C0bra Skrevet September 18, 2004 Rapporter Share Skrevet September 18, 2004 Tror jeg sliter litt med for lite strøm i bilen:mad: Når jeg skrur opp litt dimmer lyset i bilen, rpm'en synker litt og voltmeteret på kondensatoren går ned mot 13v :mad: Når jeg bare spiller lavt ligger voltmeteret på 14.06v. Anlegget står i en 91mod BMW 520i. Batteriet er et varta 70AH, dynamoen vet jeg ikke, men minste er 80A(største er 140A) i følge delekatalogen til bmw på min bil. Anlegget er ellers en P8004 rockford forsterker, 1farad stinger digital kondensator og pioneer DEH-P7600MP spiller. Høyttalerene er rockford FNX2614 og 2stk 12" HE subber. Er det batteriet som er for svakt? eller er det dynamoen? Irriterer meg litt at det skal dimme i lysa:mad: Når jeg har spilt nå har jeg hatt mest mulig av strømtrekkende ting i bilen av. Siter 84 i 50sonen, kan ta lappen igjen 19september. 91 mod BMW 520i Fk automotive !!!RADAR VARSLER FUKNER IKKE!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jalla Skrevet September 18, 2004 Rapporter Share Skrevet September 18, 2004 Dynamoen er met sannsynlig for liten. Skift denne og ledningene fra dynamo til batteri og karrosseri/gods samt batteri - Karosseri/gods. Siter Ut på tur - signatur... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
C0bra Skrevet September 18, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 18, 2004 Det var det jeg også trodde. Det vil ikke hjelpe med et nytt batteri? optima yellowtop eller noe? Er så forbanne dyrt med dynamo:eek: Siter 84 i 50sonen, kan ta lappen igjen 19september. 91 mod BMW 520i Fk automotive !!!RADAR VARSLER FUKNER IKKE!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jalla Skrevet September 18, 2004 Rapporter Share Skrevet September 18, 2004 Nope, dynamoen er hjertet i strømanlegget. Et nytt og kraftigere batteri vil faktisk føre til større belastning for dynamoen da dette også krever mer lading enn mindre batterier. Sjekk på kjøp og salg om noen har noe til deg, ellers så har sikkert et huggeri noe liggende :) Siter Ut på tur - signatur... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
C0bra Skrevet September 18, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 18, 2004 Får nok sjekke om det er noen brukte ja.. Ellers blir det vel 140A bmw dynamo på meg til ca4k +moms. Det vil vel være nok til dette anlegget? eller? forsterkeren har jo 3*40A sikringer, det er jo 120A tilsammen.. Går det an at jeg bruker den nye jeg kjøper og den gamle jeg har sammen? trenger jeg noe annet enn ny reim og fester for å få det til? Siter 84 i 50sonen, kan ta lappen igjen 19september. 91 mod BMW 520i Fk automotive !!!RADAR VARSLER FUKNER IKKE!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jalla Skrevet September 18, 2004 Rapporter Share Skrevet September 18, 2004 Burdte vel gå, men er usikker på om det anbefales, sjekk med en bilmekaniker eller forhandlerne på forumet de kara har sikkert plukka borti dynamoer til folk med lyd i bil før ;) Siter Ut på tur - signatur... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zettie Skrevet September 18, 2004 Rapporter Share Skrevet September 18, 2004 Originally posted by C0bra ... En del 525i fra 1990 til desember 1991 har 140A dynamo fra Bosch. Se etter denne du :) Siter Fra FWD vs RWD: Originally posted by venague Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
C0bra Skrevet September 18, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 18, 2004 Originally posted by Zettie En del 525i fra 1990 til desember 1991 har 140A dynamo fra Bosch. Se etter denne du :) Skal det:) Hva bør en slik ligge på i pris? Siter 84 i 50sonen, kan ta lappen igjen 19september. 91 mod BMW 520i Fk automotive !!!RADAR VARSLER FUKNER IKKE!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sony Skrevet September 18, 2004 Rapporter Share Skrevet September 18, 2004 jeg hadde samme problemet, men jeg byttet til et maxima 950batteri og blinkingen ble borte. og jeg har en RF bd1001 forsterker og et RF power hx2 12" element. så det trekker litt strøm. Siter -95 polo6N -91 sierra -84 golf2 www.home.no/polo6n Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rockford Seat Skrevet September 19, 2004 Rapporter Share Skrevet September 19, 2004 Originally posted by C0bra Får nok sjekke om det er noen brukte ja.. Ellers blir det vel 140A bmw dynamo på meg til ca4k +moms. Det vil vel være nok til dette anlegget? eller? forsterkeren har jo 3*40A sikringer, det er jo 120A tilsammen.. Går det an at jeg bruker den nye jeg kjøper og den gamle jeg har sammen? trenger jeg noe annet enn ny reim og fester for å få det til? Hmmm.. Tror en kompis har 3 store BMW dynamoer liggende til 5 serien. Kan sjekke om det er noe som kan passe og om han skal selge en av de. Siter Mvh Lars Engen lars76@online.no http://members.cardomain.com/arosa Team Bling Bling: Pioneer P9+P9 DSP Pioneer DVD+DAB Soundstream TR forsterkere Soundstream Van Gogh subbere Soundstream kondensator Eton Midbass/Mellomtone MT diskant Monster Cable Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg