Dovring Skrevet September 13, 2004 Rapporter Share Skrevet September 13, 2004 Hei hei. Lurer bare på noen småting her... Har en Caddy Pickup 85´mod som skal bli senka iløpe av ganske kort tid. Skal kjøpe nye dempere til bilen fra NBS.... Disse passer vist kun til caddy... Lurer derfor på vilke senkefjører jeg kan bruke? Tenker da på fra golf 1 eller fra golf 2.. Hva med skjermer til denne bilen? fra vilken model og hvor får jeg tak i nye skjermer? mvh Tore Siter [ ] VW Golf mk4 00´ 1.6i [x] Opel Astra 97´ 1,7 TDS [x] VW Golf mk2 91´ 1,8i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kid-A Skrevet September 13, 2004 Rapporter Share Skrevet September 13, 2004 Fjærer foran og skjermer er identiske med Golf 1, akkurat som resten av fremre halvdel av bilen. Demperne bak er nok unike for Caddy ;) Siter Prosjekt: BAD'ROC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dovring Skrevet September 13, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 13, 2004 oki.. Takker! Dempere Disse gass-demperne her har jeg kjøpt. Nye både bak og framme. Skjermer fra golf 85´mod vil alså da passe? mvh Tore Siter [ ] VW Golf mk4 00´ 1.6i [x] Opel Astra 97´ 1,7 TDS [x] VW Golf mk2 91´ 1,8i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Z10an Skrevet September 13, 2004 Rapporter Share Skrevet September 13, 2004 nei, skjermer fra golf 83 eller tidligere passer... for å senke bak bygger du imellom fjærene med en stålkloss på hver side, og får tak i en lengre "bue" å skru det i hop med... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dovring Skrevet September 13, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 13, 2004 oki.. takk takk! Skjermer fra golf ´83 mod eller gamlere ja... Har tenkt å legge akslingen på over bladfjørene. Den ligger vel nå under? Siter [ ] VW Golf mk4 00´ 1.6i [x] Opel Astra 97´ 1,7 TDS [x] VW Golf mk2 91´ 1,8i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Z10an Skrevet September 13, 2004 Rapporter Share Skrevet September 13, 2004 mulig det... vet ikke sikkert dette... men ja, det vil funke... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kid-A Skrevet September 13, 2004 Rapporter Share Skrevet September 13, 2004 Såvidt jeg vet er "standardløsningen" å legge akslingen over bladfjørene. Hvis du da trenger nye akselfester bør dette være å få kjøpt, men er åsså enkelt å lage for en dyktig sveiser. Siter Prosjekt: BAD'ROC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dovring Skrevet September 14, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 14, 2004 Ja, er dette jeg har tenkt på. Men hvordan ser disse festen ut? Er det mye arbeid å legge akslingen over bladfjørene? Vilke senkefjører passer til denne bilen? Har jo akkurat kjøpt meg nye Gass-Dempere fra NBS. Håper noen vet vilke fjører som passer disse...:rolleyes: Siter [ ] VW Golf mk4 00´ 1.6i [x] Opel Astra 97´ 1,7 TDS [x] VW Golf mk2 91´ 1,8i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kid-A Skrevet September 14, 2004 Rapporter Share Skrevet September 14, 2004 Vanlige senkfjærer til Golf I passer. Klossene ser du ved å bøye deg under og titte bak :D Spørsmålene bør rettes til NBS, siden du kjøpte demperne der ;) Siter Prosjekt: BAD'ROC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dovring Skrevet September 14, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 14, 2004 hehe :D har da titta litt under og sett... skal vel få det til. Senkefjører fra golf 1 passer ja! bestille ;) noen plass jeg kan få tak i bare fjører for framme? mvh Tore Siter [ ] VW Golf mk4 00´ 1.6i [x] Opel Astra 97´ 1,7 TDS [x] VW Golf mk2 91´ 1,8i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E30-Julius Skrevet September 14, 2004 Rapporter Share Skrevet September 14, 2004 Det jeg har gjort er å kappe av festene som sitter på bakakselen og sveiset dem fast igjen på undersiden av akselen. Dermed får akselen en fin annlegsflate så den kan ligge på bladfjærene. Da får du senka bilen med akselens utvendige diameter og du kan legge klosser mellom i tillegg for ytterligere senking. For å feste det hele kan du få tak i lenger U-bøyler eller lage till et festesystem selv.. Jeg valgte det sistnevnte og beregnet det hele til å tåle ca 36 tonn, så det skulle holde.. Kan ta noen bilder av oplegget for deg :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dovring Skrevet September 15, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 15, 2004 gleder meg til å se noen bilder av hvordan det ser ut. :D Trenger endel tips osv. for å få til noe her tror jeg.. Siter [ ] VW Golf mk4 00´ 1.6i [x] Opel Astra 97´ 1,7 TDS [x] VW Golf mk2 91´ 1,8i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dovring Skrevet September 16, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 16, 2004 ingen som har bilder av hvordan senke caddy? instruksjoner? trenger alt av hjelp til senkinga... Siter [ ] VW Golf mk4 00´ 1.6i [x] Opel Astra 97´ 1,7 TDS [x] VW Golf mk2 91´ 1,8i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E30-Julius Skrevet September 16, 2004 Rapporter Share Skrevet September 16, 2004 Skal få tatt noen bilder i løpet av helga.. Fattern har stikki av med digitalkameratet.. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E30-Julius Skrevet September 16, 2004 Rapporter Share Skrevet September 16, 2004 Skisse av senking Stikk inn på denne linken og lagre bildet.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg