Gå til innhold

325i e30 87 modell - trimming hjelp

Ranger emnet


ಏಋ

Anbefalte innlegg

Med så stort effektuttak må du gå mot overladning, og da må du senke kompresjonen i din M20B25 motor, og når du skal gå så hardt tilverks, og skal åpne pengboka såpass mye, så kan det være en ide å se etter andre motorer som er bedre å modifisere..

 

M30

M50

S38

S36

 

http://www.bmwpower.no har tatt ut en god del hester av sin M20B25, men det har kostet mye penger..

Bmw345turbo har tatt ut mye av sin M30 motor, men det har også kostet mye penger..

 

Mye arti man kan presse neddi en E30, bare spør E30 Big :)

 

Lykke Til, der er mange muligheter!

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns Engen har lite hk i forhold til ladetrykk... M20 motoren til Bäckis målte 520hk på 1,25 bar boost. Min skal ha over 700hk på 1,5bar boost, og over 850hk på 2bar boost.

 

Dette hørtes ut som julenissetall.

 

520/2,25 = 231 hk i grunneffekt og alt annet perfekt for å få 125% økning.

 

Det skal godt gjøres å klemme ut den effekten av en 2.7 m20 særlig når den er kompsenket.

 

Og at du i din 3,5 skal ha 280 i grunneffekt høres også litt rart ut, men men. Bare å skaffe bremsepapirer når du er ferdig så skal jeg være den første til å gratulere :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bmw345

Du trenger ikke bytte til sterkere motor for å hente ut 4-450hk!

 

Oppskrift/pris

 

Turbo 5-10000kr

Grenrør 6000kr

Intercooler 3-6000kr

Dump 1500kr

Arp-bolter 2500kr

Dyser 3000kr

Smidde stempler 12000kr

H-profil råder 12000kr

O-ringing 1500kr

Porting 5000kr

Kvass kam 4000kr

Strammere ventilfjærer 2500kr

Nye vippere 2000kr

Balansering av veiv 3000kr

Nye lagere/stempelringer 2500kr

datasprut 10-15000kr

Mapping 3-5000kr

Cluth 6000kr

BTR 1000kr

 

 

Så tilkommer rør, slanger, luftfilter, downpipe + + + + + +

 

Men med dette oppsettet får du over 600hk på 98octan.

 

Jeg syns Engen har lite hk i forhold til ladetrykk... M20 motoren til Bäckis målte 520hk på 1,25 bar boost. Min skal ha over 700hk på 1,5bar boost, og over 850hk på 2bar boost.

 

 

 

Det koster å bygge Ordentlig, men faen så greit det blir:D :D

 

 

Hvis du trekker fra smidde stempler og råder på lista over, så er du på ca 4-450hk. Men da må stemplene dreies ned litt.

 

 

Trond, Turboholic

 

Med dette opsettet burde man jo være rimelig sikker. Men som du sier det koster å bygge skikkelig.

Det går jo m20 motorer i sverige med orginal bunndel og neddreide stempel med rundt 500 hk. Bmw Andreas sin som du nevnte her kjørte vel også bare med neddreide stempel. Denne karen som er i videoen under heter Robin et eller annet har jo også orginal bunndel, men riktignok bytta til smidde stempel. Den er bremsa til 602,8 hk og 756 nm. på 98 oktan. Men for å oppnå dette må man selfølgelig vite hva man driver med..

 

Se å le! :

http://www.performancebyz.se/film/Robins-BMW-by-Ronta.mpg

 

- Chris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår