Gå til innhold

Lakkering av skjermer

Ranger emnet


Johnsen

Anbefalte innlegg

Jeg har en vectra 89 mod. med svarte plastskjermer (støtfangere). Lurte på om det går bra å lakkere disse skjermene uten at det vil flasse av og bli stygt. Skjermene blir så stygge når de falmer.

 

Noen som har peiling? da hadde det vært kjekt om du kunne gi meg et tips om hvordan det eventuelt skulle ha blitt gjort...

 

Johnsen

Volvo V70 Summum 2005mod 2.4 (D5 163hk)

Vectra B 99mod 2.0i 16V Johnsens Vectra B

X Vectra A 89mod 2.0i 8V

 

BCDMST

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jævla mange som driter seg ut på det der.

1. De pusser ikke ned plastikken og får bort all silikonet + bruker aaaaltfor grovt sandpapir.

2. De bruker feil grunning(Trur ikke du trenger plastgrunning, vanlig grunning er nok. Har brukt det flere gang og ingen ting som har flasset av enda. Men grunnarbeidet må være gjort bra + husk å puss på grunningen med fiiiiiint sandpapir på maskin)

3. De legger på lakk med basislakken og klarlakken i en og samme boks. DE skal være SEPARERT! Sett på basisen, la den stå i et par timer også legger du på klarlakken som må ligge å herdes i 1døgn.

4. Sprayboks går ann men får det mye bedre med en skikkelig lakkpistol(ikke biltema!).

 

Slik jeg gjør det og det blir 100% strøkent resultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mihkku

Er jævla mange som driter seg ut på det der.

1. De pusser ikke ned plastikken og får bort all silikonet + bruker aaaaltfor grovt sandpapir.

2. De bruker feil grunning(Trur ikke du trenger plastgrunning, vanlig grunning er nok. Har brukt det flere gang og ingen ting som har flasset av enda. Men grunnarbeidet må være gjort bra + husk å puss på grunningen med fiiiiiint sandpapir på maskin)

3. De legger på lakk med basislakken og klarlakken i en og samme boks. DE skal være SEPARERT! Sett på basisen, la den stå i et par timer også legger du på klarlakken som må ligge å herdes i 1døgn.

4. Sprayboks går ann men får det mye bedre med en skikkelig lakkpistol(ikke biltema!).

 

Slik jeg gjør det og det blir 100% strøkent resultat.

 

 

 

Hei du takk for tipset...

Ville du anbefalt meg i å gjøre dette selv som ikke har gjort noe lignende før, og som heller ikke har noe tilgjengelig utstyr?

Eller er det best å levere den inn og la noen andre ta seg av det?

Volvo V70 Summum 2005mod 2.4 (D5 163hk)

Vectra B 99mod 2.0i 16V Johnsens Vectra B

X Vectra A 89mod 2.0i 8V

 

BCDMST

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo billigere å gjøre det selv og de plastikkdelene er jo ganske enkle å pusse og rubbe hvis noe skulle gå galt :)

 

Plastikkdelene er ganske enkle å lakke når du kan fjerne disse(I Allefall på en Vectra B), kan du ikke så husk å dekk godt til delene som IKKE skal få lakk på seg. Gjør ikke så mye hvis lakken har noen små skjønnetsfeil etter lakkering, disse kan du bare rubbe vekk med maskin.

 

Ellers hvis du ikke kan lakke dem så er det kjekt med en kompis her eller der, fordi hvis du skal ta det hos et firma så blir det fort et par tusen. 200kr for lakkeringen og 1400kr for starttiden, ack.

 

En god malerpistol inkl. alt får du kjøpt hos Mekonomen(trur jeg, i allefall så hadde de det her i Alta) og den er bra som fy. Kostet 500spenn, men så trenger man jo en kompressor da.... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår