rdl Skrevet September 25, 2004 Rapporter Share Skrevet September 25, 2004 Som mange har fått med seg så er jeg i gang med å bygge opp en Zetec Turbo motor. Av rein fanskap velger jeg å kalle prosjektet rst EVO 6, fordi det er et mk 6 kaross. Og fordi dette vil gni seg så jævli inn i nerve systemet deres og pirre dere og plage fordi dette np blir kalt en EVO 6 og fra før av er en wannabe wrc bil som mange har sagt. Anyway!! Bilder sier mere enn jeg gidder å forklare. Venter ennå på IC og en garret T3 fra uk. Kamdrev og kammer fra kent kommer vel snart det også. bensin pumpe osv tar jeg når motoren er på plass. Mere kommer til når delene er på plass og sammensetningen er i gang. .. noen bilder av bilen. http://www.nope.no/modules.php?set_albumName=album07&op=modload&name=gallery&file=index&include=view_album.php Siter Verdensmester'n © EPC Chiptuning Spyshop Overvåking Dekkpartner Holmen-Bilgummi Autover Bilglass Crazy Wheels Design Felgimport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
millhouse Skrevet September 25, 2004 Rapporter Share Skrevet September 25, 2004 Hva har fått deg til og forandre meningang hestekraft biler? Mener bestemt at du snakka om at det ikke var hestene som bestemte hvor fort bilene gikk :D Kanskje lei av og bli forbikjørt av charader .hehe Men seriøst,det ser ut til og bli bra detta her sånn.Kanskje det blir race en dag da,charade evoR TIC mot escort rs Evo 6:) Siter GTti 244Rat 1975 FUNKSJON FØR FORM Daihatsu Modifiers Scandinavia Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ibanez Skrevet September 25, 2004 Rapporter Share Skrevet September 25, 2004 Ser ut til å bli fett dette :) Keep us uppdated! Siter mvh Daniel Nilsen \ Danieln Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rally Skrevet September 25, 2004 Rapporter Share Skrevet September 25, 2004 Ser rått ut;) . Er det en zetec 2.0? Har den aluminiums motorblokk? Siter __ ____ \\_/_|__\__ =|(o)_|_(o)_\ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Escort Speed Skrevet September 25, 2004 Rapporter Share Skrevet September 25, 2004 Så det er derfor jeg så bilen din på en henger på Mc donalds for en stund siden da...?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rallyeraider Skrevet September 25, 2004 Rapporter Share Skrevet September 25, 2004 cool :D rs turbo manifoil du har brukt? Mere bilder................................ dette blir jo bra. Siter vw golf rallye turbo.Solgt http://www.home.no/rallyeraider Lakkering. send pm 95 escort cosworth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rdl Skrevet September 25, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 25, 2004 Hei, nei det er desverre en 1.8l silver block. Jeg skulle mer enn gjerne hatt focus sin black top 2.0l :) men den er dyr og et helvete å få tak i... Bilen var på henger ja. kjørte den hjem fra verkstedet 1 uke etter at vi tokk ut motoren. nå er den motorløs og hjemme trygt i garasjen..... :) Hvilken mc'ern da?. den på strømmen?... Stemmer nokk det. :D Mere bilder kommer underveis... Siter Verdensmester'n © EPC Chiptuning Spyshop Overvåking Dekkpartner Holmen-Bilgummi Autover Bilglass Crazy Wheels Design Felgimport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rdl Skrevet September 25, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 25, 2004 Originally posted by rallyeraider cool :D rs turbo manifoil du har brukt? Mere bilder................................ dette blir jo bra. Jau, det er rst grenrør. Problemet er at eksos portene passer perfekt men alle 8 skruene er på feil plass. dette måtte jeg borre opp. og kommer da i inn i olje kanalen på de øverste hulla. etter at dem er borra og gjenga opp så måtte jeg dyppe skruene i no tetningsmasse og skru dem inn.. skal bruke de originale hullene med no "braketter" til å forsterke og holde på plass grenrør i tilfelle for mye vekt på turbo/varme. Siter Verdensmester'n © EPC Chiptuning Spyshop Overvåking Dekkpartner Holmen-Bilgummi Autover Bilglass Crazy Wheels Design Felgimport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rally Skrevet September 25, 2004 Rapporter Share Skrevet September 25, 2004 Er det du har der aluminiums motorblokk? 2.0 zetec fra focus er konge motor. Hvor mye koster det for en sånn en? Siter __ ____ \\_/_|__\__ =|(o)_|_(o)_\ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rdl Skrevet September 26, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 26, 2004 for å si det slik å finne en 2.0l focus motor er nokk lettere å stjæle en på gata enn å klare å finne på hoggeren. Og nei jeg tror ikke jeg har alu blokk. veier i hue å røva... toppen er alu derimot. Siter Verdensmester'n © EPC Chiptuning Spyshop Overvåking Dekkpartner Holmen-Bilgummi Autover Bilglass Crazy Wheels Design Felgimport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet September 26, 2004 Rapporter Share Skrevet September 26, 2004 Ser interessant ut det her. Hvor mye må du ut med for turbo og IC? Vet du om RS Turbo manifolden passer på en Sierra 2.0 motor? Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Lars Skrevet September 26, 2004 Rapporter Share Skrevet September 26, 2004 Hvor mange hk regner du med? hva kommer turbo trykket til å ligge på........? Siter "81 Volvo 242 - Prosjekt "82 Volvo 760 GLE - Bruksbil "86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne) "84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den) "86 Volvo 240 GLE stv (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gtpassat Skrevet September 26, 2004 Rapporter Share Skrevet September 26, 2004 Tøfft prosjekt Tape-R. Håper du får de reultatene du håper på da. Siter 2000 Vw bora slow and soon to bee low edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rdl Skrevet September 26, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 26, 2004 ettersom motoren orig bare har 105hk, så håper jeg på å MINST begynne på 160hk og bygge meg oppover. IKKE over 200. dette skla være en ganske optimal bane/gatebil!... trykk det er snakk om?. aner ikke..... håper på max 0.6bar til bane bruk får se hva dritten tåler.... skal ikke overdrive væffal... får en stor snurre så jeg vil jo få mye effekkt på lite trykk som jeg ville fått ved MYE trykk på en liten snurre.... sparer motoren på den måten Siter Verdensmester'n © EPC Chiptuning Spyshop Overvåking Dekkpartner Holmen-Bilgummi Autover Bilglass Crazy Wheels Design Felgimport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stephan Skrevet September 26, 2004 Rapporter Share Skrevet September 26, 2004 Tøft prosjekt :D kan bli bra dette:) Blir banekjøring på gatebil neste år da? :) Siter Subaru Impreza WRX 2005 http://www.cicada.no SELGES!: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19381945&WT.ac=my_adverts Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.