DaButcher Skrevet Juni 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2006 hei, hvorfor monterte du ikke bare glassfiberdører bak? ps. glassfiber panser sparer du sykt på.. et flatnose panser veier 27kg, ditt halvsnute veier enda mer.. glassfiber veier angivelig 4-6kg. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Juni 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2006 Stemmer det mr|ece, ble fylkesmester i Oppland. Siste nytt: Første lag med filler er nå lagt på alle plastdelene! Må nok ha ett eller kanskje to til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Juni 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2006 hei,hvorfor monterte du ikke bare glassfiberdører bak? ps. glassfiber panser sparer du sykt på.. et flatnose panser veier 27kg, ditt halvsnute veier enda mer.. glassfiber veier angivelig 4-6kg. Litt pga tid, MASSE pga finish! Men kanskje det kommer til neste år? Har tankt mye på akkurat det der - for og i mot. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Juni 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2006 kan jo evt. bare montere under rundetid kjøring da! Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Juni 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2006 Joda, sant det... Men støper nok da alt i carbon hvis jeg førstes skal støpe. Kjøre carbonedition-fargestil? Forskjermer, panser og bag. lokk i carbon med klarlakk?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Juni 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2006 hehe.. hadde hvert litt spess.. men mulig det kunne blitt kult ;).. oioi.. ikke lenge før jeg skal ha photoshoot av deler nå.. skal jeg jaggu vise at det er fler som har ting det vokser deler på.. ikke bare heller og parket :D Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Juni 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2006 hehe.. hadde hvert litt spess.. men mulig det kunne blitt kult ;).. oioi.. ikke lenge før jeg skal ha photoshoot av deler nå.. skal jeg jaggu vise at det er fler som har ting det vokser deler på.. ikke bare heller og parket :D Ja, spesielt og fint kanskje?? Fått deg masse gromme nye deler? Kommer masse bilder fra dagens arbeid fra meg i kveld. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Juni 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2006 Her er dagens utført etter arbeidsdagen på Bilia. Kom ikke i gang før klokka sju pga div ordning av lakk osv etter jobb. Startet med å vaske delene for å så prime de. Latte den stå i xx min for å så legge på et saftig lag med filler. Dette fikk da tørket i vel 1,5 time før jeg gikk på med 400 papir og slipte de ned igjen. Da var alt klart for neste lag filler som nå er lagt på. Slipingen av det vli skje i morgen for å så bli lakkert. Det er møe arbeid med slik plast! Nedslipte igjen for mer filler... Mer filler, andre laget.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Juni 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2006 Hvis du hadde lest en side eller to tilbake ser du at disse plastdelene er til en V70 75 års jubileumsbil som da skal bli lakkert helt ned. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Juni 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2006 Da er filleren slipt ned med 600 papir og lakkert to strøk med dekkfarge, et strøk med rett farge og et støvstrøk samt klarlakk til slutt... Bilder fra prosessen! Årets grommeste avsug som funker! Og noen bilder av meg i gang med go'sprøyta: Og ferdig resultat: R-fangeren, speilkåpene og bakfanger tas i morgen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboperformance Skrevet Juni 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2006 V70 (R-look) står høyt på prioriteringslista, men må nok vente til fordel for husbygging hmmmmmmmmm Denna tråden begynner å bli laaang :respect Støp et flatnose-panser i carbon til meg hvis du først er igang da!! Og det jeg egentlig lurte på: når skal du avduke twåførrn?? :???: Siter Prosjekt Fenris: 242 TIC, 300 hk, 1. premie Ål-treffet 2006: http://http://www.bilforumet.no/prosjektforum/70808-turboperformance-volvo-242-project-fenris.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Juni 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2006 Ja, spesielt og fint kanskje?? Fått deg masse gromme nye deler? Kommer masse bilder fra dagens arbeid fra meg i kveld. ja tror nok det hadde blitt kult! tja.. er ikke så mye nytt.. men nå har jeg fått samla mer eller mindre alt.. så da kan det tas litt bilder ;) du ser egentlig ganske flink ut med sprøyta ;) Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Juni 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2006 Lang nå ja ;) Kan vel alltids få støpt flere ja når man først er i gang. Ang. 240'n så skal jeg lakkere frontspoiler på fredag tenker jeg, må bare sette i hop V70'n på torsdag først. Så blir det å lage ferdig dørpaneler i mattsvart lakkert alu plater. Når det er gjort er bilen klar for Heidal 22. juli. Etter det treffet satser jeg på litt banekjøring før jeg går i gang med burbygging og sliping inne i bilen! Deretter helllakkering inni. Så får man se hvordan det blir med noe eventuelt støping med tiden. Mambo: Ta et par bilder a :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Juni 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2006 Mye lakkbilder om dagen, men nå er alt ferdig!! Tok siste byks i dag etter jobb! Akkurat ferdig. List på bakfanger, topplista. Mer deler... Og bilder fra dagens arbeid : Klart til lakk: Og ferdig lakkert.... Speilkåper x4. R-fanger med mye kroker og kriker for en nybegynner :P MASSE bilder er bedre enn få bilder :P Skal på en gammel bruktbil de delene bare, en 03 mod V70. Så ble som det ble. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sportsvagnen Skrevet Juni 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2006 Er vi ikke seriøse med bruktbilene altså? ;) hehe. Siter Fast, faster, to fast, DEAD! *Volvo 240GL++ 1989* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg