2-low-4-you Skrevet September 22, 2004 Rapporter Share Skrevet September 22, 2004 Hva gjør den? Siter www.2-low-4-you.tk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rfPolo Skrevet September 22, 2004 Rapporter Share Skrevet September 22, 2004 kjøler ned luften etter etter turboen før luften går inn i innsuget på motorn. jo kaldere luft, jo mindre plass tar den og du for dermed plass til mere luft. luften som kommer fra turboen er varm pga turboen er drevet av eksosen som er drittvarm:) . og jo mere luft og bensin jo flere hestekrefter. har sikkert glemt noe... og jeg skriver ikke bra:D Siter - '01 SEAT Leon 4 20VT X '96 VW Polo Colour Concept Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsern Skrevet September 22, 2004 Rapporter Share Skrevet September 22, 2004 Originally posted by rfPolo har sikkert glemt noe... Tja. Bl.a. at luften ikke blir varm av eksosen, men av komprimeringen. Siter -88 Sierra cosworth 411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Deej Skrevet September 22, 2004 Rapporter Share Skrevet September 22, 2004 Originally posted by Larsern Tja. Bl.a. at luften ikke blir varm av eksosen, men av komprimeringen. Kompressorhuset sitter 5-10cm, bundet med metall som leder varme, fra avgasshuset som blir rødglødende (900c++) så man kan godt si at luften blir varm av eksosen.. Forresten, noen som vet hvordan man får det "grade tegnet", den lille rundingen, på pcen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxgets Skrevet September 22, 2004 Rapporter Share Skrevet September 22, 2004 Originally posted by Larsern Tja. Bl.a. at luften ikke blir varm av eksosen, men av komprimeringen. så lufta blir like varm av en kompressor som en turbo? isåfal hvorfor kjører ikke amcar gutta vanligvis med ic? Siter X 1991 Toyota mr2 X 1994 Toyota Celica gt4 X 1977 Ford escort 2L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teknomage Skrevet September 22, 2004 Rapporter Share Skrevet September 22, 2004 Originally posted by Mr Deej Forresten, noen som vet hvordan man får det "grade tegnet", den lille rundingen, på pcen? Hold alt inne og tast 0186 på numpad. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Deej Skrevet September 22, 2004 Rapporter Share Skrevet September 22, 2004 Originally posted by Teknomage Hold alt inne og tast 0186 på numpad. º .. øyyyyyyy..! Thank you man! :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tombra Skrevet September 22, 2004 Rapporter Share Skrevet September 22, 2004 Fungerer på samme måte som en radioator, luft blåser igjennom IC og kjøler ned luften. Siter Signaturen min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevy350 Skrevet September 22, 2004 Rapporter Share Skrevet September 22, 2004 Originally posted by maxgets så lufta blir like varm av en kompressor som en turbo? isåfal hvorfor kjører ikke amcar gutta vanligvis med ic? Ok, ja det har mulig en del å si, MEN alle de vanlige bolt-on settene amcar "gutta" bruker lader normalt bare 5-7psi = 0,3-0,5bar. Skal du lade 0.7-0.8 og oppover, bør (MÅ) du ha ladeluftkjøler. Husk at ca 1bar ladetrykk lager seriøse mengder varme, og det funker dårlig med handelsbensin. Amerikanere vil ha rene bolt-on kit, uten kjøler, fordi de vil slippe å "kappe opp" bilen og lage plass, pluss at de har volumet på deres side fra før. Trenger ikke lade 2bar for å få 450hk når du har mellom 5 og 6 liter slagvolum til rådighet. Siter Christian '77 Caprice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2-low-4-you Skrevet September 23, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 23, 2004 va gjør turboen da? sender den luft til insuget? Siter www.2-low-4-you.tk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hersker Hans Skrevet September 23, 2004 Rapporter Share Skrevet September 23, 2004 Komprimerer lufta, så du får presset luften sammen i innsuget. Sånn at når ventilene åpner og slipper luft inn i sylindrene så "hjelper" turboen motoren med å suge inn luft i sylinderene. Turboen presser lufta inn i motoren. Mye smør på flesk der da kanskje. Hemmeligheten bak HK er å få Mest mulig luft og bensin (i riktig blanding) inn i motoren på kortest mulig tid. For å få til dette kan man bruke Turbo, stort volum, eller høyt turtall. Siter Driftfun.com 1967 Chevrolet Camaro LS1/T56 1990 Chevrolet Van 6.5 g30 1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsern Skrevet September 23, 2004 Rapporter Share Skrevet September 23, 2004 Originally posted by Mr Deej Kompressorhuset sitter 5-10cm, bundet med metall som leder varme, fra avgasshuset som blir rødglødende (900c++) så man kan godt si at luften blir varm av eksosen.. Forresten, noen som vet hvordan man får det "grade tegnet", den lille rundingen, på pcen? zzzz Gjesp... Kompressorhuset kunne sittet 0,1cm for meg (???), det er fremdeles ikke grunnen til at luften blir varm... Det er forresten ikke bare komprimeringen som gjør luften varm, men også friksjonen mellom lufta og impelleren er med på å øke tempen. Siter -88 Sierra cosworth 411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.