ElCamino Skrevet September 20, 2004 Rapporter Share Skrevet September 20, 2004 Du har forskjellige clutchhus og spakestell etter hvilken bil det kommer fra. En 265 kasse sies å skulle tåle ca 280 nm kontunerlig, men selføgelig mer på peaker. Det er nm som ødlegger drivverket. Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hersker Hans Skrevet September 20, 2004 Rapporter Share Skrevet September 20, 2004 Originally posted by ElCamino Du har forskjellige clutchhus og spakestell etter hvilken bil det kommer fra. En 265 kasse sies å skulle tåle ca 280 nm kontunerlig, men selføgelig mer på peaker. Det er nm som ødlegger drivverket. Kult. jeg har visst rundt 550nm på respiratorbimmern min :) Funka på vei hjem fra Sverige hvertfall. Kjører ikke på race/drag dekk da. Det blir jo på de høye gira den kommer til å ta knekken da. Siter Driftfun.com 1967 Chevrolet Camaro LS1/T56 1990 Chevrolet Van 6.5 g30 1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet September 21, 2004 Rapporter Share Skrevet September 21, 2004 Syns nå kassa mi har tøft navn jeg, er ikke sikker på om det er Rocket eller steinknusern da men...... blir vel en type 9 når jeg knekker kassa...... Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ford4fun Skrevet September 21, 2004 Rapporter Share Skrevet September 21, 2004 Originally posted by quattro kåre har det ikkje noko med rettskorne drev og gjera???? bråkar vist noko jevli!!! ei girkasse med rettskjærte drev bråker litt mere enn vanlig ja! men samme det, SOM REGEL er det 1:1 på 4.gir, (altså direkte) og da støyer det ikke! har du 5 trinns er det 1:1 på 5 og samme på ei 6.trinns... så altså, kjører du på gata, så er det jo bare å putte den i det siste giret med en gang.. jeg putter jaffal min i 4... da bråker det bare fra eksos og gassere! Siter VW Passat 130 high 4mo variant `04 (Konebil) Galloper Innovation `00 (Trekkbil) Ford Escort RS2000 Kl.12 `76 (Guttebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hersker Hans Skrevet September 21, 2004 Rapporter Share Skrevet September 21, 2004 Jeg har 2 stk Getrag 265 kasser i mine bmw'r. Den ene har 1-0.86 på 5 (cruisebil) den andre har 1-1 på 5 (den gule, høyere turtall på siste giret), den siste er mere sportslig. den er giret annerledes på de andre girene og som gjør 2-3-4-5 veldig tette. Camaro Girkassa har 1-0.75 på 5 giret og 1-0.5 på 6 siste giret! Veldig lavt turtall på cruise med andre ord. Motorsvake biler har som regel 1-1 på siste giret, og 4 trinnskasser. Ellers har vel de fleste 5 trinnskasser litt over 1-1 ? Siter Driftfun.com 1967 Chevrolet Camaro LS1/T56 1990 Chevrolet Van 6.5 g30 1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trotto Skrevet September 21, 2004 Rapporter Share Skrevet September 21, 2004 Originally posted by Hersker Hans Ellers har vel de fleste 5 trinnskasser litt over 1-1 ? Enig. Har selv Getrag 290 kasse med 1:0,81 på siste giret. Siter Alpina B10 BiTURBO -"If the Alpina Biturbo emerges in the rear view mirror, there is no escaping.!" Sport Auto- Januar 1990 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet September 21, 2004 Rapporter Share Skrevet September 21, 2004 Nå skal ikke jeg lære dere om getrag, men de fleste standardkasser har 1:1 på 4 i 4 og 5 trinns kasser, 6 trinns pleier å ha 1:1 på 5 giret. Og støyen på rettskårne drev er jo i forhold til hvor rettskårne, er jo ingen som er helt rette(skal aldri si aldri men). Og girkassene det var snak om her var vel ikke akkurat med rettskårne derev. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ford4fun Skrevet Oktober 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2004 Originally posted by quattro kåre har det ikkje noko med rettskorne drev og gjera???? bråkar vist noko jevli!!! Originally posted by Granada3.0GL Og girkassene det var snak om her var vel ikke akkurat med rettskårne derev. ehh... hvorfor var det ikke snakk om det mener du? Siter VW Passat 130 high 4mo variant `04 (Konebil) Galloper Innovation `00 (Trekkbil) Ford Escort RS2000 Kl.12 `76 (Guttebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.