ealoken Skrevet Januar 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2007 stemmer det Anders, Motorbygg er en sinnsyk vitenskap og bør derfor settes bort til de som kan det når man snakker om race motorer! Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Januar 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2007 Stemmer det Erik, i hvertfall på sugemotorer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Januar 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2007 vil nå si at seriøse motorbygg generelt krever stor kunnskap, er en grunn til at min motor blir bygget proft. Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Januar 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2007 Helt riktig! Ser jo på noen som prøver å bygge selv i en garasje bestående av flis, spon og skrap. Holder kanskje til oppstart. :P Artigere å bare kjøre på og slippe bekymringer... Motorbygg krever total renhet og presisjon. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Januar 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2007 hehe, stemmer det ;) mulig det blir E85 da ;) men ang dekk, har du noen form for spons\gode avtaler der anders? Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo 94016v Skrevet Januar 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2007 Erik: Takk for den :D Jeg har vel gjort allt selv utenom å bygge den motoren. For det første har jeg ikke utstyr osv til å bygge no slikt, det koster flere hundre tusen bare det ikke sant. Pluss all kunnskap om det, så har må man ha erfaring med motorbygging. Alf har mange år med akkurat det og det er derfor han drar ut godt over 100 hk pr. liter. velocitoy: Enig, finnes ikke spesielt i det hele tatt. Satt bort allt og ikke rørt en skrue selv...... Not. fjelling: Takk. Og grunnen til at det ikke er flere N/A motorer er at det koster flesk å bygge. Luftfilterboksen er grom, får skikkelig kald luft, og demper motorlyden litt. Så bare positivt. Den luftboksen din! , har du lagd den selv?, og finnes det fler? Jakter litt på en grei boks som er stor nok:::kiddie OG finnes det noe bilde av den? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Januar 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2007 Den er lagd selv, eller fasogen - grunnformen. Støpingen ble satt bort til Composit.no. Denne har jeg form til og den er mer enn stor nok. Spørs jo litt på lengden på traktene vel og merke. Kan alltids ta bilder om ønskelig. Erik: Ingen dekkspons, men på bane skal jeg ha skikkelig vare som sitter skikkelig! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo 94016v Skrevet Januar 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2007 Den er lagd selv, eller fasogen - grunnformen. Støpingen ble satt bort til Composit.no. Denne har jeg form til og den er mer enn stor nok. Spørs jo litt på lengden på traktene vel og merke. Kan alltids ta bilder om ønskelig. Erik: Ingen dekkspons, men på bane skal jeg ha skikkelig vare som sitter skikkelig! OK, det som er problemet mitt!, og de andre som kjører med samme innsug/spjellhus som meg på 16v, er at lengden på de største basplatene til fks pipercross er for korte, så man må slipe i plastkanten på filteret for å få det på. andre alternativet er å bruke basplata til ITG beregnet for 6sy., men den butter som regel i torpedoen. Og Khøler skal ha et helt statsbudsjett for en bra boks.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Januar 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2007 Oki, Ja de boksene er svindyre... Helt villt. Og det bedrer jo effekten litt med boks da. Alle traktene får luft med samme temp, osv... Samt at luften er kjøligere! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo 94016v Skrevet Januar 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2007 Oki, Ja de boksene er svindyre... Helt villt. Og det bedrer jo effekten litt med boks da. Alle traktene får luft med samme temp, osv... Samt at luften er kjøligere! Har du mulighet til å Måle lengden på boksen din en dag..?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Januar 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2007 Jepp, kom med ei enkel skisse så setter jeg inn alle mål du vil ha. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Høgda Rasarlag Skrevet Januar 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2007 Han tenker nok mest på hvos lang den er ifra bakerste innsuget og til helt bakerst... For i super flytter de jo motorene så langt det går og litt til...men selvfølgelig innenfor regelverket.... Siter #84' 240 GLE "passion red edition" http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=151722 #86' 240 GL "vinterbil" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Januar 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2007 Jepp, tar må i løpet av uka ;) Mulig det skjer litt mer i rett over helga, skal nok i løpet av helga anskaffe evnerør til coiloverene. Samt planlegge litt om hvordan fjærer og dempere jeg kommer til å satse på :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tyggern Skrevet Januar 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2007 Hei hva heter sjappa til alf eng???? hadde tlf nr dit men finner det ikke igjen... har et ærend der med en maskin... Han bygger bra saker... er du fornøyd??? var og titta på en 3,3l b-230 egenproduksjon fra SPM i alu... med løse sylinder foringer og data sprut...+++++ skal snart bremses og inn i bil... blir en fin sleeper..... (glemte kamera) skal prøve å få tatt bilder og legge ut på mediaforumet.. P.S N/A er veien og gå... konge bil....!!!! skulle vært flere av denne typen. Moment er avhengighetsskapende.. Siter Tyggern:04 V70N titanium sport edition 96 945 turbo(bruks kjærre) 01 VW polo 6n2 colour concept Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MK1RACER Skrevet Januar 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2007 Hei hva heter sjappa til alf eng???? hadde tlf nr dit men finner det ikke igjen... har et ærend der med en maskin... Han bygger bra saker... er du fornøyd??? var og titta på en 3,3l b-230 egenproduksjon fra SPM i alu... med løse sylinder foringer og data sprut...+++++ skal snart bremses og inn i bil... blir en fin sleeper..... (glemte kamera) skal prøve å få tatt bilder og legge ut på mediaforumet.. P.S N/A er veien og gå... konge bil....!!!! skulle vært flere av denne typen. Moment er avhengighetsskapende.. Engs-auto.no Der finner du det du trenger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg