ಏಋ Skrevet September 23, 2004 Rapporter Share Skrevet September 23, 2004 heisann,jeg lurte på om jeg kunne få litt eskpertisehjelp jeg skal trimme min 325i e30 87 modell til rundt 400-450 hk +- og jeg lurte på hva jeg trenger til en slik operasjon verktøy og plass har jeg men jeg mangler komponenter. noen som har gjort det som kan hjelpe meg kansje?. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjirn Skrevet September 23, 2004 Rapporter Share Skrevet September 23, 2004 Det enkleste ville vel egentlig vært motorbytte... Se tråden til Bmw345 f.ex... Den motoren skal det ikke være noe særlig vanskelig å hente 400++ hester ut av... Siter Bilforumet.noSuper Moderator- 04 VW Golf TDi- 94 VW Golf Vr6- 92 Honda Accord altforlat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet September 23, 2004 Rapporter Share Skrevet September 23, 2004 Med så stort effektuttak må du gå mot overladning, og da må du senke kompresjonen i din M20B25 motor, og når du skal gå så hardt tilverks, og skal åpne pengboka såpass mye, så kan det være en ide å se etter andre motorer som er bedre å modifisere.. M30 M50 S38 S36 http://www.bmwpower.no har tatt ut en god del hester av sin M20B25, men det har kostet mye penger.. Bmw345turbo har tatt ut mye av sin M30 motor, men det har også kostet mye penger.. Mye arti man kan presse neddi en E30, bare spør E30 Big :) Lykke Til, der er mange muligheter! Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ಏಋ Skrevet September 23, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 23, 2004 hva er vanskelighetsgraden på noe slikt?, og sette det sammen å få det til å funke. hva er det vanskeligeste delene,jeg aner ikke hvor jeg skal gjøre av dysene feks. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ಏಋ Skrevet September 23, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 23, 2004 er det noe jeg kansje som amatør burdet starte med,noe mere lettere modifikasjoner som ikke går ut på å bytte eller modifisere stempler,råder og de mest interne tinga ?. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kris Skrevet September 23, 2004 Rapporter Share Skrevet September 23, 2004 Jeg syns Engen har lite hk i forhold til ladetrykk... M20 motoren til Bäckis målte 520hk på 1,25 bar boost. Min skal ha over 700hk på 1,5bar boost, og over 850hk på 2bar boost. Dette hørtes ut som julenissetall. 520/2,25 = 231 hk i grunneffekt og alt annet perfekt for å få 125% økning. Det skal godt gjøres å klemme ut den effekten av en 2.7 m20 særlig når den er kompsenket. Og at du i din 3,5 skal ha 280 i grunneffekt høres også litt rart ut, men men. Bare å skaffe bremsepapirer når du er ferdig så skal jeg være den første til å gratulere :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Å dæven Skrevet September 25, 2004 Rapporter Share Skrevet September 25, 2004 hvordan monteres en progresiv btr??? - :D -turbonetics t3/4, sep wg, ic, turbosmartcontroller,grenrør-skal monteres snart!-- men har ikke noe dump!:rolleyes: noen som har en? bmw345 noen som kan sveise vannkanalene i toppen?? Siter bimmers form hell !! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mykle Skrevet September 25, 2004 Rapporter Share Skrevet September 25, 2004 Originally posted by Bmw345 Du trenger ikke bytte til sterkere motor for å hente ut 4-450hk! Oppskrift/pris Turbo 5-10000kr Grenrør 6000kr Intercooler 3-6000kr Dump 1500kr Arp-bolter 2500kr Dyser 3000kr Smidde stempler 12000kr H-profil råder 12000kr O-ringing 1500kr Porting 5000kr Kvass kam 4000kr Strammere ventilfjærer 2500kr Nye vippere 2000kr Balansering av veiv 3000kr Nye lagere/stempelringer 2500kr datasprut 10-15000kr Mapping 3-5000kr Cluth 6000kr BTR 1000kr Så tilkommer rør, slanger, luftfilter, downpipe + + + + + + Men med dette oppsettet får du over 600hk på 98octan. Jeg syns Engen har lite hk i forhold til ladetrykk... M20 motoren til Bäckis målte 520hk på 1,25 bar boost. Min skal ha over 700hk på 1,5bar boost, og over 850hk på 2bar boost. Det koster å bygge Ordentlig, men faen så greit det blir:D :D Hvis du trekker fra smidde stempler og råder på lista over, så er du på ca 4-450hk. Men da må stemplene dreies ned litt. Trond, Turboholic Med dette opsettet burde man jo være rimelig sikker. Men som du sier det koster å bygge skikkelig. Det går jo m20 motorer i sverige med orginal bunndel og neddreide stempel med rundt 500 hk. Bmw Andreas sin som du nevnte her kjørte vel også bare med neddreide stempel. Denne karen som er i videoen under heter Robin et eller annet har jo også orginal bunndel, men riktignok bytta til smidde stempel. Den er bremsa til 602,8 hk og 756 nm. på 98 oktan. Men for å oppnå dette må man selfølgelig vite hva man driver med.. Se å le! : http://www.performancebyz.se/film/Robins-BMW-by-Ronta.mpg - Chris Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cato69 Skrevet September 25, 2004 Rapporter Share Skrevet September 25, 2004 Hva med denne 325 Turbo Siter 81 Bmw M535 Turbo 87 Bmw 518 xxxxxxxxxx Skrota \ Solgt xxxxxxxxx 94 Ford mondeo Sedan 2.0L 16v Rs 65 Dodge Coronet 318 82 Honda Civic 1.3 91 Ford taurus 86 Ford Sierra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christer1 Skrevet September 28, 2004 Rapporter Share Skrevet September 28, 2004 Originally posted by Mykle http://www.performancebyz.se/film/Robins-BMW-by-Ronta.mpg - Chris Le? Viser ikke speedometeret riktig? :rolleyes: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw turbo Skrevet Oktober 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2004 eg har liggende ein 325 motor med 417hp og 535Nm, bygget hos VS motor. Som eg lurer på å selge pga tids mangel med bygginga. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jensemann Skrevet Oktober 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2004 Og hvor mye skal du ha for den?? Siter '84 Alfa Romeo GTV6 '92 BMW E34 520iA (bytta i alfa) '82 BMW E28 535iA (solgt) '84 BMW E30 318i (skrota) '87 Honda Accord 2.0 EXi (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw turbo Skrevet Oktober 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2004 spørs litt kva du skall ha med. kan du ikkje ringe meg på 48 08 37 15. etter kl 16 00 . har også stående ein e 30 med bur. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jensemann Skrevet Oktober 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2004 Uten gir... men med ledningsnett, hjerne osv.. Motoren er til E30 eller E36? Siter '84 Alfa Romeo GTV6 '92 BMW E34 520iA (bytta i alfa) '82 BMW E28 535iA (solgt) '84 BMW E30 318i (skrota) '87 Honda Accord 2.0 EXi (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw turbo Skrevet Oktober 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2004 det er til e 30. har lagt ut godt over 100 000 på motoren, og den har ikkje vert brukt etter på så må ha litt igjen. Veit ikkje kva du meiner ein slik motor er verd Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.