Nox Skrevet Desember 3, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2002 Da har jeg krasja også. Kjørte kansje i 30, skulle til høyre i et "kryss," superuoversiktlige småveier, så kommer det en taho fra høyre i krysset, ikke noe fortere enn meg, begge bremser, jeg stopper med nesa på 240'en litt uti veien, han stopper ikke og glir sakte inn i bilen min. Kufangeren hans brøyter seg gjennom skjermen min knuser allt som er av lys, bøyer lyktehus, støtfanger panser og en del av innsiden av skjermen. han bøyde kufangeren sin og knuste en 1000m. hadde ikke han hatt kufanger ville begge kansje fått en bøyd støtfanger og noe knust lys. faen sier jeg bare. noen som vet om noen bra oppretere i asker, bærumsområdet? har begynnt selv men det ser ikke så bra ut.. Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
triggerhappy Skrevet Desember 3, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2002 Kjipt! hvilken kryss skjeddde det i? Siter -x 1988 Ford Sierra Cosworth -x 1991 Mazda 323 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet Desember 3, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2002 strandengveien\heslebergveien i vollen en vei går rett fram mens det kommer en inn på skrå. Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Norsmurf Skrevet Desember 3, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2002 kjipt.. men.. sånn er livet.. men.. se lyst på det.. det er folk som har fått verre smeller her.. bare spør esSEX .. :P Siter Ford Sierra 2.0CL '88 X - BMW 320i 86' "Stovner Edition" X - Peugeot 605 Sli 2.0i '90 X - Ford Sierra XR4x4 2,8i '86 X - Ford Sierra sedan 2.0i '89 X - Ford Granada 2.3L '83 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
triggerhappy Skrevet Desember 3, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2002 Hvordan går det med forsikring og skyldfordeling tror du..? Siter -x 1988 Ford Sierra Cosworth -x 1991 Mazda 323 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet Desember 3, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2002 bli nok min skyld ettersom jeg stoppet i vegbanen hans og han kom fra høyre. det er bare små grusveier så det er nesten dumt å kalle det vei engang, men går man etter veilovene osv blir det min skyld Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheFANATIC Skrevet Desember 3, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2002 er vel teknisk sett ulovlig med kufanger? Siter 1989 Corrado G60 1988 Golf 2 VR6 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Virvar Skrevet Desember 4, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2002 skjedde med en kompis av meg også ikke skriv at du tar skylda du sto stille sa du da er det det kjøretøyet som kjører på deg som har skylden. han skal gi deg tid på å stoppe hadde forkjørsrett / ikke påkjørsrett stopper du midt i veien og noen kjører på deg er det den andres skyld. du stod stille Siter sier det jeg mener mener det jeg sier si din egen mening eller hold kjeft Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Loppa Skrevet Desember 4, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2002 Som Virvar er inne på her: Det er langt fra sikkert at det er din skyld om forholdene er slik du beskrev dem. Dersom du krysser av for "stod stille" i "tippe-feltet" på skademeldingen og motparten godtar det, er det med meget sannsynlig at han får skylden. Hold fast ved at du greide og stoppe, og stod stille da han traff deg. :) I forklaringen din på side 2 følger du gjerne opp med: " Han bremset veldig sent" eller "Jeg så han tittet en helt annen vei enn fartsretningen", "han gav uttrykk for at han ikke hadde sett meg" osv. Hvor du forsøker å vise at han kunne bremset tidligere og da klart å stoppe. Var det uoversiktlig der han kjørte: Husk at man er pliktig å avpasse farten slik at man kan stoppe på 1/3-del av oversktlig strekning. Siter 2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ 1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt x-'95 Audi S6 4,2 V8 x-'94 AudiCab 2,8 x-'99 Golf GTI 1,8T x-'98 Renault Megane Coupè Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LupoB0Y Skrevet Desember 4, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2002 Syns forøvrig du skal undersøke dette med kufangeren også.. Det finnes kanskje noen regler rundt dette? De er jo livsfarlige når man tenker over det.. tenk deg en småbil vs. Tahoe med massiv kufanger.. *grøsse* Siter Man kann ein Auto nicht wie ein menschliches Wesen behandeln - ein Auto braucht Liebe (Walter Röhrl) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
elvis Skrevet Desember 4, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2002 Originally posted by Nox Da har jeg krasja også. Kjørte kansje i 30, skulle til høyre i et "kryss," superuoversiktlige småveier, så kommer det en taho fra høyre i krysset, ikke noe fortere enn meg, begge bremser, jeg stopper med nesa på 240'en litt uti veien, han stopper ikke og glir sakte inn i bilen min. Kufangeren hans brøyter seg gjennom skjermen min knuser allt som er av lys, bøyer lyktehus, støtfanger panser og en del av innsiden av skjermen. han bøyde kufangeren sin og knuste en 1000m. hadde ikke han hatt kufanger ville begge kansje fått en bøyd støtfanger og noe knust lys. faen sier jeg bare. ja ja, det er kjipt det, men heldigvis var det ikke gamle bilen min, puh.. nei dete r jævlig kjipt, skjekk om ku-fangeren hans er TÛV-godkjent, og om bilen hans er godkjent med den fanger'n... BCB de har nytt, brukt og masse til volvo http://www.bcb.no Tlf 62 34 53 33 man-fre 10-17 lørdager er det stengt. Lykke til, når skjedde det?? Siter If I can't take it with me to heaven, I'm going drive it strait to HELL.... Nissan Cherry 1,3gl - 85 (bruksbil) Kadett C -77 prosjekt X-1/3 Volvo 360 WRC (slæddebil) X-'75 volvo 240 ->VOLVO<- (verdens raskeste landbruks maskin!) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet Desember 4, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2002 skjedde igår:( Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
elvis Skrevet Desember 4, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2002 Originally posted by Nox skjedde igår:( ja ja... ring BCB og hør, du har vel en kompis som kan rette volvo'n for litt svart pæng??? Siter If I can't take it with me to heaven, I'm going drive it strait to HELL.... Nissan Cherry 1,3gl - 85 (bruksbil) Kadett C -77 prosjekt X-1/3 Volvo 360 WRC (slæddebil) X-'75 volvo 240 ->VOLVO<- (verdens raskeste landbruks maskin!) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vier Skrevet Desember 4, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2002 Originally posted by LupoB0Y Syns forøvrig du skal undersøke dette med kufangeren også.. Det finnes kanskje noen regler rundt dette? De er jo livsfarlige når man tenker over det.. tenk deg en småbil vs. Tahoe med massiv kufanger.. *grøsse* Du trenger ikke være redd de fleste ku-fangere. De er kun en motesak laget av tynnvegga rør, og utgjør ikke noen større fare enn å møte en høyere/tyngre bil enn din egen ellers gjør. Det er faktisk svært mange som er godkjent. Derimot skal du passe deg for fangere med vinsj. De er mye krafigere (og hardere å treffe). På en annen side er nok sjåførene av disse bilene mer forsiktige enn de med "jappe-krom i fronten". En er jo mer forsiktig med god-Jeep'en enn firma SUV'en. Eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pacmania Skrevet Desember 5, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2002 Originally posted by LupoB0Y Syns forøvrig du skal undersøke dette med kufangeren også.. Det finnes kanskje noen regler rundt dette? De er jo livsfarlige når man tenker over det.. tenk deg en småbil vs. Tahoe med massiv kufanger.. *grøsse* fælt for oss med småbiler ja.. lupo'n din hadde nok fått kjenne det hvis man møtte på en slik diger kjerre.. Siter Mazda mx5 -91 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg