

Opel-fyr på Nissan-motor? Høres ut som starten på en katastrofe dette her.

 

Jeg synes jeg hører han si noe sånt som "Jo, det er bare å bruke pakninger fra Cherry, og så bruker vi manifolden fra en Almera, og så, for å trimme, så har vi kammer fra en Primera Stasjonsvogn.." fordi han ikke vet at Nissan ikke er som Opel..alt passer ikke til hverandre :P

 

hmm.. her var det jo bare snakk om å bytte en pakning da, ikke halve motoren.

Mekaniker er mekaniker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha...uansett, fiksa ble det...! Og det var jaggu ikke pakkninga heller... Det var faktisk skruer som hade løsnet fra manifolden inn til turbo'en... De var SINNSYKT vanskelig å komme til.. har mistanke om at det verkstedet som bytta turbo'en før jeg overtok bilen ikke skrudde hardt nok til... Måtte dele en fastnøkkel i to for å få plass til den der jeg måtte.. Hadde nesten lyst til å spikke litt av fingrene også... hehe...

 

 

Men uansett... nåer det endelig ut å "Woooootsj!!!" igjen :P

 

 

 

-Erik-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår