T_Bjelland Skrevet September 22, 2004 Rapporter Share Skrevet September 22, 2004 Hei holler på og hive b230et motor i 240 en min...det jeg lurer på er...om jeg trenger og skifte bensin pumpe...den som står i er en til b230f motor... Siter Bmw 320 Ci Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet September 22, 2004 Rapporter Share Skrevet September 22, 2004 Originally posted by T_Bjelland Hei holler på og hive b230et motor i 240 en min...det jeg lurer på er...om jeg trenger og skifte bensin pumpe...den som står i er en til b230f motor... Det holder nok med den bensinpumpa du har..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hayabuza Skrevet September 22, 2004 Rapporter Share Skrevet September 22, 2004 vis det er tank pumpen så går det sikkert. men den i motorrommet må ha trykkregulator. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T_Bjelland Skrevet September 22, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 22, 2004 Den i motor rommet???javel den har eg ikke sitt någe t vertfall...det e dn unna bilen eg tenke på... men vertfall...nytt spørsmål...funker en 16v topp på 230et motoren..uten og gjøre någe med stemplene???det står en 531 topp på nå....er dette orginal toppen til b230et motoren??vil jeg hente noe mer hk ved og hive på 16 toppen i stede for 531 toppen?? Siter Bmw 320 Ci Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet September 23, 2004 Rapporter Share Skrevet September 23, 2004 Originally posted by T_Bjelland Den i motor rommet???javel den har eg ikke sitt någe t vertfall...det e dn unna bilen eg tenke på... men vertfall...nytt spørsmål...funker en 16v topp på 230et motoren..uten og gjøre någe med stemplene???det står en 531 topp på nå....er dette orginal toppen til b230et motoren??vil jeg hente noe mer hk ved og hive på 16 toppen i stede for 531 toppen?? Jeg er ikke helt sikker ang pumpen din. Jeg vet ellers at b230et/ft og feks b6304 har samme hovedpumpe. Tankpumpe har ikke noe å si hvilken du har, da den bare mater. ellers. på nyere ft motorer, er det visst _bare_ en pumpe, som er i tanken! Det er selvsagt en annen enn matepumpen! (fikk jeg beskjed av volvohuggeren). En slik tankpumpe er nok dyr! men det er en vanlig hovedpumpe også. Tror de koster rundt 2-3 lapper nye! Volvohuggeren bla.a. selger hovedpumper, men det kan som sagt være at den du har holder. (jeg ville ringt volvohuggeren). b234 toppen går på b230et blokken, men jeg vet ikke hvordan kompresjonen blir! lure rpå om du da bør ta stemplene over også. I så tilfelle, vil du også behøve en kam-rem ting som http://www.ovlov.net selger. ps. http://www.ovlov.net kan gi deg tips ang. motorbygge, men jeg ville i så tilfelle bygget med 95' ft blokk! (tåler mest juling). husk at du må også ha turbo-manifoil.. b204gt kan brukes, men det er en del restrektivt! http://www.lysakerbil.no har inne et manifoil (b204gt) Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg