Volvo240R Skrevet September 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 25, 2005 Her driver jeg på det siste finkuttet. La hullet på 38,05mm. Fresingen er ferdig, både gjennomgående hull og nedfresingen ble vellykket. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Oktober 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2005 Kanskje litt sent å legge ut disse bildene nå, men fant de da jeg surfet rundt på datan. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet November 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 Er litt sen med updates i Prosjektforumet, så det er vel på tide med en nå.. Med 265 kassa målte jeg ut at mellomakslingen var 25mm for lang og derfor måtte kasses. Dette gjorde jeg enkelt med å stikke den av i dreibenken. Sveiste sammen akslingen riktig ovenfor hverandre. Hadde god styring da jeg presset den på igjen og det ble en jevn sveis, satser på 0 ubalanse. Fikk også tak i medbringer til kassa med riktig fasong så den passer på Volvo mellomaksling uten modifiseringer. Utsaging og filing av adapterplate med gammeldags håndverktøy. Total kostnad på adapteret kom på kr. 100,- Hylsa dreide jeg til 14,97mm for å passe i originalt Volvo lager. Hylsen stikker 3mm utenfor clutchakslingen på 265 kassa for å få riktig utstikk i forhold til originalt. Hyslen ble krympet på. Girkassefeste tilpasses, enkel og grei jobb. Clutchlamellet jeg sannsynligvis skal bruke, kopperplate. Ellers skal jeg straks begynne med spakoppheng. Det skal jeg lage fra bunn av med rør. Ble litt bilder, men det går vel greit? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet November 15, 2005 Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 hei, fint å se at prosjektet ditt er på "riktig vei"! nå er vel mine tvillingturboer på vei fra sverige :) Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
velo Skrevet November 15, 2005 Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 215 hk og 240 nm.Leste i bilsport om en gul 240 med b21et motor med turbo og litt forskjellig, han hadde 219 hk og 320 nm. Jeg har en teori at jo høyere turtall du får på bilen jo mindre Nm. men men, bare en teori. ellers må jeg si atdet var et bra prosjekt du har styrt med :) Altså det derre styret der: Effekten til motoren blir jo regnet ut ifra Dreiemomentet * RPM / 159 (forenklet.) Det vil si at en motor som får mest dreiemoment på høyt turtall får høy toppeffekt f.eks 160hk/150Nm En motor som har Mest drag på lavt turtall får en mindre toppeffekt, men ofte har en gjevnere kurve og gir mere "drag" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet November 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 hei, fint å se at prosjektet ditt er på "riktig vei"! nå er vel mine tvillingturboer på vei fra sverige :) Har stått ei stund nå uten å ha fått gjort no særlig, men når begynner det og skje ting igjen. Følger prosjekttråden din, blir heftig med twinsa :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
245 gl Skrevet November 15, 2005 Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 Fy søren så najs den bilen er...hva er km-standen på den? Siter http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=129803&page=1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet November 15, 2005 Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 Dette blir bra anders :) følger ivrig med :) Mvh Erik Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet November 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 Takk takk :D På speedometeret står det 6008 km, men den har opprinnelig gått 260 000km slik den står i dag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet November 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 17, 2005 Girkasseopphenget... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet November 28, 2005 Rapporter Share Skrevet November 28, 2005 Så bra ut det der ;-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet November 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 28, 2005 Det funker. Vandringen på girstanga ble folholdsvis kort og tight. Og med V50 skinntrykket kule ble den også ganske fin :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet November 28, 2005 Rapporter Share Skrevet November 28, 2005 Sleng opp et bilde av kula da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poffs Skrevet November 28, 2005 Rapporter Share Skrevet November 28, 2005 artig med 240 prosjekt! bilen ser veldig ren og fin ut. da blir det banekjøring for harde livet til året da :popcorn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet November 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 28, 2005 Skal ut å ta et bilde av den etterpå... Blir en del banekjøring ja, men jeg blir bare en sinker for dere :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg