Gå til innhold

Lyst å lese om turbo og turbo-motor styringer

Ranger emnet


Ola

Anbefalte innlegg

Originally posted by sindrulf

en turbo med oljelager må ha aktiv oljesmøring.

en turbo med kulelager må ha aktiv oljesmøring.

en turbo med keramisk kulelager vet jeg ikke.

aktiv oljekjøling virker kjølende,

men alle turboer må vel ha vannkjøling.

 

Alle turboer har oljekjøling.. Men noen har også vannkjøling.. (de fleste nyere turboer har vannkjøling..)

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det blir VEEEEEELdig kort levetid uten olje.

men dere trenger ikke bore hull i motoren.

lag en egen oljekrets!

kjøp litt passende slange, en oljepumpe som dere kopler på drillen, drillen er 12volt, så den går på bilbatteriet! lage et reservoar: en boks med olje inn på toppen, ut i bunn, pluss et sted å helle på olje. få dette tett, ettersom det kommer til å være høyt trykk på oljen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår