KennethA Skrevet September 18, 2004 Rapporter Share Skrevet September 18, 2004 Er det noen som veit hva der er å hente ut av en orginal turbodiesel? Har kn filter, og eksos, men tenker på chip og oppjustering av turbotrykk. Ca 105 hk på 0,7 kg ladetrykk orginalt. hva er best; blåkran og oppjustering av diesel, eller chip + andre metoder. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
per i Skrevet September 19, 2004 Rapporter Share Skrevet September 19, 2004 Morn Tror kcr har chip til din bil.men da trenger jeg mere info om bilen din.Det funker og dem har 2 års garanti. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KennethA Skrevet September 24, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 24, 2004 Hva slags info trenger du? Det er en 2,5 TD Intercooler med 105 HK ved originale 0,7 kg trykk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Deej Skrevet September 24, 2004 Rapporter Share Skrevet September 24, 2004 Driver å turbokonverterer en gammel diesel jeg.. Bare lurte på hva du mente med blåkran? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
per i Skrevet September 24, 2004 Rapporter Share Skrevet September 24, 2004 Originally posted by KennethA Hva slags info trenger du? Det er en 2,5 TD Intercooler med 105 HK ved originale 0,7 kg trykk. Da har dem ikke til den,bare 2,5 DI-TD (133hk) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KennethA Skrevet September 29, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 29, 2004 Ingen som har noen idè der ute? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yoneck Skrevet September 30, 2004 Rapporter Share Skrevet September 30, 2004 Originally posted by KennethA Ingen som har noen idè der ute? Tja.. dette er vel en "god gammeldags" turbodieselmotor? Er det mye elektronikk og drit på den? Kan du ikke bare skru opp turbotrykket og la det stå til? Dieselsystemet skal tilpasse mengden diesel til turbotrykket, så når trykket stiger, vil den også pumpe mer diesel. På patrolen jeg hadde (86-mod) var det ganske vanlig å skru opp trykket for å få den fra ca. 110 hk til 140-150 hk (måtte nok ha intercooler i tillegg for å få 150 tror jeg). Det ble aldri gjort med min, men jeg prøvde en sånn, og det ga ganske bra med ekstra hester. Siter -fS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KennethA Skrevet September 30, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 30, 2004 Det er en sein 2000 mod :) Noen som mener at hvis man skrus opp trykket må man etterstille diesel pumpa også... Men hvor mye var det originale trykket på patrol 86 mod? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yoneck Skrevet Oktober 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2004 Originally posted by KennethA Det er en sein 2000 mod :) Noen som mener at hvis man skrus opp trykket må man etterstille diesel pumpa også... Men hvor mye var det originale trykket på patrol 86 mod? sein 2000-modell med 2,5 liter og såvidt over 100 hk ?!?!?! OJ! Jeg vet ikke riktig hvordan det fungerer på den der. Jeg fikk litt tips på en annen patrol jeg hadde, en '96. Der ble det anbefalt å stille opp pumpa littegrann. På bilen jeg har nå, stiller pumpa seg etter hvor mye luft som kommer, men man kan også stille den manuelt for at den skal gi litt mer diesel før turboen begynner å lade. Siter -fS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg