Gå til innhold

69 Camaro Z/28

Ranger emnet


Modmach1

Anbefalte innlegg

Originally posted by Bead-lock

Ja, bare å gratulere da er riktig godbit, det der, men ikke alle her inne forstår hva en slik bil har for verdi.....

 

å langt mindre hva det koster av tid og kunnskap å restaurere en bil til en slik tilstand.....:D

 

Akkurat når det gjelder kunnskap, og om folk skjønner det har du rett i.

 

Glad jeg ikke har et regnestykke på all telefoni, og alle turer over dit for å spørre ut, se på, lure på og mase på folk angående hva de mener er korrekt etc..

 

Leting etter rette delenr, rett dato etc. ET PES!!

 

Virker enkelt når du er "ferdig" da, da begynner du å bagatellisere alle problem, og tenker på hvor lett det skal bli neste gang:D :D

 

NEW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så sinnsykt dyrt fordi:

 

1.Det er laget ca 400 stk.

2.Det ser sinnsykt tøft ut.

3.Det var et dyrt tilleggsutstyr i 69 så få kjøpte det, 500 US$ den gang.

4.Det ble brukt i Trans Am serien

5.Etterspørselen er større enn tilgjengeligheten.

 

Sannheten er at det er alt som nevnt ovenfor pluss en del myter som en bare spinner seg inn i ved økt interesse vedrørende dette.Det gjør at du får lyst på det, i tillegg til at dette faktisk var et rått tilleggsutstyr å få kjøpt den gang, som gjør at om du vil være en Bad Boy som de verste den gang, innen Z28, ja da må du ha dette.

 

Det er ubrukbart til vanlig bruk, etter min mening. Du bør hvertfall ha 4,56-4,88 utveksling, manuell er selvfølge ifm. med 1.ste gen Z28, og du må bytte plugger støtt. Det finns ikke choke system på disse innsugene.

 

Skal prøve å få tatt bilder av mitt for å maile modmach, han kan fikse slik at det kommer hit.

 

NEW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 1987transam/69z-28

men har det aldri blitt reprodusert noen av disse insugene i senere tid??? man snakker faen meg om over 100 000 minimum for et jævla innsug!!!

 

Jeg vet ikke om det er reprodusert...men repro er repro og blir aldri en "ekte" vare. Husk på at de som har eller leter etter Crossram innsug er Die Hard Camaro entusiaster og restaurerer helst sine biler på KUN NOS deler.

Jeg har selv en 71 429 Mustang som er laget i 219 eksemplarer med det motor/gir oppsettet og jeg mangler endel vitale deler på den. Men det blir ikke aktuellt å sette på en uoriginal forgasser på den. Det står nå på en Holley gasser og et raskt søk på nettet så finner jeg en original forgasser til rundt 10,000,- norske kroner og trenger atpå til en restaurering på rundt 8-9000,- men med så spesielle biler så bør alt slikt være originalt synes i allefall jeg

62 Chevrolet Impala 2dht "ThinkTwise"

64 Chevrolet Bel Air Stw "BeLow"

71 Mustang Mach-1 "Phat-1"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 1987transam/69z-28

men har det aldri blitt reprodusert noen av disse insugene i senere tid??? man snakker faen meg om over 100 000 minimum for et jævla innsug!!!

 

Jo det er reprodusert liknende innsug, men de har ikke de riktige nummerene, eller looken.

 

Det er et firma i USA som nå muligens skal begynne å reprodusere disse innsugene, men det vil ha liten eller ingen ting å si vedrørende prisen på et orginalt et.

 

Det er som sagt laget ca 400 stk, det er sikkert forsvunnet 100 stk gjennom årene., DVS det er igjen ca 300 orginale, det vil alltids finnes folk som vil ha et av de opprinnelige isteden for noe repro greier. Det er mer en 300 personer i verden som gjerne vil betale for å få det.

 

NEW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår